Håret mitt ramler av!!

^Daffy^

Flørter med forumet
Håret mitt er ganske så ihjel-bleiket. Det blir gummi når det er vått, så da tåler det ingen ting å ramler av bare jeg drar hendene igjennom det. Hva gjør jeg??

-Blir det bedre om jeg farget det svart? Går det annt, eller blir det en annen farge da?
-Hvilken hårpleieserie trenger jeg?
-Og finnes det no akuttløsning jeg kan gjør her og nå? Da jeg ikke har annet enn daglivareprodukter tilgjengelig.

klippe det og slutte og bleike håret.

ORIGINAL: Lillamumi

Jeg vil ikke klippe det!! [:(][:(][:(] Håret mitt er så krøllete at da blir jeg seende ut som e puddel..

Eneste jeg veit om som KANSJE hjelper, men håret er ødelagt å blir aldri friskt igjen, men kan hjelpe å holde litt.. redken extrem serien. men den er ikke billig...

jeg har å bleka ihjel håret mitt en gang i tiden til d falt av.. håret kan ikke reddes... beste er rett å slett å klippe det av å spare det ut igjen.. å farge det i en anna farge hjelper ingen værdens ting.. gjør saken bare værre..

Så beste som sagt klipp d av å spar på nytt[;)] vet hva jeg snakker på [:)]

Det har jeg gjort mot håret mitt engang også,klippet det til skuldrene og farget det brunt....

jeg hadde skikkelig tyggis hår....

Stakkars deg [:(]
Samme skjedde meg når frisøren skulle ta etterveksten min..
Bare at resten var jo friskt, men det knakk av i toppen..
Jeg har prøvd aaalt!
4 forskjellige serier.
ALT av redken extrem serien, men det bare falt av..
Tok kanskje litt lenger tid bare..
Nå har det heldigvis vokst ut en god del, og om et år har jeg litt lengde igjen..
Jeg kjøpte meg clip on extensions som jeg bruker om ejg skal pynte meg..
Bytter på å bruke protein kur og fuktighetskur..
Sitter med det 1 time av gangen under plastikkhette..
Stakkars stakkars deg [:(]

Jeg vil anbefale deg å klippe det meste av, kjøpe deg clip on extensions og rettetang..
Jeg også har mye krøller...
Om du ikke klipper deg så vil det bare spise seg oppover..

Og bruk joico!
http://www.feelunique.com/brands/joico/k-pak
Den er absolutt best på mitt hår etter at det ble ødelagt!
Ikke noe anna har funka som det!

Om du kan redde det av å klippe det kort, ville jeg gjort det! Det vokser jo ut igjen! Jeg ser nok litt annerledes på denne situasjonen enn deg da min søster fikk en hårsjukdom for noen hår siden.. Så ho mista det!!! uten at ho har ihjelbleka det.. syns egentlig det er en verre situasjon, da.. de tror heller ikke hun får det tilbake.. Så syns du sitter litt bedre i det for å si det sånn! :)

Sånn var mitt også. Jeg farget det brunt og da ble det mye bedre.. 

Hvor ofte bleker man for at håret blir så ødelagt? Er det hjemmebleking det er snakk om da? Bare nysgjerrig, dømmer ingen[:)].

ORIGINAL: *LC*

Hvor ofte bleker man for at håret blir så ødelagt? Er det hjemmebleking det er snakk om da? Bare nysgjerrig, dømmer ingen[:)].

Jeg bleiker d bare en gang i mnd, men det var tydeligvis nok til å ødelegge det.. Og ja, det er hjemmebleiking det er snakk om [8D]

Da e jobba i nån år på en frisørsalong så fækk vi inn kunda m skadet hår.
Eneste som hjalp va å skamklipp det og la det få vokse ut i ro og fred.

Og aldri mer bleke det eller farge det.

