Håravfall etter fødsel

stinefine

Februar 2014 sin Udefinerbare!
Oktobermirakler 2013
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2015
Jeg har mistet så sinnsykt mye hår etter fødsel! Nå er snuppa 6 1/2 måned,men jeg mister fortsatt ekstreme mengder.
Tips til hva jeg kan gjøre før jeg mister "alt"?

Jeg er i samme situasjon.. jeg mistet nesten alt også, så hodebunnen min flere steder.. tok masse blodprøver.. men de fant ingenting.. jeg kjøpte en sjampo mot håravfall på apoteket, begynte på b-vitaminer, tok triobe (b12 på resept) og har hatt håret løst,jeg går også på noe som heter priorin (fåes kjøpt på apoteket) og håret kommer igjen for fult hos meg nå.. vet ikke hva som hjelper da, men mistenker b vitaminer og priorin hjelper..

B-vitaminer, har du prøvd det? Eventuel bytte sjampo og balsam

Du mister ikke alt. Bare føles sånn.
Jeg holdt på i 8-9 mnd før det sluttet. Kunne dra store hårdotter av hodet, og måtte rense sluken hver gang jeg hadde dusjet.
Så helt sykt ut når håret vokste ut igjen. Små hår som sto til alle kanter :P

Prøv nisim sjampo, har gode erfaringer med den :)

Jeg var slik i nesten et år :( Utrolig frustrerende, har ikke tykt hår fra før av :P
Men det gir seg. Etterhvert..

Føles som om jeg har mistet hår de siste 2 årene. Først etter mellommann, så etter minstemor. Snart ikke hår igjen på hodet.
Bill.mrk syr meg snart en parykk av eget hår...

Du mister ikke alt. Og det er ikke noe å gjøre som virkelig, sånn helt ordentlig virker.. Jeg har prøvd alt mulig midler og piller og tips!
Ingenting hjalp, og jeg ser selv og hører fra andre at de ikke har sett verre viker på ei dame pga graviditet før :p nå er det to år siden siste graviditet og jeg begynner å få tilbake håret saaaakte men sikkert :) er bok fortsatt hvertfall ett år til før jeg kan se 'normal' ut igjen

Mistet fra 3mnd til lille var over året sist...

B-vitamin. Det er visst også en balsam som skal hjelpe men husker ikke navnet

Fødsel stresser kroppen veldig, og hormonene er heller ikke så stabile etter graviditet/fødsel. Det er HELT normalt, og du mister ikke alt. Selvom det føles sånn ut :p
Det roer seg etterhvert, og så kommer nye hår. I en liten tid får du litt ekstra gratis volum da, siden de små hårene gir gratis fylde ;p

Fins shampo/balsamer sommerepler mot hårtapet. Du kan evt prøve det. Det fungerer for mange(ca.70% av de som prøver), men ikke alle. Men verdt et forsøk hvis du blir gal av alt håret ;)

Du mistar absolut ikkje allt. Känns bara sånn. Eg mista massa hår till Jenta var runt 9-10 mnd

Back
Topp