Hår

Snykvit

Elsker forumet
Hvordan er deres hår?

Jeg har til vanlig masse tykt hår, men etter jeg ble gravid mister jeg hår. Må støvsuge senga mi daglig for hår. Hvit laken med masse brune lange hår på er ganske ekkelt... Hver gang jeg børster meg er hårbørsten full av hår. Håper det slutter før jeg blir skalla...

Hvordan er deres hår?

Jeg har til vanlig masse tykt hår, men etter jeg ble gravid mister jeg hår. Må støvsuge senga mi daglig for hår. Hvit laken med masse brune lange hår på er ganske ekkelt... Hver gang jeg børster meg er hårbørsten full av hår. Håper det slutter før jeg blir skalla...

Haha, kjenner meg igjen i det :bored: Røyter ekstremt, men virker likevel som jeg har fått mer hår. Har hørt at man ikke mister noe særlig hår under graviditeten, men endel etterpå. Så langt stemmer ikke det så godt :wtf:

Jeg røyter en god del jeg også! Men vet det blir værre etter fødsel :facepalm: heldigvis har jeg masse å ta av. Men til tross hårtap, så føler jeg håret er rent lenger og litt mer glansfullt. :)

Røyter mye, får lettere fett hår og andre steder vokser det så fort att jeg rekker ikke blunke :yuck:

Jeg røyter mye, men gjør det til vanlig også da, så tror ikke det har vært noen endring. Endring jeg merker, er neglene. De er så lange og flotte og sterke. Hehe

Jeg røyter også mye nå. Har gjort det siden datteren min ble født i oktober 2018, men hadde trodd at jeg ville slutte når som jeg er gravid igjen.
Mener å huske at jeg omtrent ikke mistet et eneste hår på denne tiden sist jeg var gravid (19+3).

Mitt er tørrere enn vanlig men det synes jeg bare er deilig for jeg får veldig fort fett hår til vanlig. Mistet mye hår pga jernmangel og stress før og det virker som det kommer mer nå. Veldig tynn i håret. Jeg må fylle på med extensions for å få en normal manke o_O alltid trøstet meg med at jeg har liten og tynn hårvekst på resten av kroppen også :wtf:

Har alltid røytet mye, har tynt, men mye hår. Etter forrige fødsel har det vært ekstremt, og det har ikke blitt noe bedre med tiden (snart 2.5 år siden). Ikke blitt bedre i graviditeten heller. Røyter særlig mye etter dusj, men også hver gang jeg grer håret. Hele huset er fullt av hår, men det er bare slik..

Røyter masse her og.

Røyter masse. Jeg vil heller røyte nå enn etter fødsel :p Med de andre to røytet jeg ikke i svangerskapet, kun etter fødsel.

Mistet nesten ikke hår på hodet nå, og mitt ellers så tynt hår oppleves fyldig! Men er ganske tørr i hodebunn. Regner med at jeg vil får skikkelig ammehår etter fødsel. Har fremdeles horn etter forrige svangerskap, så vil nok ende opp med ganske store viker. Nyter derfor følelsen av tykkere og fyldigere hår nå;)

Mister mindre hår enn vanlig. Håper det fortsetter sånn. Har ganske tynt hår så håper det blir tykkere nå som jeg mister mindre.

Mitt ble tykt og fyldig i forrige svangerskap, og jeg rakk aldri å miste det. Føler det har blitt enda tykkere nå så når alt «endelig» detter av igjen så føler jeg vel meg skallet etterpå.

Jg mister en del hår når jg kammer meg etter dusj, har heldigvis mye og ta av:yuck:

Opplever tjukkare og kanskje finare hår i kvart sv.skap. Ganske greit :D Mange trur at amming gjer til at ein mister mykje hår etter eit svangerskap. Det er "heldigvis" feil. Ein mister vanligvis mindre hår i svangerskapet, enn ellers. Dersom du opplev å få tjukkare hår som følge av hormonforandring under svangerskapet, vil håret normalt sett starte å "gå tilbake" til sitt vanlige utgangspunkt ca 3 mnd etter fødsel. Her kan ein lese meir om det:

https://ammehjelpen.no/hartap-og-amming/ :)

Back
Topp