Håret til lillemor

MamaOdie

Glad i forumet
Håret til snuppa på straks 18 mnd er så krusete... Jeg kan forme det som jeg vil, som stålull rett og slett!

Det er helt slett på toppen, så der går det greit. Men hun har så flotte krøller sånn egentlig, men det er så bustete så de blir gjemt litt.

Er det noe jeg kan gjøre med dette?[&:]

Tips og triks tas imot med stooor takk[:)]

Hun hadde krøller?
Når jeg dusjer så tørker jeg ikke håret voldsomt med håndkle. Jeg bare klemmer ut vannet og klemmer opp krøllene, hvis du skjønte hva jeg mente [8D]
Børster det aldri og spesielt ikke med kam

dette var som om du beskrev min datter på to år.

sliter med det samme.

fikk ett tips fra en frisør om å prøve med balsamspray for da ble håret tyngre. har ikke testet det selv enda. men sikkert verdt ett forsøk

Sikkert samme problemet som de med afrohår. Søskenbarnet mitt som er adoptert fra brasil bruker en spesiell olje i håret for at det ikke skal være så tørt. Hør med en frisør, kanskje de kan hjelpe.

Jeg sprayer i sånn balsamspray og børster. Så tørker og former krøllene seg selv. Veldig fornøyd!

Sånn er mi og, i bakhodet. Godt tips med balsamspray. det skal jeg prøve:)

Aldri gre håret når det er tørt. Ha evt vann på børsten hvis du må. Spray balsam eller "leave in" hårkur er et must!
Ikke gre mens du føner, bare riste håret litt med fingrene.
I disse lie tider blir det bustete uansett, men rådene hjelper.
Hilsenmor og datter med brønner :-)

Har blandingsbarn her,så krus er vi vant med! Jeg bruker samme balsam og kur som til meg selv på hennes hår. Det trenger mye fuktighet.. Kjøp en ordentlig hårkur hos frisør beregnet på krus. Den kommer jo til å vare en evighet selvom det er dyrt ved innkjøp,...

Back
Topp