Håravfall

Amelia88

Andre møte med forumet
Hei! Er i dag 25+0 og mister så enormt mye hår både på hodet, øyebrynene og øyevippene. Har nesten ikke hår igjen. Er det andre som har det slik?
Da jeg fikk mitt første barn mistet jeg kun hår etter svangerskapet som de fleste.

Uffda. Ikke noe gøy når man mister hår. Venter på at jeg skal slutte å røyte, for det gjorde jeg i forrige svangerskap uten at jeg egentlig la merke til det, har så tynt hår fra før. Da vesla var noen mnd oppdaget jeg plutselig at det var hår i dusjen, og så slo det meg at jeg ikke hadde fjernet hår i dusjen på evigheter. Da var det i gang, og jeg røytet noe helt sinnsykt en lang periode. Så jeg er spent på hvordan det blir nå. Har liksom så tynt hår i utgangspunktet at jeg vil ikke røyte noe mer nå... :( Men jeg har faktisk merket at det ser ut som jeg har litt mindre av de lange, mørke hårene jeg pleier å få under haka og sånt. Kan hende hormonene er litt snille mot den uønskede hårveksten i ansiktet :p

Er helt tragisk! Har rimelig tynt hår fra før jeg også
Mister alt på hodet men på leggene gror det vilt
Mistet du hår etter svangerskapet i tillegg?

Jeg har ikke merket noe foreløpig, men forrige svangerskap fikk jeg masse nytt hår som aldri forsvant. Har tynt hår fra før, men det ble faktisk tykkere. Blir spennende å se om det går motsatt vei denne gangen...

Jeg har faktisk mistet mindre hår etter jeg ble gravid, før røyta jeg ekstremt mye. Blir sikkert ille igjen etter han er født :p

Jeg har også røyta mindre under svangerskapet og håret har blitt tykkere (har ganske tykt fra før og mer enn nok å gå på).

Kanskje du kan høre med legen din eller jordmor? Visste ikke at men kunne miste vipper og øyebryn :(

Det er jo det som er vanlig, og miste mindre i graviditeten pga hormonene. Sånn hadde jeg det sist, derfor lurer jeg på om andre har hatt det slik som meg eller om noe er galt. Jordmor visste ikke

Mister mindre hår som gravid, men fy så eg røyta når mini ble rundt 6mnd :(

Har lest litt om det:-) skal prøve det:) Men er redd det er noe annet som ikke stemmer med hormonene siden det ikke skal skje enda:-(

I forrige svangerskap mistet jeg sinnsykt mye hår! Det falt av i dotter
Men i løpet av siste trimester snudde det og jeg fikk masse! Håret i ammeperioden var så utrolig fantastisk! Langt og tykt og vikene ble borte ☺️ Så det kan brått snu☺️

Jeg mistet lite i begynnelsen av svangerskapet, men plutselig mistet jeg mye - det var vel omtrent uke 20-25.. Nå er jeg inne i uke 26 og det føles som den verste røytingen har gitt seg litt..

Har faktisk hørt om flere som har mistet hår under svangerskapet, ikke kun etter barnet er født.

Røytet en god del på begynnelsen av svangerskapet jeg og , men nå ser det ut som det er mer tilbake til normalen.

Røytet en del hår fra hodet gjennom hele svangerskapet. Ser ordentlig fancy ut med fjonehår til alle kanter... :P Har ganske tykt hår fra før, så ser ikke noen annen forskjell enn at "nytt" hår står rett ut som fjoner.

Det er jo det som er vanlig, og miste mindre i graviditeten pga hormonene. Sånn hadde jeg det sist, derfor lurer jeg på om andre har hatt det slik som meg eller om noe er galt. Jordmor visste ikke
Jeg har og begynt å miste mer hår i graviditeten, og har lurt litt på det samme.. Mistet en del vipper/bryn helt i starten (uke5/6) som kom tilbake, men nå har det søren meg skjedd igjen for et par uker siden! (Er 26+2 i dag) Kjører serum hver kveld, satser på det går bra siden det er lokalbehandling og veldig lite av gangen, men syns ikke det kommer like raskt tilbake som sist..:arghh: Vippene mine har normalt vært ganske lange og fine, så føles skikkelig kjedelig med korte og få nå (klar over luksusproblem, men er jo noe med å føle seg litt vel da:p) Håret mitt er heldigvis ganske tykt i utgangspunktet, men er jaggu ikke stas med mer viker likevel da:p Håper det bare er en fase for oss som opplever det, krysser fingrene! :smiley-ashamed008

Fått mindre fett hår, vokst fortere, tykkere og mer glansfullt hår :)

Back
Topp