Hår og brynsfarge hjemme

hååpefull.

Andre møte med forumet
Hei.
Noen som vet om det er trygt å farge håret og bryn/vipper hjemme?
Står så forskjellig når eg leser på nettet.

I forhold til bryn /vippe farging så tenkte eg på refectocil farge og oxidant

Sniker-

Det har jeg gjort i alle år- også som gravid. Har gått helt fint, men skal ærlig innrømme jeg ikke har lest meg opp på hvordan det spesifikt er under svangerskapet. Har bare tenkt det må gjelde det samme som for hårfarge :happy:

Jeg har hørt at det ikke skal være noe problem, men at i noen tilfeller kan fargen bli annerledes?

Jeg spurte en venn som er frisør om det her om dagen. Hun sa at om man ikke er frisør selv så er man ikke så mye borti farge så det er nok ikke skadelig. Det som kan skje er at fargen ikke blir som man hadde tenkt på grunn av hormoner. Man kan også få allergisk reaksjon, selv om man ikke har hatt det før, det er også på grunn av hormoner. Jeg prøvde å farge øyenbrynene og måtte ta det bort med en gang på grunn det.

Kanskje eg bare får fortsette å sminke på brynene da, men samtidig veldig lettvindt å farge di. Får se hva eg gjør da..
Har bare vert veldig skeptisk til å fortsette med det i graviditeten, redd det var farlig for baby i magen

Står på Helse-Norge at det skal være trygt, så tenker at det er nok ikke farlig for babyen i magen. Det er greit å være obs på allergi bare, det skjedde når jeg ammet med sistemann også. Det skjer ikke ellers, jeg har farget dem i 10 år, men det er jo ikke alle som får det sånn.

Back
Topp