Hårsjampo

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Ikke helt babyrelatert, men litt til oss mammaene. Hvilken sjampo bruker dere?[emoji3]
Selv har jeg brukt bed head men vil prøve noe nytt. Helst en som lukter godt og som gir volum[emoji138]‍♀️ Ammingen begynner å sette sine spor på håret med små babyhår stikkende ut her og der[emoji849][emoji85]

Jeg bruker sunsilk sin for den lukter så utrolig godt

Nioxin. I håp om at ikke alt håret skal falle av etter graviditeten! Lukter veldig friskt og godt. Veldig fornøyd til nå. Men siden det er hormoner som styrer det med hårtap spørs det om den hjelper.

Jeg bruker bed head. Prøvd mye forskjellig, men det er så lite jeg kan bruke fordi hodebunnen reagerer så fort. Butikkshampo er bannlyst i heimen :hilarious:

hårtap etter svangerskap har med fødselen å gjøre, da fødselen er en stor påkjenning for kroppen. Mange tror at hårtapet/røytingen i sin helhet har med ammingen å gjøre; men det stemmer ikke.
Hvis man f.eks har hadd en tøff periode i livet med mye bekymringer og/eller stress vil man også oppleve å miste en del hår.
Så det er ingen shampoo i sin helhet som vil fungere mot evt røyting da det er kroppens reaksjon.
Men dere vil nok også oppleve en del feitere hodebunn som resulterer i fett hår, så prøv å unngå shampoo med silikoner i; som ofte finnes i dagligvareshampoo. Finn en lett shampoo som ikke tynger håret og vask det alltid to ganger. Unngå å vaske håret for ofte, bruk heller tørrshampoo imellom. Et annet godt tips er å føhne håret tørt i hodebunnen etter hver vask. da vil det også ta lengre tid før det blir fett :) Hilsen Frisør ;)

Back
Topp