Hårtap...

Lievebaby

Glad i forumet
Noen som har brukt noe mot hårtap? Jeg var hos frisøren på fredag og frisøren fikk meg til å kjøpe en 10 ukers kur og en shampoo mot håravfall (kèrastase). Men det var dyrt så jeg vil helst vite om dette funker før jeg tar det i bruk.... Anyone?

På ringo har de parykker...........dit skal jeg....har nesten ikke hår igjen[&:]

Jeg trenger også å vite hva som fungerer!!
Er snart hårløs, og vil ikke ty til parykk!! [:(]

hvis dere ammer så er det nok hormonelt... jeg er frisør men har enda ikke sett at en shampo virker på hårtap av amming.... men jeg skal ikke si atr det ikke funker på alle men jeg har enda ikke opplevd det [&:] har jobbet med kearstase og synes de er veldig god men men, det er jo kanskje verdt et forsøk, det vil jo i hvertfall ikke bli verre[;)]

desverre så har jeg ikke tro på at man kan fikse håret ved å tilføre noe utenpå.... det er vel sånn typisk frisørtriks for å selge [8|]. Nei, man må nok heller spise vitaminer eller noe (er det B vitamin? jeg vet i grunnen ikke). Jeg også mister noe sinnsykt med hår, men jeg har så masse så er ikke krise.

du får nok veldig fint og blankt hår med kerastase kuren da, så bortkasta er det ikke [:D]

Spis B-vitaminer gjennom amme-perioden. Tror ikke noe hjelper, men vitaminer er vel det mest fornuftige å bruke pengene på mht hårtap som skyldes hormoner.....

ORIGINAL: *sulla*

hvis dere ammer så er det nok hormonelt... jeg er frisør men har enda ikke sett at en shampo virker på hårtap av amming.... men jeg skal ikke si atr det ikke funker på alle men jeg har enda ikke opplevd det [&:] har jobbet med kearstase og synes de er veldig god men men, det er jo kanskje verdt et forsøk, det vil jo i hvertfall ikke bli verre[;)]

jeg fullammer ja! Viss det er hormonelt, så fungerer vel ikke noe?! Den kuren jeg snakka om fra kerastase ineholder 10 "ampuller" - der jeg tar 1 slik og fordeler i hårbunnen 3 ganger i uken (i 10 uker) og så fikk jeg beskjed om å bruke en spesial shampoo i tillegg. Jeg vet ikke om dette stresset og pengene er verdt et forsøk, siden det er hormonelt må det jo gå over av seg selv [8|]

ORIGINAL: Primrose

desverre så har jeg ikke tro på at man kan fikse håret ved å tilføre noe utenpå.... det er vel sånn typisk frisørtriks for å selge [8|]. Nei, man må nok heller spise vitaminer eller noe (er det B vitamin? jeg vet i grunnen ikke). Jeg også mister noe sinnsykt med hår, men jeg har så masse så er ikke krise.

du får nok veldig fint og blankt hår med kerastase kuren da, så bortkasta er det ikke [:D]

og jeg er en naiv kunde.... begynte først å tvile ETTER at jeg hadde kjøpt det! typisk meg...

ORIGINAL: lievebaby

jeg fullammer ja! Viss det er hormonelt, så fungerer vel ikke noe?! Den kuren jeg snakka om fra kerastase ineholder 10 "ampuller" - der jeg tar 1 slik og fordeler i hårbunnen 3 ganger i uken (i 10 uker) og så fikk jeg beskjed om å bruke en spesial shampoo i tillegg. Jeg vet ikke om dette stresset og pengene er verdt et forsøk, siden det er hormonelt må det jo gå over av seg selv [8|]

helt enig med deg! tror ikke det funker på vanlig hårtap (uten amming) heller jeg... hva inneholder ampullene da?

det er så typisk frisører asså (no offense, jeg hadde tenkt å bli frisør selv), kjenner jeg blir så oppgitt! det er det samme med de sjampoene for splittede tupper....

