Håravfall

FruGlad

Elsker forumet
Inspirert av Leelu og Tovvar via kosttilskuddstråden:

Mister dere mye hår, jenter? Og hva gjør dere evt for å holde på det dere har igjen?

Tovvar; hjelper B-vitamintilskudd? 

Jeg begynte å røyte skikkelig fra en dag til en annen da lillegutt var ca 4,5 mnd. Har ganske tynt hår fra før så synes ikke det var så moro... Etter dusjing er det en svær dott med hår i sluket. I tillegg bruker lillegutt håret mitt som både leke og til å holde seg fast i når jeg bærer han. Setter det mye opp så han ikke skal få tak, men han gjør jo det og drar i det han får tak i :-( Har forsøkt å vaske håret annenhver dag, men det ser ikke ut til å hjelpe noe. Har klippet tupper og tar kur flere ganger i uken i stedet for balsam og håper det skal kunne gi næring og liv i håret.

Noen som har gode råd?

Leelu skrev:

Tovvar skrev:
pørver å huske omega3 kapslene, ellers er det b-vitaminer pga av ekstrem håravfall:(

Synes du B-vitaminene hjelper?
Synes jeg mister en del hår jeg også, har så langt hår så det føles som det er hårstrå overalt. 

Leelu skrev:

Tovvar skrev:
pørver å huske omega3 kapslene, ellers er det b-vitaminer pga av ekstrem håravfall:(

Synes jeg mister en del hår jeg også, har så langt hår så det føles som det er hårstrå overalt. 

Leelu skrev:

Tovvar skrev:

Har ingen råd, men hos meg har det jeg mistet begynt å komme tilbake ihvertfall
Begynte å miste hår når vesla var rundt 2mnd, også begynte det å komme tilbake da hun var rundt 5 mnd..
Så eneste jeg har erfart, er at det kommer tilbake etterhvert
Tok ikke b-vitamintilskudd jeg da, bare vanlig multivitamin..

Jeg var hos frisøren rundt nyttår og hun sa hun så det var hår på vei. Phu! Men det tar jo kjempelang tid før det har vokst ut like langt som resten :-( Håper jeg får beholdt så mye som mulig av det jeg har! Nesten rart at det i det hele tatt er noe igjen når jeg ser hvor mye som havner i sluket hver dag ;-)

Her river snuppa ut en del hår selv om jeg prøver å ha det satt opp. F.eks når jeg våkner om mornigen og jeg skal gi henne nuss på kinnet får hun tak i håret mitt og river det hun kan ut.

Håret er mye tynnere enn før, men det som irriterer meg mest er at jeg finner mine lage hårstrå over alt i huset.

Har vurdert å klippe meg litt, og kanskje farge håret. Ville det egentlig kort tid etter at jeg fødte, men la det på is. Nå husker jeg ikke hvorfor jeg lot være.. 

Ingen gode råd. Tror det er veldig vanlig, spesielt om en ammer. Mister selv mye hår. Og som Leelu finner jeg det overalt, irriterrendes...

Leelu skrev:
Her river snuppa ut en del hår selv om jeg prøver å ha det satt opp. F.eks når jeg våkner om mornigen og jeg skal gi henne nuss på kinnet får hun tak i håret mitt og river det hun kan ut.

Håret er mye tynnere enn før, men det som irriterer meg mest er at jeg finner mine lage hårstrå over alt i huset.

Har vurdert å klippe meg litt, og kanskje farge håret. Ville det egentlig kort tid etter at jeg fødte, men la det på is. Nå husker jeg ikke hvorfor jeg lot være.. 

Spurte mannen om han husket hvorfor jeg ombestemte meg vedr. å farge håret, det var visst fordi jeg fant ut at jeg likte fargen slik den var sier han, fordi den ble mørkere enn den opprinnelif var
(Jeg er litt pysete ift farging og klipp, men nå tror jeg er klar for litt farging nå snart.)

Jeg pleier å kjøpe en minicolor fra Wella som jeg får kjøpt hos Nikita. Innbilder meg at den er hakket bedre enn de man får kjøpt i vanlige butikker. Uansett; det fine med minicolor er jo at den går ut gradivis. Ikke blir det ettervekst og ikke er det så totalt krise om man ikke liker fargen. Jeg har også tenkt på om jeg skulle bruke den nå. Det føles som om håret er så mye tynnere enn det allerede er til vanlig, og håret ser litt tykkere ut om det blir farget litt mørkere :-) Og deilig med litt variasjon. Jeg varierer typisk med helt superkort hår og skulderlangt. Innimellom bare må jeg ha det bort! Nå prøver jeg liksom å spare, og til sommeren skal vi feire bryllupet vårt og hadde tenkt det kunne være fint å ha litt lengde på håret slik at det kan settes opp da, men nå tviler jeg. Om denne røytingen fortsetter er det snart ikke noe mer igjen! (Er gift og skulle feire en stund etter at vi giftet oss siden vi bodde i utlandet, men festen ble utsatt da vi fant ut av jeg var gravid og termindato var omtrent samme dag som festdagen).

Eg synes det har hjulpe:) Har hatt ekstrem håravfall, men har heldigvis ganske så tjukt hår da!!

Jeg sa til frisøren min at jeg hadde røytet mye fra ca 2 mnd etter fødsel, og spurte hvorfor det var sånn. Da sa hun at det håret man egentlig skulle miste under svangerskapet, falt ikke av pga hormonene eller noe slikt, så man får mye tykkere hår når man er gravid. Når man begynner å amme eller bare man har født.. blir hormonene som gjorde håret tykt borte, og det håret som egentlig skulle falt av i svangerskapet kommer alt av når man ammer. Så håret går bare tilbake til normalt, man mister ikke mer enn man hadde før svangerskapet :P Litt knotete forklart, men hun fortalte kanskje litt lettere..

Så da blir vi ikke skallet :-D Det bare føles sann...;-) Takk for forklaringen!

Jeg er bare glad for å miste litt hår :-) Fikk ett ganske vilter og tykt hår under graviditeten som ikke var særlig pent :P

Men finner jo igjen hårstrå overaaalt :P Irriterende..

Back
Topp