Hårklipp og slikt

Zerlina

Glad i forumet
Apropos hei sveis, hvordan gjør dere det med hårklipp? Her er det ikke så mye sveis å snakke om enda, men i dag måtte jeg fram med saksa. Han så ut som faren til Albert Åberg. Ved ørene altså. Men han snudde seg etter saksa, så jeg måtte fort gi meg. Prøvde å distrahere, men til liten nytte.

Så: Hvordan klipper/stusser dere småttisenes hår? Tips mottas med takk, både hva gjelder klippeteknikk og sittestilleteknikk [;)]

eg bruke maskin me spor nr 12 ( altså 12 mm) på sidene og bak, e ikkje så lett å klippe sånne små tasser som me har, de ska se på alt, og kan finne på å plutselig snu seg, og då ryke ørene fort. Med maskinen så går d ikkje an å klippe de i huden, så derfor bruke eg den, går mye fortere og [:)] Også klippe eg d oppå toppen med saks

Lurt. Men glemte å skrive at han hyler bare han hører epilatoren min [:D] så jeg lurer på hvordan det ville gå å klippe han med maskin [X(]

det skal bli en utfordring her også etterhvert.Måtta stusse litt av panneluggen her da den gikk nedi øynene,men bare DET var ikke så lett.Hodet virra frem og tilbake....men resten trenger vi ikke ta på en stund ennå[:)]

Her klipper vi /stusser vi selv.

Betaler ikke 320kr for en stuss[;)]

ORIGINAL: MissOddsteenOGMichee

Her klipper vi /stusser vi selv.

Betaler ikke 320kr for en stuss[;)]

Ja, men hvordan? Jeg sleit skikkelig [:D]

jeg setter hun i badekaret..da er hun optatt og jeg kan gjøre nesten hva jeg vil oppå hodet....[:)]

ORIGINAL: Zerlina

Lurt. Men glemte å skrive at han hyler bare han hører epilatoren min [:D] så jeg lurer på hvordan det ville gå å klippe han med maskin [X(]

hehe nei dåååå e d litt verre, Tobias lige d ikkje han heller altså, men d må jo t av og t. Prøv og avled han litt, like han å se på tv, et spesiellt program han like, la han se på d imens. Gjerne gi han någe godt å tygge på [:)]

Har aldri klippa lykketrollet vårt vi[8|]

Har klippa luggen et par ganger og da måtte jeg gjøre det mens hun så på Drømmehagen [:)] Var ikke helt enkelt da heller, men da fikk ble jeg hvertfall ferdig.

Sambo klipper Markus med maskin enn så lenge, han blir kjempe fin:) Men til vinteren skal han få ha lengre hår så da får vi stusse litt, det overlater jeg til en frisør for det skal godt gjøres og få til pent:) Han er allerede klipt 4!! ganger.. Han har mye og tykt hår:)

Har ikke stusset så mye, men ser jeg må frem med saksa og stusse luggen litt, den henger ned i øynene hennes nå....

her plaserer jeg vesla i tripp trapp stolen og så får hun en kjærlighet og sutte på og vips så er vi ferdige =)

(har en del erfaring med små barn fra de jeg klipper på jobben og vil da si

- klipp mens de er mest opplagte (ikke etter barnehagen eller når de er trøtt)
-tilby de en leke eller noe godt og putte i munnen mens du klipper
- ha underholdningshjelp

Venninna mi som er frisør har klipt Sofie her hjemme. Da satt hun på fanget mitt med en slikkepinne godt planta i munnen  [&:][8|][X(]

Tusen takk for mange og gode tips! Da tror jeg junior skal plasseres i badebalje foran tv-en, med noe godt å spise og med pappa og bamsen som tilleggsunderholdning - en lørdags morgen mens han er våken og opplagt, og så satser vi på at det gjør susen [;)] [:D]

Tusen takk for mange og gode tips! Da tror jeg junior skal plasseres i badebalje foran tv-en, med noe godt å spise og med pappa og bamsen som tilleggsunderholdning - en lørdags morgen mens han er våken og opplagt, og så satser vi på at det gjør susen [;)] [:D]

Haha, her tar vi alle tipsene i ett jafs! Dette må jo bare bli bra [:D]

da må det jo bli bra[:D]

Utstyrte han med kjeks i tripp trapp stolen og klipte med maskin. Den ene gangen forran speilet, og det var veldig interessant. Den andre gangen var vi ute[:)] (veldig lettvint med tanke på alt håret).

det gikk utrolig bra. Men han er en tålmodig sjel da. Ble litt mye hår på kjeksa, men det gikk bare greit[:)]

Lykke til til deg[:)]

Han har alltid hatt god hårvekst, og første klippen var før 3 mnd, og hatt det sånn regelmessig hele tida, så her er det ingen problem[:)] Setter han i stolen sin, og der får han leke litt med frisør utstyret mitt, selvfølgelig ikke saksene, men alt annet[:D]

150 kr for en klipp sier jeg bare [:)]
For oss er nok det definitivt verdt det [&:] Tør ikke gå løs på hodet hans med saks enda [:D]

Back
Topp