Hår!

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har håret deres endret seg i graviditeten?

Jeg har blondt hår. Mellomblondt/askeblondt når det vokser ut og lyst blondt av sola. Jeg farger det brunt. Men har ikke farget etterveksten siden mai (fordi jeg har vært så dårlig så orker ikke stå lenge om gangen eller ta en lang nok dusj til å skylle det ut). Nå i det siste har jeg vært i form nok til å kunne tatt det - men nå er jo håret mitt mørkt. Altså mørk blondt. Ser også at hårene under armene har blitt mørke. Før kunne jeg ha "sjeggstubber" uten at det syntes - nå er det mørk "skygge" selv om jeg er nybarbert.

Fargen på håret mitt er den samme, men håret på hodet har vokst i rekordfart siden jeg ble gravid… Hår på legg og under armene har vokst mindre enn vanlig...

Her vokser håret mitt i rekordfart. Har ikke farget håret mitt siden i fjor påske. Har ikke lyst å farge håret når jeg er gravid. Prøver å unngå sånt som kan påvirke babyen. Men jeg har ikke hatt behov for å farge det, bortsett fra at jeg plutselig fikk gråe hår. Ellers er det blankt og fint. Negglene mine vokser også mer. Klipper fingrene to ganger i uka, mens tærne får en klipp i uka.

Mistet masse hår de første 4 mnd! Kunne dra ut store mengder når jeg dusjet og var livredd for å bli skallet, hehe! Heldigvis ga det seg, men er litt tynnere i håret nå da hehe :p

Jeg mistet masse hår i begynnelsen, men nå mister jeg nesten ingenting. Tror ikke håret på hodet har endret farge, men på beina og under armene har det nok blitt mørkere. Håret på leggene var så lyst at jeg kunne gå en uke eller to uten å barbere, og en kunne fremdeles ikke se det. Nå ser en mørke stubber etter noen dager. I tillegg har jeg det som ser ut som permanent skygge under armene.

Håret har aldri vore meir sleten! Måtte kløppa vekk 50% og likar det ikkje :( Kurar det no etter kvar vask og håpar at eg klarer å beholda det fint fram til ungen er ute og ferdig med amming :P
Måtte også farga håret brunt for å minimera skaden på det, så skal bli godt å bli blond igjen ;)

Ingen endring i hårfarge, men nå må jeg barbere leggene hver andre dag omtrent! Får det til så gjør det egentlig hver gang jeg dusjer.

Her vokser håret mitt i rekordfart. Har ikke farget håret mitt siden i fjor påske. Har ikke lyst å farge håret når jeg er gravid. Prøver å unngå sånt som kan påvirke babyen. Men jeg har ikke hatt behov for å farge det, bortsett fra at jeg plutselig fikk gråe hår. Ellers er det blankt og fint. Negglene mine vokser også mer. Klipper fingrene to ganger i uka, mens tærne får en klipp i uka.
Her kom det også mange grå (hvite) hår. Men de er borte igjen. Det var visst vitaminmangel som ga meg døde hårstrå. Neglene ble også helt rillete som er tegn på mangel på visse næringsstoffer. Kroppen har hatt en hard sommer uten særlig mat...

Sniker fra januar ;-)

Jeg mister vanligvis massassssse hår, men i denne graviditeten løsner nesten ikke ett eneste hårstrå!! Så vidt litt håravfall når jeg dusjer.
Jeg har tykt hår med masse naturlige krøller, så uvant at håret holder seg "på plass", men veldig gledelig :-)
Ellers syns jeg hår på på kroppen ellers vokser mindre/saktere....jeg barberer leggene mm sjeldnere for tiden...fordi behovet er mindre selvsagt!!!
Merkelig med alt som skjer pga graviditet!!

Håret har her og vokst i rekordfart men ikke bare på hode men på leggan å under arman og :p hadde mere bølger i håret mitt før keg ble gravid men nu er det blitt mer slett så vitt jeg har bølger i håret:p savner bølgene litt nu får håpe det kommer tilbake :D har ganske tykt hår å mister heldigvis ikke mye hår men det endrer vell seg når jeg får ungen da :p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Mistet en del hår... Også syns jeg det blir mye raskere fett enn til vanlig. Går ikke mange timene fra jeg har vasket håret til jeg føler behov for å få det vasket på nytt. Ellers har jeg fått pels på magen! Heldigvis lyse hår :p

Mistet en del hår... Også syns jeg det blir mye raskere fett enn til vanlig. Går ikke mange timene fra jeg har vasket håret til jeg føler behov for å få det vasket på nytt. Ellers har jeg fått pels på magen! Heldigvis lyse hår :p

Jeg ser ut som en varulv på magen.... Masse sorte lange hår. Har mer hår på magen enn mannen min og pappaen min tilsammen!!

Jeg ser ut som en varulv på magen.... Masse sorte lange hår. Har mer hår på magen enn mannen min og pappaen min tilsammen!!
Har faktisk hørt at det er ganske normalt med hårvekst på magen under svangerskapet. Hvis du ikke hadde de der fra før bør de falle av noen uker etter fødsel.

Jeg tror ikke håret mitt har endret seg noe :) men er sykt tørt da, men det kan også ha med at jeg har brukt så sykt dårlig shampoo og balsam noen uker nå :P hehe

Merker egentlig ikke noe særlig til forandring :) Om mulig vokser kanskje hårene på leggene enda mindre enn før. Normalt barberer jeg dem sånn 1 gang i mnd sånn for min egen skyld (har liksom ett hår der og ett hår der - lyse/gjennomsiktige og myke), men nå har jeg vel ikke barbert dem siden oktober sånn ca. Måtte få samboer til å kontrollere for meg nå, han kunne ikke se/kjenne ett eneste hår :p

Men, øyefargen min er det noen som påstår at har blitt mørkere! Det er litt spesielt synes jeg.

Jeg har omtrent mistet hårveksten på leggene.. Kan fint gå 8!! Uker uten å gjøre noe..

Jeg mister ikke hår lengre. Sånn var det i forrige svangerskap også, fra ca 6 mnd begge gangene. Når babyen var 3 mnd sist så begynte jeg til gjengjeld å miste MYE.. Fikk viker. Hehe.

Men øyevippene mine er rare da. Blitt kortere. Jeg har egentlig lange.

Back
Topp