Håravfall

Magnolia•

Flørter med forumet
Har hørt at noen mister hår etter en fødsel. Dette er jeg redd for, så jeg lurte på om dere har noe erfaring med dette?? Noe en kan gjøre for å sleppe å miste håret!
Kan det helpe med B-vitamin?? Hjelp!!

jeg har hørt at man går fra å "holde på håret" og økt hårvekst under graviditeten og tilbake til normalt hårtap etter fødselen. Slik at kontrasten gjør at det virker som man "mister håret". Jeg har i hvert fall merket at nå når jeg er gravid så har jeg omtrent ikke mistet et hårstrå. Vanligvis (dvs ikke-gravid) må jeg renske sluken etter hver hårvask, men nå de siste 9 mnd er det så vidt det er hår i sluken hver gang jeg vasker badet. Så jeg har i hvert fall holdt godt på håret, og regner ikke med at det varer!

ÅÅja . mister masse hår når man ammer. Jeg farget håret mørkt jeg når jeg ammet, noe ejg angret raskt for, for da ble det enda mer synlig det lille håret som begynnte å gro ut igjen i luggpartiet:P 

Spritey skrev:
jeg har hørt at man går fra å "holde på håret" og økt hårvekst under graviditeten og tilbake til normalt hårtap etter fødselen. Slik at kontrasten gjør at det virker som man "mister håret". Jeg har i hvert fall merket at nå når jeg er gravid så har jeg omtrent ikke mistet et hårstrå. Vanligvis (dvs ikke-gravid) må jeg renske sluken etter hver hårvask, men nå de siste 9 mnd er det så vidt det er hår i sluken hver gang jeg vasker badet. Så jeg har i hvert fall holdt godt på håret, og regner ikke med at det varer!

Jeg er ogsså vant med den situasjonene der. 

Forrige gang mistet jeg masse hår fra bebisen var to til fem måneder. Det er jo da et drøyt år siden... Jeg har klippet av meg halve håret og har nå hår til skuldrene, rett og slett fordi håret var pistrete. Hvis jeg har hestehale må jeg spraye med masse hårspray, hvis ikke detter det korte ned, og det er sikkert 1/3 av håret. Regner med det samme vil skje igjen, kanskje jeg må klippe meg enda mer;(

Back
Topp