Hårfarging?!

x1x~mini_me~

Glad i forumet
Er hårfarging under graviditeten ok??? [&:]

Er veldig forskjellige meninger om det,men JEG mener det er OK[;)]

Jeg gikk på frisørskole da jeg gikk gravid med Celine. Hadde en lærer som var gravid og tre andre elever,og lærerene og rektor mente det var helt ufarlig med hårfarge,men bleking var sterkere så det skulle vi ikke holde på så mye med[:)]

I Danmark tror jeg de gir ut brosjyre til alle gravide hvor det står at man skal være forsiktig med kremer og hårfarging.
Men er ikke 100% sikker da[&:]

Ingen dokumentert skadelig virkning. Dessverre lite forsket på. Men det er hormonforstyrrende stoffer i hårfarge og en del allergi fremkallende stoffer i de fleste farger. Jeg anbefaler mine kunder å stripe det i stedet, mørkt som lyst. Da kommer ikke fargen i direkte kontakt med huden. Alt med måte ihvertfall, syns jeg. (var ikke farlig å røyke før heller)
Hilsen frisør

Æ e frisør.
Hårfarging under graviditet e ikkje vitenskapelig bevist skadelig. dagens frisør produkter e milde, og man har bra utlufting av "skadelige gasser."
Kan være litt værre med hjemmefarge, da de fargene ikkje innehoder de samme stoffene som vi har i salongen og man har ikkje mulighet med utlufting på samme måten..

Konklusjon : "Normal" hårfarging under graviditet e ikkje skadelig. farg i vei, d gjør æ..
         (vil jo føle oss litt fansy og flott i svangerskapet å.. [:)])

ORIGINAL: Jilli81

Æ e frisør.
Hårfarging under graviditet e ikkje vitenskapelig bevist skadelig. dagens frisør produkter e milde, og man har bra utlufting av "skadelige gasser."
Kan være litt værre med hjemmefarge, da de fargene ikkje innehoder de samme stoffene som vi har i salongen og man har ikkje mulighet med utlufting på samme måten..

Konklusjon : "Normal" hårfarging under graviditet e ikkje skadelig. farg i vei, d gjør æ..
        (vil jo føle oss litt fansy og flott i svangerskapet å.. [:)])

Våre farger i salongen er desverre fulle av stoffer som er skadelige. De står på eu sine lister over farlige stoffer. Og de fleste av stoffene som er farlige i fargene må man ha pga virkningen de har. Bla: recorcinol og ppt(hukser bare forkortningen ikke det det andre) Så de er i de fleste farger, både i salong og hjemme farger. Hvis man ikke bruker "grønne" farger (miljøvennelige typer). Alt med måte. [;)]

jeg var hos frisøren for noen uker siden,og det gikk fint!
men tror ikke bleiking er særlig bra[8|]

sist svangerskap passet jeg på å sole meg masse (det var veldig fint vær i mai), farge håret mot slutten og barbere legger og under armer slik at jeg følte meg så fresh som mulig på sykehuset. Og jeg må si. Bildene fra sykehuset er de fineste jeg har av meg selv :)

ORIGINAL: Opsideisi

sist svangerskap passet jeg på å sole meg masse (det var veldig fint vær i mai), farge håret mot slutten og barbere legger og under armer slik at jeg følte meg så fresh som mulig på sykehuset. Og jeg må si. Bildene fra sykehuset er de fineste jeg har av meg selv :)

Me like :P hehehe

Dere som er frisører. hvordan er det med bleking da?
Jeg pleier å helbleke håret med 6% men tør ikke nå, og jeg ser ikke ut, har ikke vært hos frisøren på et halvt år eller noe så dere kan jo tenke dere etterveksten min

ORIGINAL: blubbie

Jeg pleier å helbleke håret med 6% men tør ikke nå, og jeg ser ikke ut, har ikke vært hos frisøren på et halvt år eller noe så dere kan jo tenke dere etterveksten min

ville gått med ettervekst[8D]

hmmm, vil ikke si at du skal gjøre verken d ene el d andre.. blir opptil hver enkelt.. personlig tror æ ikkje d e så skadelig, selv om bleikinge d værste. å d spiller ikkje så stor rolle om d e lav vannstoff prosent, e like "skadelig" uansett..
d æ heller ville anbefalt e å stripe enten i folie el hette, så slipper du å få d inn mot hodebunnen, også slipper du å ha dårlig samvittighet over å ha gjort d.. [;)]

blir jo ikkje så pent hvis du skal gå med et hav av ettervekst etter ikkje å ha farget på over et halvt år.. [8D]

Lykke til.... 

Nei jeg ser rett å slett ikke ut, men jeg tør liksom ikke, men det er ikke så ille hvis jeg striper altså?
Jeg spurte en frisør men hun sa at det ikke var farlig, men det blir jo sagt så mye rart.

nei ta d helt med ro..
Når alt kommer til alt e d jo egentlig farlig å leve..

gjør d som du føler er riktig, men ja striper e litt bedre enn farging inn mot hodebunnen ja..  [:D]
Etter 11 år i faget har jeg farget noen hoder (gravide) å har ALDRI fått noe negativ tilbakemelding om at noe skummelt har skjedd verken mor el barn..

nå fikk jeg lyst å farge håret...hihi,,,
aldri hørt noe om at det er skadelig men...håper ikke det[:)]

ORIGINAL: *BekkiBjarnoll*

ORIGINAL: blubbie

ville gått med ettervekst[8D]

helt enig. jeg går heller med etterveksten min enn å ta den sjansen. det blir som med spekemat, hvorfor ta sjansen liksom? [8|]
de stoffene som man får i kroppen av hårfargen gir jo ikke umiddelbar og synlig skade, det er jo evt senskader på babyen som er så skummelt. jeg overlever uten spekemat et halvt år til, og jeg kan leve med etterveksten et halvt år til også [;)]

(det var forressten en tråd om dette tidligere hvor det var en link der rikshospitalet advarer mot hårfarging. og da er det nok til at jeg velger å følge det rådet [:)])

Det er verre med farging enn bleking. Bleking har ikke alle de verste stoffene i seg faktisk. Nettopp gått gjennom hva som er i blekingen. Har ikke søkt de opp enda, men det var ingen av de som ga meg varsel lamper. Så jeg bleker heller enn og farge. Jeg har også jobbet i faget over 10 år, og har dilla på farge teori, så kan en del om dette. Og det beste er uansett og ikke la noe av de komme i kontakt med hodebunnen. Man kan så og si få en helfarging med å trekke ut MASSE striper i hette og farge det med mørkt eller lyst. Mye jobb, men ingen problem. Har 2 kunder som er allergiske mot farge og jeg gjør det på disse.
Men som sagt hver sin lyst, er ingen dokumentert skadelig virkning, men det var det heller ikke med røyking før heller.

Back
Topp