Håret

*Alias*

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Marsboerne 20 18
Hvordan er håret deres nå under graviditeten?

Mitt er bare helt forferdelig..
Det blir fettete på et par timer og så mister jeg ekstreme mengder hår.

Forrige svangerskap var med twins og da mistet jeg halve året om ikke mer. Det så så forferdelig ut! I tillegg verket det i hodebunnen konstant. Føltes veldig sårt!

Jeg er veldig spent på utviklingen av dette.. med nr 1, var det ikke noe hårtap!

Ble veldig mye tynnere og mistet mer enn vanlig. Ble bedre et halvt års tid etter fødsel.

Samme her! Ble bedre rundt 6 mnd etter fødsel!

Håper jeg slipper miste like store mengder denne gangen. Skulle virkelig tro jeg var syk[emoji51]

Husk å få i dere nok mat og få nok søvn. Når kroppen fordeler næring så er hår og negler det siste som får noe å gå på da de er minst viktig for å holde kroppen gående.

Om håret blir fort fett så prøv å børste håret 2-3 ganger i løpet av dagen for å dra talen utover håret istede for at det hoper seg opp i hodebunnen også får du flass :) gå til en frisør og få en god sjampo for fet hodebunn og en tørrsjampo du kan bruke mellom hårvaskene :) å bli kvitt problemet gjør du nok ikke fordi det er hormonelt, men du vil i allefall takle det litt bedre [emoji14]

Mitt er som vanlig tror jeg. Mistet veldig lite i de to forrige svangerskapene, men mistet en del etter de var født.

Husk å få i dere nok mat og få nok søvn. Når kroppen fordeler næring så er hår og negler det siste som får noe å gå på da de er minst viktig for å holde kroppen gående.

Om håret blir fort fett så prøv å børste håret 2-3 ganger i løpet av dagen for å dra talen utover håret istede for at det hoper seg opp i hodebunnen også får du flass :) gå til en frisør og få en god sjampo for fet hodebunn og en tørrsjampo du kan bruke mellom hårvaskene :) å bli kvitt problemet gjør du nok ikke fordi det er hormonelt, men du vil i allefall takle det litt bedre [emoji14]

Å børste igjennom håret et par ganger daglig har jeg ikke tenkt på. Har bare sett for meg at det vil se enda mer fett ut for da blir det dradd utover! Men skal forsøke det:)

Tørshampo er i daglig bruk[emoji23] har bare frisørprodukter da jeg ikke kan bruke annet pga hodebunnen [emoji1305]

Jeg har intet vanlig hår og er den eneste jeg vet om hvor håret blir så fort fett.. er hormonelt betinget hos meg, men da tar det som oftest 4-5 t og ikke 2-3 t som nå[emoji51][emoji51][emoji51]

Men jeg har pcos og sliter med generelt feit hud/hodebunn sånn all the time[emoji22]

Å børste igjennom håret et par ganger daglig har jeg ikke tenkt på. Har bare sett for meg at det vil se enda mer fett ut for da blir det dradd utover! Men skal forsøke det:)

Tørshampo er i daglig bruk[emoji23] har bare frisørprodukter da jeg ikke kan bruke annet pga hodebunnen [emoji1305]

Jeg har intet vanlig hår og er den eneste jeg vet om hvor håret blir så fort fett.. er hormonelt betinget hos meg, men da tar det som oftest 4-5 t og ikke 2-3 t som nå[emoji51][emoji51][emoji51]

Men jeg har pcos og sliter med generelt feit hud/hodebunn sånn all the time[emoji22]
Oi.. hørtes slitsomt ut :O

Har nesten akkurat slutter å amme, så mister mye hår.

Mister også en del hår! Gjodre ikke det forrige gang, før etter at ungen kom. Og nå som det alkurat har begynt å komme tilbake til normalen :bored: Føler meg så flott med viker! :p:wtf:

Håret mitt ble veldig tykt forrige gang, og så fikk jeg mye fall i det. Før hadde jeg helt slett går, nå er det mye fall i det. Merkelig

Jeg har alltid mistet lite hår i svangerskapene, følt at håret har vært tykt og fint. Så har liksom håravfallet samlet seg opp til en stund etter fødsel, og så har alt falt av på likt, med påfølgende horrorhår det neste året :(

Mister veldig mye hår jeg også, men jeg flasser sinnsykt mye! Noen andre som opplever det?

Håret mitt ble veldig tykt forrige gang, og så fikk jeg mye fall i det. Før hadde jeg helt slett går, nå er det mye fall i det. Merkelig

Samme her! Jeg har fått mye mer fall og håret mitt er tykkere. Jeg pleier å miste masse hår til vanlig, men mister nesten ingenting nå. Regner med jeg kommer til å se ut som et takras etter fødsel da, når håret går tilbake til å ramle ut.

Tenker kanskje folsyren har en finger med i spillet her, både negler og hår er blitt tykkere.

Røyter og får fortere fett hår jeg også. Skikkelig kjipt..

Mitt ble tykt forrige gang, og når jeg sluttet å amme så falt mye av igjen.
Husk å ta ekstra vitaminer under svangerskapet. Det kan hjelpe på håret.

I mine svangerskap har jeg samlet masse hår hele veien, har blitt skikkelig tykt hver gang... heeelt til babyen kom! Da mistet jeg masse, og fikk sånne superfine partier som "bøyler" helt uten hår... gleder meg allerede!

Mister mye hår, og neglene mine er blitt bulkete å stygge.. skulle tro jeg var syk, men får da i meg masse [emoji28]

Back
Topp