Håravfall på knøttene

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Er det noen som har babyer som har begynt å miste håret? Jenta vår har begynt å miste håret oppe på hodet, litt på siden, ikke der hun gnikker hodet mot madrssen, men på et helt ulogisk område oppe på hodet..? Også har hun fått en del småkviser, også i hodebunnen, og flasser som en helt... Vet jo at det er normalt at de flasser og får småkviser, bare synes det er så mye, og det håravfallet, det skjønner jeg fint lite av. Noen som er drevne på slikt?

Flass er det her og. Skurv kalles det visstnok. Skal prøve å gni med babyolje ikveld skal visst hjelpe

Har ikke merket noe håravfall her enda, men det kommer nok. Husker storesøster mistet håret på toppen først. Jeg antok at det fordi hun ble tatt med sugekopp, men er jo ikke sikkert det var derfor :P

Hårtap hos baby har jeg ikke hørt om før, utover det feltet de pleier å "gni" av seg akkurat der hvor de ligger mot madrassen. Hør med helsesøster når dere skal på 6ukers kontroll? ;)
Og skurv vil jeg absolutt anbefale å smøre med babyolje! Ble tipset om dette av min beste venninne. Man skal pøse på med babyolje over ca 2ukers tid. Fett og klissete mens det står på, men så er du kvitt det permanent også :)

Hm, ja, får høre med dem på helsestasjon. Synes det er lenge til kontrollen, så kanskje jeg må stikke innom åpen helsestasjon en dag. "Hei, babyen min mister hår på toppen, er det noe galt med henne?" Hysteriske førstegangsfødende...jaja. Går forøvrig i babyolje her også. Flaska ligger i ammekurven, tar en liten dæsj stadig vekk:)

Det er jo vanlig at babyer mistet håret de blir født med! Og får en prestekrage rundt liksom.. Sikkert andre steder og, som gnir av i bakhodet der de ligger ja. Og noen mistet alt, før det kommer igjen etterhvert.. :p ikke så pent men.. Snuppa her har starta å miste det oppå nå.. Snart 5uker. Noen babyer er jo født med langt sort hår, mistet det og får blondt. Tipper det meste er vanlig..

Det er jo vanlig at babyer mistet håret de blir født med! Og får en prestekrage rundt liksom.. Sikkert andre steder og, som gnir av i bakhodet der de ligger ja. Og noen mistet alt, før det kommer igjen etterhvert.. :p ikke så pent men.. Snuppa her har starta å miste det oppå nå.. Snart 5uker. Noen babyer er jo født med langt sort hår, mistet det og får blondt. Tipper det meste er vanlig..
Hun har begynt med det på toppen? Godt å høre!

Har ikke vært noe håravfall her enda. Storesøster hadde masse hår da hun ble født, og lenge gikk hun med etagefrisyre i bakhodet :p Hun hadde gnikket vekk en flekk bak, så det grodde jo ikke helt som det andre håret :p

Han herre lille mannen er snart 8 uker og har ikke mistet noe enda. Hvertfall ikke merkbart. Men det ser ut til at det begynner å bli mørkere. (Jess, kanskje han snart ligner littegrann på meg snart siden faren er lys) ;) men kviser får han i ny og ne. Tar det som et godt tegn, da har han hvertfall ikke tørr hud. Foreløpig.

Lulilu

Back
Topp