Hår og sminke på bryllupsdagen

ballah

Glad i forumet
Hei. Jeg skal gifte meg til våren, og skal selvfølgelig til frisør og ordne hår og sminke. Forloveren min skal jo være med da, men jeg vet ikke enda om hun også skal fikse hår og sminke der. Hvis hun skal det, er dette en kostnad folover dekker selv, eller er dette noe som skal inn i mitt brylluspsbudsjett?? Føler meg teit som spørr, men er så usikker på hva som er "normalt" hehe..

JEG skal betale for min forlover, men jeg vet ikke hva som er "normen".. Jeg gjør det fordi det er noe jeg vil gjøre..

Dekket ikke noe sånt for min forlover - hun fikk en gave som 'takk for innsatsen' (som ikke var så stor....) Men nå endte det vel egentlig opp med at vi ikke har noe kontakt lenger, så skulle kanskje spandert frisør på henne... (men hun hadde ikke tid til å komme til frisørsalongen, så da hadde det jo ikke blitt noe uansett...) Alle de andre gjestene betaler jo for sine egne klær og sitt eget hår...

Eg betalte for forloveren min sitt hår, men det var min søster også. Men eg hadde nok gjort det likevel.

måtte betale selv.

Småting skrev:
Dekket ikke noe sånt for min forlover - hun fikk en gave som 'takk for innsatsen' (som ikke var så stor....) Men nå endte det vel egentlig opp med at vi ikke har noe kontakt lenger, så skulle kanskje spandert frisør på henne... (men hun hadde ikke tid til å komme til frisørsalongen, så da hadde det jo ikke blitt noe uansett...) Alle de andre gjestene betaler jo for sine egne klær og sitt eget hår...

Hun "hadde ikke tid"?? Jeg trodde det sa seg selv at forlover skulle være med på det jeg men..O.o

Det hadde vært i mitt budsjett, og det har vært i mine veninners budsjett.

Det er ganske vanlig at brud betaler for forlover også, men det er ingen som sier at man MÅ. Jeg betalte ikke for min siden hun ikke skulle sette opp håret og ville sminke seg selv, men jeg hadde nok gjort det hvis hun ønsket det. Etter all jobben hun gjorde hadde det vært veldig fortjent. Men hvis ikke budsjettet ditt strekker til og du må begynne å kutte, så vil nok også forloveren din forstå at det blir vanskelig.

Jeg betalte for min forlover, noe annet ville vært unaturlig for meg.

Dersom du "krever" at hun skal styles hos frisør synes jeg du bør betale, dersom du sier at hun gjerne må gjøre det selv men hun velger og gjøre det hos frisør kan hun godt betale selv synes jeg. Selvsagt hyggelig dersom du betaler det for henne uansett, men dersom hun velger det selv synes jeg ikke du MÅ betale for henne :)

Mine forlovere fikset håret sitt selv, men jeg hadde kjøpt kjole til dem

Jeg fikk sminke og hår betalt når jeg var forlover og gjorde det samme selv når hun var min forlover.

For meg så er det hør og bør å betale forlovers sminke og hår. Er helt fantastisk å bruke de første timene før vielsen sammen med forlover på den måten! :) :) 

Jeg var forlover, og hun betalte for håret vårt. Det var en kjempe koselig opplevelse hos frisøren :)

jeg forventet i alle fall IKKE at noen andre skulle betale hvis jeg ville til frisør for å sette opp håret. og jeg betalte helelr ikke for min forlover..

Jeg betalte ikke for min forlover... Jeg tenkte ikke tanken om at det var vanlig, og tror ikke forloveren min tenkte det heller ;) Var forlover for henne et par år etter og da betalte ikke hun for meg heller - så da gikk det opp i opp ;) helt greit for min del:) hadde aldri forventet at hun skulle gjøre det. Men vi var sammen hos frisøren både før mitt og hennes bryllup:)

jeg betalte håret for mine forlovere, men sminke måtte de ordne selv. Oppsett av håret var min gave til dem for at dem ville stille opp for meg Sa fra til de mtidlig at jeg skulle betale håret da, og du bør nok gi beskjed du også, så ikke forloveren din lurer veldig på det.

Hvis det er du som vil at hun skal fikse seg der sammen med deg så synes jeg at du burde betale. Det jeg mener er at når bruden stiller noen krav til forloveren så bør bruden betale for det, enten det er kjole, håroppsats eller annet.

Men også, hvis du skal dit så tidlig at hun ikke rekker å ordne håret sitt og sminke seg noe annet sted (og ikke vil gjøre det selv) så må hun jo nesten gjøre det sammen med deg nettopp på grunn av deg, om du forstår hva jeg mener, så da er det jo nesten litt på sin plass at du spanderer.

Jeg og min venninne har vært hverandres forlovere, og i begge bryllupene betalte alle sitt eget hår :) Tror ingen tenkte på å gjøre det på noen annen måte??

tror min forlover tenker at hun skal betale det selv....men jeg vurderer om jeg skal tilby meg å betale for henne..men klær osv hun skal bruke det ordner hun selv.

Back
Topp