Hårtap

Sawyer2012

Blir kjent med forumet
Noen som vet om det er vanlig å miste hår etter endt graviditet?:arghh: Drar ut masse hår om dagen! har litt panikk for at det ikke skal vokse ut igjen :nailbiting:

Hei!

Det er helt vanlig, og kommer av hormonene i svangerskapet.
Det vil gå over igjen, men det kan ta litt tid.

I mellomtiden kan du passe på å bruke balsam, ikke gni håret tørt (klem heller vannet ut med håndkleet), og bruk en god børste.
Føner og rettetang sliter mer på håret, så unngå det om du kan.

Produkter som skal "øke hårvekst," eller "styrke håret" utenfra, funker ikke, så ikke bruk penger på det. ;)

Hei!

Det er helt vanlig, og kommer av hormonene i svangerskapet.
Det vil gå over igjen, men det kan ta litt tid.

I mellomtiden kan du passe på å bruke balsam, ikke gni håret tørt (klem heller vannet ut med håndkleet), og bruk en god børste.
Føner og rettetang sliter mer på håret, så unngå det om du kan.

Produkter som skal "øke hårvekst," eller "styrke håret" utenfra, funker ikke, så ikke bruk penger på det. ;)
Ikke føner?:arghh: Hehe.. Har kort hår, så må fønes for at det skal ligge som jeg vil. Men får bare bruke det mindre, viktigste er at jeg har igjen hår på hodet!:happy::wacky:

Ikke føner?:arghh: Hehe.. Har kort hår, så må fønes for at det skal ligge som jeg vil. Men får bare bruke det mindre, viktigste er at jeg har igjen hår på hodet!:happy::wacky:

Føner sliter veldig på håret, og selv om det ikke gjør at flere hårstrå nødvendigvis faller ut, gjør det jo håret slitt, så det brekker og blir tynnere.
Prøv å hold den så langt unna håret som mulig, og bruk en god børste, eller hendene om du kan. :)

Det blir normalt igjen altså. ;)
Vitaminer for gravide/ammende kan være lurt å ta, det kan fort bli mangel på diverse ting i kroppen i barseltiden. :)

Føner sliter veldig på håret, og selv om det ikke gjør at flere hårstrå nødvendigvis faller ut, gjør det jo håret slitt, så det brekker og blir tynnere.
Prøv å hold den så langt unna håret som mulig, og bruk en god børste, eller hendene om du kan. :)

Det blir normalt igjen altså. ;)
Vitaminer for gravide/ammende kan være lurt å ta, det kan fort bli mangel på diverse ting i kroppen i barseltiden. :)
Ja får prøve det:) Fikk også beskjed av frisøren min å ta vitaminer, så får ordne det til uka:joyful: Takk for svar!:happy:

Jeg fikk viker på begge sider, så nå ser jeg ut som ett bustetroll. Kan lage pannelugg av håret som er begynt å vokse ut igjen :p

Bare til å finne frem hårspray. Babyhår all the way :p haha

Back
Topp