Hårvask

*trinemor*

Gift med forumet
Hva vasker dere håret til barna med nå?

Bruker dere fortsatt barneprodukter, produkter uten parfyme, eller bruker dere vanlig shampoo?

Vi har lenge brukt Neutrals uparfymerte serie til barn, men begynner å lure på om vi skal gå over til voksen produkter etterhvert. Hun har fått så mye hår i det siste, så kanskje det ikke blir rent nok med barneproduktene.....
 
Stort sett så bruker han en barneshampoo fra apoteket, bamse eller noe slikt tror jeg den heter. Det er egentlig bare fordi lillesøster bruker den, han har ingen problemer med å bruke vanlig shampoo når vi f.eks. er i badeland. Det er han som har valgt den ut til lillesøster da, fordi han likte flasken, så jeg regner med at han kommer til å fortsette med bamseshampoo fram til hun krever noe annet. 
 
Okey :) er vel kanskje litt mindre hår på guttene da, så ikke så mye problem med hår som knuter seg og sånn?
 
Hehe, nei, jeg maskinklipper ham, så det er ingenting som lager problemer der. Egentlig hadde det sikker blitt ganske rent uten shampoo. Balsamensprayen vi bruker på lillesøsters krøller virker ganske god da. Håret hennes blir veldig lett å gre ut, men det er ikke så veldig tykt ennå heller.

Jeg har ikke prøvd de bamsegreiene på meg selv, men når jeg har prøvd barneprodukter tidligere har problemet vært at jeg måtte bruke så sinnsyke mengder av det. Virker som om mye er vannet ut eller noe. Hvis ikke barna hadde likt den bamsen, så tror jeg at jeg like gjerne hadde brukt vanlig shampoo på dem altså.
 
Vi bruker fortsatt barnesjampo. Hva slags balsamspray er det, Sukkertopp? Tror det kunne vært noe for Almas krøller også, nemlig.. hun er ikke glad i å vaske håret, så balsam dropper vi. 
 
Bamse balsamspray, tilfeldig valgt fordi Felix liker flasken. Jeg har også en som ikke er glad i å vaske håret, så spray som ikke skal skylles ut er gull verdt. :)
 
Bruker en urteshampoo som også skal virke forebyggende mot lus (ja, mor har angst), fikk den anbefalt av ped.leder i bhg.
 
Sikkert lurt å forebygge mot lus ja :) har heldigvis ikke hatt det i hus....

Almara: ikke noe veldig ekstrajobb med balsam egentlig. Du skyller bare ut shampooen i det håret som henger ned og tar balsam i det. Ikke noen fare for vann i øynene da :)

Vi har brukt balsam siden hun var 1 år vi :)
 
Back
Topp