Hårtap

Hk❤️

Flørter med forumet
Er det andre som opplever å miste mye hår hver dag under graviditeten? Hårbørsten er full i løshår hver dag og føler at jeg finner håra mine overalt. Har dere noen tips om hvordan en kan motvirke det? :flower

Jeg opplever motsatt, samme som sist. Masse nye hår… Men gå innom en frisør og få en produktanbefaling? Hvis det blir mye kan du ta det opp med lege. Det finnes medikamenter som motvirker hårtap. Fastlegen vil kunne svare på om det er aktuelt i svangerskap.

Tar du
Er det andre som opplever å miste mye hår hver dag under graviditeten? Hårbørsten er full i løshår hver dag og føler at jeg finner håra mine overalt. Har dere noen tips om hvordan en kan motvirke det? :flower
Tar du vitaminer/tilskudd?
Jeg opplevde å miste mye hår i det øyeblikket ungen var ute sist, og mistet mye i noen måneder etterpå før det stabiliserte seg, men mistet aldri noe særlig under graviditet. Har heller ikke mistet noe nå som jeg er gravid igjen. Min frisør sier alltid at jeg må være flink å ta multivitamintilskudd egnet for gravide og fortsette med det i ammeperioden også.

Ja, mistet under forrige svangerskap også. :arghh:
Mister mindre nå da.
Det vanlige er jo at kroppen holder på håret o svangerskapet, og slipper det etter fødsel. Derfor ser ofte hårtap etter fødsel voldsomt ut.

Legemidler under svangerskap mot hårtap: ingen som skal tas under svangerskap.

Kosttilskudd: B-vitaminer. Div. egne kosttilskudd mot hårtap anbefales ikke. Dette for at det kan inneholde div. planteekstrakter e.l som ikke har noe dokumentasjon for bruk av gravide. Hårkontroll original kan brukes.
B-vitamin kompleks (+ ekstra sterk) på apotek fra div. leverandører vil som regel være trygg i bruk.
Ta D-vitamin! Dette er noe vi sjelden får i oss nok av.
Ellers er det viktig at du får i deg nok vitaminer og mineraler ellers. Er du usikker på om du får nok fra kosten så vil det være lurt å starte med multivitaminer og omega 3.

Jeg har mistet masse hår, gjorde det før graviditeten også, men nå er det blitt enda mer :smiley-ashamed004 Fett er det også. Hadde hørt om dette at man får så glansfullt og tykt hår når man er gravid, men nei ikke her gitt:hilarious: så jeg har dessverre ikke noen tips, ville bare si at du ikke er alene!

Tar daglig Nyco plus multivitaminer, b12 tabletter, d vitamin og kalsium tabletter. Er litt redd for å prøve omega 3 pga allergi mot fisk. Mistenker hårtapet er pga hormona, men det er kjipt og travelt å miste so mykje hår XD

Tar daglig Nyco plus multivitaminer, b12 tabletter, d vitamin og kalsium tabletter. Er litt redd for å prøve omega 3 pga allergi mot fisk. Mistenker hårtapet er pga hormona, men det er kjipt og travelt å miste so mykje hår XD
Min eldste er allergisk mot fisk, men tåler omega 3 :-)

Back
Topp