Håpet var ute

Zazuuu

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Februarlykke 2022❄️
Jeg ble oppringt av legen min på lillejulaften som sa at hcg-nivået mitt ikke hadde steget på en uke (tok blodprøve når jeg var 5+1 og 6+1), og at fosteret mest sannsynlig kom til å komme ut av seg selv, men hun hadde henvist meg til sykehuset slik at de kunne hjelpe meg å få det ut om det ikke kom av seg selv.

I dag dro jeg på sykehuset. Jeg trodde det var for å få bekreftet at spiren var død, og finne ut hvordan vi skulle få det ut.

Istedet fikk vi se et bankende hjerte på skjermen, og det så ikke ut til at noe var galt. Er 7+1 nå og spiren er 8 mm.

Legen sa at det ikke er uvanlig at hcg-nivået svinger litt. Men jeg trodde ikke det var vanlig så tidlig. Jeg ble jo overlykkelig over at det er liv. Det var jo et mirakel. Men blir bekymret for at hcg-nivået ikke steg på så lang tid. Er det noen som har vært borti noe lignende?
 

Vedlegg

  • IMG_20191227_114724.jpg
    IMG_20191227_114724.jpg
    33,5 KB · Visninger: 45
Wow!!! Snakk om å få snudd om på situasjonen. Så fantastisk :Heartred Men guri, dere har jo vært gjennom ett følelsesmessig kaos denne julen.

Satser på at alt er bra videre og :Heartred:Heartred
 
Sniker fra juli. Tenker du burde stole på at de på sykehuset vet mest. Dette er jobben dems. De gjør det hver eneste dag.
De hadde sagt om de trodde noe skurret.
Senk skuldrene og nyt det bankende hjerte.
 
Uff, for en berg- og dalbane du har vært gjennom! Så bra at alt står bra til. :Heartred
 
Oi for en kjip jul, bra det endte på denne måten!
 
Gratulerer! Så fantastisk! Kan legen ha byttet om på hcg prøven med noen andre? Høres ut som om de har gjort en feil hos legen.
 
Å, gratulerer! For en tid du må ha vært igjennom, godt å høre at det var et lite bankende hjerte der inne :Heartred
 
Så fantastisk beskjed å få:) Ville stolt på det sykehuset sier, så hvis de har målt fosteret og ikke bekymrer seg ville jeg stolt på det.
 
Å herlighet for en fantastisk opptur på sykehuset! Men veldig merkelig det med legen altså.
 
For en fantastisk beskjed dere fikk på sykehuset! Helt herlig! Men det kan ikke ha værtt noen enkle dager i forveien!
 
Det har vært litt av en rollercoaster-jul ja.

Hcg-en min var veldig høy de første to gangene jeg målte, og da steg det normalt. Jeg var veldig dårlig(vondt i magen, kvalm og uggen) i noen dager før jeg tok den siste hcg-målingen (har målt tre ganger). Så jeg vet ikke om det har hatt noen påvirkning. Den siste målingen ble gjort av en veldig stresset ny turnuslege på et annet legesenter enn dit jeg vanligvis går.

Har kontroll om to uker så nå er jeg syyyykt spent :smiley-angelic001
 
Back
Topp