Hårfarging ?!?!

*Alias*

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Marsboerne 20 18
Ja, hva sier dere jenter? tror dere det er trygt å farge håret når man er gravid?

Jeg er nemlig egentlig blond, men farget håret mørkt for en tid tilbake.. problemet er jo det at jeg har veldig lyst hår og nå når etterveksten er på plass, ser det egentlig veldig lite pent ut!

Har hørt at det skal være trygt. Står vel i pakningsvedlegget eller utenpå om man ikke kan bruke det under graviditet.

Jeg farget håret mitt for 2 uker siden, jeg. 

Farg i vei

ja, leste litt om det nå, og det skal visst være trygt! Men iiik.. syntes det er skummelt jeg.. hehe.. bekymrer meg alt for mye! Jeg farget det jo faktisk for 4 uker siden.. Var jo gravid da også.. ups, det hadde jeg glemt! haha

Jeg er frisør,utdannet i allefall! Overhode ingen fare å farge håret mens man er gravid. Har selv vært hos frisøren i dag for klipp og farge:)) Farg i vei:))

PrøverPåNr3... skrev:
Jeg er frisør,utdannet i allefall! Overhode ingen fare å farge håret mens man er gravid. Har selv vært hos frisøren i dag for klipp og farge:)) Farg i vei:))

Godt med bekreftelse fra en frisør:D tusen takk.. Da vet jeg at jeg ikke skal bekymre meg :)

Jeg er også utdannet frisør, jobber ikke lenger i salong og måtte farge etterveksten min for et par uker siden så det ble hjemmefarge fra butikken som krise løsning og må si jeg ble litt bekymret over den butikkfargen. Jeg er vant til å bruke frisør farge som jeg egentlig ikke syntes lukter noe særlig, så i motsetning til den jeg er vant med så var lukta på denne var veldig sterk! Var nok en del amoniakk i den. Ikke for å skremme noen altså, har jo hørt selv at det ikke er farlig, men jeg skal ikke bruke butikk farge igjen. Så her blir det farge fra frisørsalongen neste gang, helst minicolor :)

PrøverPåNr3... skrev:

Jeg og er frisør, utdannet men jobber ikke med det nå.... Og det er helt trygt, visst ikke kunne vi jo ikke ha jobbet med dét når man er gravid. Og jeg jobbet som frisør med mine to første... Så ser vi rer flere som er enige her :) Men... Ikke spis fargen da :)

det eneste er vel at fargen kan ta litt annerledes enn den pleier? Forrige svangerskap så farga jeg håret mitt ganske mørkt, men selv om hun brukte en mørkere farge enn hun pleide på meg, så ble det lysere enn vanlig :P

mammacath skrev:

PrøverPåNr3... skrev:

Jeg og er frisør, utdannet men jobber ikke med det nå.... Og det er helt trygt, visst ikke kunne vi jo ikke ha jobbet med dét når man er gravid. Og jeg jobbet som frisør med mine to første... Så ser vi rer flere som er enige her :) Men... Ikke spis fargen da :)

Farger håret på mandag:) Blir kjekt! Og lover å ikke spise fargen:P

Jeg har farget og stripet håret mitt masse i begge svangerskapene.. Eneste jeg har opplevd er at håret ikke vil bli lysere. .Kan ikke stripe det.. Sist jeg ar gravid og stripet satt jeg med stripene i nesten 3 timer.. Men de ble ikke mer enn gyllen.. (fra svart da) 

Men det er igjen forskjellig fra person til person.. Spørs hvor mye pigmenter man har i håret (fikk jeg lært av frisøren min! hehe) 

Å farge det er helt ufarlig :) men pass på, hormonene gjør så resultatet kan bli litt uønsket ;P men bleking derimot burde man holde seg unna ;)

Back
Topp