ORIGINAL: Primrose

ORIGINAL: lievebaby

helt enig med deg! tror ikke det funker på vanlig hårtap (uten amming) heller jeg... hva inneholder ampullene da?

det er så typisk frisører asså (no offense, jeg hadde tenkt å bli frisør selv), kjenner jeg blir så oppgitt! det er det samme med de sjampoene for splittede tupper....

hehe det går greit [8D] den kuren har jeg vert borti og er veldig god men som blir sakt her så er det hormonelt og det er noe du bare må igjenom... den vil nok ikke virke... men du kan prøve med litt ekstra vitaminer... ammingen "suger" jo ut mye næring så det kan jo vere du mangler litt b-vitaminer og derfor mister ekstra hår....

har heldigvis ikke mistet NOE mer enn vanlig, so far!!! Så håper bare det fortsetter sånn!!!

Det vil neppe funke. Når man går gravid så har man noen hormoner i kroppen som gjør at man faktisk mister mindre hår enn vanlig (i de aller fleste tilfeller) Og når man har født så forsvinner disse hormonene litt etter litt. Når det er ca tre mnd siden fødel (pluss/minus) så er hormonene så og si ute, og man mister da alt håret som skulle falt av i løpet av svangerskapet pluss det man til vanlig mister. Altså;dette er hår som skal av. Og om ett års tid så går vi alle med to-tre cm lange hår som stikker ut fra hodebunnen over alt[8D] Jeg hadde ikke brukt 700kr på slike produkter når jeg vet at dette håret skal av. Men man kan jo ta litt ekstra bvitamin[:)]

ORIGINAL: Ho Mor

Det vil neppe funke. Når man går gravid så har man noen hormoner i kroppen som gjør at man faktisk mister mindre hår enn vanlig (i de aller fleste tilfeller) Og når man har født så forsvinner disse hormonene litt etter litt. Når det er ca tre mnd siden fødel (pluss/minus) så er hormonene så og si ute, og man mister da alt håret som skulle falt av i løpet av svangerskapet pluss det man til vanlig mister. Altså;dette er hår som skal av. Og om ett års tid så går vi alle med to-tre cm lange hår som stikker ut fra hodebunnen over alt[8D] Jeg hadde ikke brukt 700kr på slike produkter når jeg vet at dette håret skal av. Men man kan jo ta litt ekstra bvitamin[:)]

høres logisk ut... var no sånn jeg tenkte på når jeg sto i dusjen å dro ut hår i sta... jeg mista ingenting hår i svangerskapet jeg omtrent - så nå raser det plutselig av.... og jeg har en uvane med å sitte å dra det ut mens jeg ser tv.... og da blir det hår over alt! en morgen dro jeg ut et laaaangt hårstrå fra rompa til Daniel... [:(] stakkar liten!

Skal vi miste så enorm med hår altså!? Hjelp! vil jo ikke bli skalla heller[8|] Jeg har ikke mistet hår til nå... Hvor gale kan det bli da?[:-]

Takk for svar jenter... Konklusjonen min ble at jeg gikk til frisøren og sa at jeg angret kjøpet - men jeg fikk verken pengene tilbake eller tilgodelapp [&:] - måtte bytte det i andre varer, men der stod jeg stokk dum og fant ikke ut hva jeg skulle bytte det i [:o] jeg som har vært til samme frisør i mange år og så fikk jeg ikke pengene tilbake [:(] vet at jeg ikke kan kreve dette, men ble allikevel skuffa!
....så nå sitter jeg her med hårkuren og føler meg ganske dum og lettlurt [&o]

ærlig talt! tilgodelapp måtte du i det minste kunne få! så kunne du brukt den neste gang du klipper deg... dårlig service! jeg hadde klikka jeg...

ORIGINAL: Halkatla81

ORIGINAL: Maik1

På ringo har de parykker...........dit skal jeg....har nesten ikke hår igjen[&:]

Neeeeeeeeei, skummelt! vilikke vilikke vilikke[&:]

ORIGINAL: KathMor

ORIGINAL: kajja

Skal vi miste så enorm med hår altså!? Hjelp! vil jo ikke bli skalla heller[8|] Jeg har ikke mistet hår til nå... Hvor gale kan det bli da?[:-]

Denne må jeg srive under på! Hjeeelp - må jeg fovente å miste heile stasen min?? [&:]

Dytter så noen kan svare oss KathMor[:D]

Jeg mister så mye som jeg aldri har mistet før - heller ikke når jeg fikk førstemann... Og så jeg som har tynt hår fra før da [&:]

Syntes jeg mistet mye etter jeg fikk nr 1, da hadde jeg en hanekam av nye småhår ca ett år etter fødselen [8D] 

Back
Topp