Gå til frisør i morra og kjøp red kens all soft serie.
Vask med sjampo, gni inn masse kur og gå med det en stund før du skyller og har i sjampo - fortsett med dette en god stund fremover [:)]
Reddet mitt tyggishår som ble ødelagt av frisør for noen år tilbake.. Ingen frisører trodde håret mitt noen gang skulle bli brukbart igjen, men takket være red ken så ble det bra igjen!
Lykke til [:)]

Håret trenger proteiner. Redken Extreme har massevis av proteiner og hjelper. Men det er jo "bare" hårprodukter, det er ikke trylling. Håret er ødelagt og kan ikke repareres helt. Det er ikke fysisk mulig når det er så ødelagt. Å gå på en ny kjemisk prosess vil ødelegge håret enda mer.

Gå til innkjøp av Redken Extreme, sov med kur i håret (pakket inn i plast og lue), ingen føning, så lite børsting som overhodet mulig. Frisøren kan hjelpe å ta av det verste, de tuppene som er helt ødelagte bør klippes av før de spiser seg oppover. Men som sagt, ødelagt hår er ødelagt. Kjemisk brent. KURE KURE KURE KURE KURE. Og be en bønn til høyere makter.

ORIGINAL: ^Daffy^

Jeg bleiker d bare en gang i mnd, men det var tydeligvis nok til å ødelegge det.. Og ja, det er hjemmebleiking det er snakk om [8D]

om en bleker hele håret 1 gang i mnd blit d ødelagt... må være nøye m å bare ta ettervekst.. om ikke blir d tyggis konsistens på håret :/

ORIGINAL: supermamma22

ORIGINAL: ^Daffy^

Det er vanskelig og bare treffe etterveksten. Så skaden på mitt hår er ca 5 cm ut fra hudebunn og 10 cm ned.

om en bleker hele håret 1 gang i mnd blit d ødelagt... må være nøye m å bare ta ettervekst.. om ikke blir d tyggis konsistens på håret :/

ORIGINAL: AnneEmilie

KURER!
mitt var helt tyggis etter masse bleking/striping!
Fikk en kur som heter REF of sweden http://www.referencehaircare.com/sida.php?categoryID=13&id=72
Hadde den i over natten/timesvis mellom shamponering og balsamering, gjorde underverker altså!![:)] brukte shampo og balsam derfra også.
Bruker også kurene fra joico K-PAK, supre de også [:)][:)]

Bruker redken extreme shampo og balsam til vanlig, gull!

Hvor får man takk i den kuren ?? [:)]
Håre mitt hadde virkelig trenkt det etter all bleikinga. Hvar inne på linken, men får ikke betstil det derifra :(

Men om du vil ha noe akkurat nå så kan du ha i olje.. Olivenolje eller rapsolje, og ha det i håret i natt.. (lurt med hånduk på puta)
Det gjorde jeg sist frisøren ødela håret mitt.. og følte at det ble bedre av det, også fikk jeg kjøpt en god kur noen dager senere..
Bruk masse masse balsam, og det går jo også an å sove med. [:)][:)][:)][:)][:)]

Lykke til!

ORIGINAL: Lillamumi

Klipp bort det mest slitte, kutt ut fargingen på en god stund, og kjøp deg en god hårkur. Frisører kan nok anbefale deg en god en, vil jeg tro.
Men det hjelper ikke å farge håret svart nei, for all hårfarge sliter svært mye på håret. (Selvsagt ikke like mye som bleking da) ta i hvertfall pause på 5-6 uker. Det fikk jeg beskjed om når jeg hadde det sånn som du er nå.
Men å klippe vekk det mest slitte håret er absolutt en fordel, for det er jo mest sannsynelig det som faller av når du drar fingrene igjennom.

Jeg bleker håret mitt en gang hver 2-3 måned kanskje, å håret mitt er absolutt ikke noe ødelagt:)
Men skal alikevel gå over til lyyys farge(slik jeg gjorde sist jeg skulle ta etterveksten) bare for å spare håret mest mulig:)

Jeg gjør det hjemme:)

Back
Topp