Hårfarging?

IsabelleMarlen

Betatt av forumet
Da var det denne etterveksten.. Har hørt at man ikke skal farge håret på grunn av kjemikaljer å slikt under gravitditeten, hvertfall de 3 første mnd. ?
Stemmer dette?
Hva har dere tenkt til å gjøre? :confused004

Jeg farger ikke håret mitt, er for lat til å holde det vedllike.. dessuten så klarer jeg ikke den hårfargelukta.. Men hør med en frisør, de må vel vite kanskje?

Jeg skal nå på torsdag. Mener hårfarging er blitt ganske så milde med årene. Men jeg er i gen frisør. Er ikke Susa87 det? ;)

jeg har kjøpt meg hårfarge i dag ;)

utdrag fra jordmorsiri.no :

Eli: Hei!

Lurer på om det er skadeleg for fosteret å farge håret når man er gravid?

Siri svarer: Hei!
Det skal ikke være det ifølge frisøren som jeg går til. Det var mer slik tidligere når de brukte kraftigere stoffer.

Riktig lykke til videre!
Vennlig hilsen jordmor Siri

Farget håre mitt i går ( er blond og farget svart så mååå vedlikeholde! :P ) Valgte en sånn glansvask denne gang. Men ellers selger de hårfarge på apotek som skal være fri for dårlige kjemikalier, de må vel være ok å bruke?

Velg nå i all fall minicolour. En semi permanent farge og er som regel uten amoniakk, hør med frisøren når du kommer der. Eller strip etterveksten, så kommer ikke stoffene i hodebunnen. Kjemikalier sitter i kroppen 8 dager har jeg lest, men trur det gjelder permanent farge som har amoniakk, dette oksiderer som gjør at det trenger dypere inn å hår, og også hodebunnen. Opp til alle å en hver, jeg velger å ikke gjøre noe med håret mitt unntatt striper om jeg blir desp:) men mange som jobber som frisører som er gravid, kjemikalier har blitt mye bedre:)

Farget håre mitt i går ( er blond og farget svart så mååå vedlikeholde! :P ) Valgte en sånn glansvask denne gang. Men ellers selger de hårfarge på apotek som skal være fri for dårlige kjemikalier, de må vel være ok å bruke?
Mye bedre de ja, men de sikker ikke like godt, glansvask er nesten som en farge sjampo så er kjempe kjekt å bruke når man er gravid å vill spare seg litt for kjemikalier :)

jeg jobbet som frisør før :) og vil si at de fargene man har på salonger ikke er skadelige ifm det nei :) så det skal nok gå helt fint å farge det :) husk, fargen trenger ikke gjennom huden ;) Men om du vil være ekstra forsiktig, så finnes det også salonger som kun bruker biologiske farger :)

jeg er frisør ;) er så mange meninger rundt dette.. men ingenting er bevist.. alt med måte tenker jeg! er jo uansett ikke bra å farge håret hver uke uansett om man er gravid eller ikke.. jeg mener man fint kan gjøre det.. uansett.. finnes farger uten amoniakk ;) eller så kan man bruke en minicolor hvis man er skeptisk :) jeg bleiker bunnen ;)

Haha! Jeg må farge håret, er også blond men har farget håret mitt med N3 (ganske så mørk).. :P hadde sett skallet ut hvis jeg lot være i 9 mnd! :D
Hehe ja :) Ser heelt jævlig ut med ettervekst :D

Jeg ser også skallet ut med ettervekst, at jeg ikke tenkte på å farge den før vi ble gravid, (hvem tenker på det?)
Uansett velger jeg å vente de 3 første mnd, bare får å være sikker! Jeg tar ingen sjanser denne gang.
eller, jeg skal vente så lenge jeg klarer, ser rimelig teit ut allerede :p

Back
Topp