håret! *med bilde*

Lucy*

Betatt av forumet
Nå er jeg så lei av å miste hår under ammingen! Jeg ser nesten skalla ut på sidene jo!! Noen som har tips til å minske hårtapet? Mister jeg mer nå tror jeg at jeg kjøper meg ei lue.

arf sliter litt med linkinga til bilde.

Tror frisøren har noe.

Man får kjøpt en shampoo hos frisør ja,som kan hjelpe litt.
Det er desverre VELDIG vanlig at man mister hår,spess om man ammer.

Begynner å bli skalla jeg også... [:'(]
Det føltes litt bedre etter at jeg hadde vært hos frisøren og fikk klippet endel av lengden, føles ikke som om jeg mister SÅ mye hår lenger....

Du trenger ikke bekymre deg for hårtapet...

Når vi går gravide mister vi ikke like mye hår som vi gjør til vanlig pga hormonene våre..
Men det er i utgangspunktet bare 90% av håret vårt som er i vekstfase til vanlig.
Resterende 10% er i hvilefase.

Så det håret vi mister nå er det som skal være i hvilefase. Vet det virker som det er mye hår som faller av
Men du kan tenke deg at det er 10% med avfallshår som skal falle av nå...på en måte.

Du kan lese mer om det det her... *link--->* www.helsenett.no.
Det står ikke spesifikt om hårtap ved amming, annet enn at det er normalt å miste mye hår de første 6 mnd etter
fødsel.

Sånn ble jeg forrige gang jeg ammet, og fikk de monstervikene. Helt grusomt. Etter en stund kom derimot håret tilbake (og fikk en veldig flott lugg... hehe). Det er mange som får litt annerledes hår etter de har gått gravide. Ei jeg kjenner fikk mørkt hår, faktisk... og det er ikke gått tilbake til det lyse hun hadde heller!

Jeg kjøpte meg en shampoo på frisøren som jeg allerede begynte å bruke 2 måneder før termin. Ammet i ca.5 uker og mistet ikke noe hår[;)]

Sist ammet jeg IKKE og mistet noe SINSYKE mengder. Ble helt skalla i vikene (på sidene).. håret ble kjempe tynt og pistrete [:'(]

Så har ikke så mye med ammingen å gjøre, mer med hormoner. (Babyen var ca 4 mnd da det sto på som verst her)

Nå ammer jeg, men har ikke begynt å miste så mye enda, bare en "normal" mengde når jeg dusjer. Frykter manken reiser om en mnd eller to..[:'(]

Back
Topp