Hårtap og narkose

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Nokon som veit om narkose kan ha innvirkning på håret??
I løpe av to mnd har eg vore i narkose fire gonger (2 utskrapingar av morkakerester, 1 gong pga hol i livmora og 1 gong på "ettersyn" og utskraping av samenvoksningar), og håret mitt detter av :o Store mengder som ALDRI før.
Var i dusjen og da var det noko som glei nedover ryggen, trudde det var ein gigantisk edderkopp eller noko slikt, men nei da! Ein stor hår dott :o

Ammar ikkje, fire mnd sia fødsel, nettopp fått hormonspiral.

Nokon som veit om narkose kan ha innvirkning på håret??
I løpe av to mnd har eg vore i narkose fire gonger (2 utskrapingar av morkakerester, 1 gong pga hol i livmora og 1 gong på "ettersyn" og utskraping av samenvoksningar), og håret mitt detter av :o Store mengder som ALDRI før.
Var i dusjen og da var det noko som glei nedover ryggen, trudde det var ein gigantisk edderkopp eller noko slikt, men nei da! Ein stor hår dott :o

Ammar ikkje, fire mnd sia fødsel, nettopp fått hormonspiral.
Ville tatt dette opp med en lege. Kan være bivirkninger av et slag, stress eller vitamin mangel.. kan også være mer enn en håndfull sykdommer.

Helt normalt å miste mengder med hår etter fødsel. Altså sånn 4/5 måneder etter begynner hårtapet er min erfaring.
Jeg er samme sted selv, mister vanvittig om dagen :(
Hvert slik med alle mine tre barn, 4 måneder etter da mister jeg håret på hode!

Er nok pga hormonforandringer etter fødsel. Helt normalt at håret faller av ca 4 mnd etter fødsel ( ikke alt håret da ;) )

Amming har ingenting med hårtap etter fødsel å gjøre. Så det er nok hormonforandringene etter tvillingene kom. Var rundt 4 mnd etter fødsel det ble verst hos meg også. :)

• Liker
Reactions: EJ
Hormonforandringer i kroppen. Mødre som ikke ammer røyter også etter fødsel. Noen rett etter fødsel, noen starter noen måneder senere. Nå er det hormonforandring når du sluttet å amme. Normalt er det også ved 3 mnd og 6 mnd etter fødsel. Og så har det vært mye styr oppi underlivet som kan påvirke syklus. Og så kan det være stress. At kroppen har mye å jobbe med og reparere.

Jeg hadde viker i tinningene en stund etter fødsel :rolleyes: er nok hormonforandringer, men kan likevel være lurt å ta det opp med legen. Mister jo mer hår om man f.eks mangler b-vitamin, så greit å sjekke seg for mangler også :-)

Tror det er helt vanlig å røyte etter fødsel selv om man ikke ammer. Jeg sluttet å røyte da jeg var gravid, men tenkte ikke over det før jeg plutselig fant en gigadott i dusjen og innså at jeg ikke engang kunne huske sist jeg hadde fjernet hår fra dusjen. Og så var det i gang, og jeg mistet så mye hår at jeg var redd jeg skulle bli skallet...

Er nok hormonforandringer, ikke ammingen i seg selv som gjør det. :)

Jeg kan aldri tro at hårtap er en bivirkning av narkose, aldri hørt om i så fall. Det er vanlig å miste hår etter fødsel, har ingenting med amming å gjøre.

Hårtap etter fødsel har ingenting med amming å gjøre, men som nevnt over pga hormonforandringer :)

Veit at amming i seg sjølv ikkje har noko med det, men veit også at ein del andre trur det. Derfor slang eg det med som ein opplysning ;)

Mista ikkje i nærheten med lika mykje hår med Jr. Håpar det stoppar snart, ellers vil eg bli skalla. Og eg har ingen hovudform som seier at det er ok :P

Back
Topp