Hårfarging

Venterispenning

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
God kveld damer:-)
Jeg burde farge håret, siden jeg har tidenes ettervekst og vi skal i en del selskap i mai..
Noen som vet om det finnes helt trygg hårfarget for gravide?:-)

MYTE 4. Det er ikke lurt for gravide å farge håret

Jordmor: Å farge håret er ikke farlig en eller to ganger men man bør huske at alle løsemidler man puster inn ikke er bra for barnet. Det er mye i frisørmidler som ikke er bra, som amoniakk. Men å være fornøyd med utseende betyr for mange mye, så derfor kan man trygt gjøre dette et par ganger i graviditeten mener nå jeg. Prøv å unngå mest de første tre måneder når utviklingen skjer.

Gynekolog: En studie fra 2005 antydet at det kunne være en sammenheng mellom hårfarging i svangerskapet og utvikling av neuroblastom, en svulst hos barnet. Dette er senere tilbakevist, og de fleste forskere mener i dag at hårfarging i svangerskapet er ufarlig.

Fant dette, når jeg googlet.. Hva tenker dere?:-) farger dere håret eller tar dere ikke sjangsen?:-)

Jeg spurte jordmor om dette og hun sa at jeg kunne farge håret så lenge man ikke overdriver. Jeg farget håret i uke 16 og gjør det kanskje en gang til før fødsel.

Jeg farga håret 1 gang i mnd i forrige svskap, aldri hørt at dette er skadelig.. Men har alikevel valgt å kjøpe hårfarge hos frisøren uten amoniakk... Er dobbel så dyr da...

El ikke hele håret men etterveksten da ;)

Okei:-) høres ut som jeg kan farge det til 17.mai uten å ha dårlig samvittighet da:-) takk for svar:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

jeg har farga det 1 gang pr svangerskap. gikk fint det. men det som kan skje iflg frisøren er at noen kan reagere på produktene selv om de aldri har gjort det før som sår i hodebunnen osv og/eller at fargen blir mørkere selv om de har brukt samme farge i evigheter... Skal også om jeg får tid farge det før 17.mai.. ;)

Det var jo litt greit å høre da:-)
Skal bli godt å føle seg litt freshere:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg venter til ungen er ute sånn for sikkerhetsskyld. Da skal jeg unne meg litt farge igjen. Da har jeg noe å se frem til også!! ;)
Men skal til frisøren denne uka å "bli ny". Da vil jeg ha helt ny frisyre. ;)
Litt vanskelig å vite om det er farlig eller ikke å farge. Noen mener det, andre ikke...
Men uansett er nok hårfargen mindre farlig nå enn for noen år siden. Man må bare bruke litt sunn fornuft og farge med måte tenker jeg.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg jobber som frisør og det er ikke farlig å farge håret. Men vi bruker bare organiske produkter ,farge, bleking og shampoo osv. Vi har mange som kommer og farger håret den dagen de går ut i permisjon :)

Jeg jobber som frisør og det er ikke farlig å farge håret. Men vi bruker bare organiske produkter ,farge, bleking og shampoo osv. Vi har mange som kommer og farger håret den dagen de går ut i permisjon :)
Gjelder det selvfarging også?:-)

Vil nok tro det skal gå fint, bare velg en uten amoniakk. Minicolor fikk jeg høre skulle gå greit :)
Ser frem til luksustime hos frisør/hudpleien til torsdag. Farge og klipp av hår og farge og vokse bryn. Digg avslapping under eksamen + man ser litt bedre ut på 17. Mai også :)

Anbefaler frisør:p men jeg hadde vel kjørt på med minicolor hvis jeg måtte gjort det hjemme og en uten amoniakk :)

Back
Topp