Håper så inderlig det ik er melkeallergi:/

Hoppetussa28

Lykkelig Gravid ;)
Oktobermirakler 2013
Dattera våres fikk prikker som utvikla seg til mere eksem i juli:/ trodde først d var varme utslett men ble ik borte. Da ble d tur til hudlege på sykehuset måtte da begynne med kortison behandling . etter 6 uker da vi var ferdig med kuren å alt av utslett var borte ble vi letta over at hun nå var utslettfri og ik hadde noen plager:-) men d gikk bare 1 uke så så vi utslettet var på tur tilbake:( ny Sykehustur og fikk beskjed om ny runde med kortison i 6 uker , men fikk også beskjed om å holde henne unna all mat med melk og egg i:/ utfordrende Til tider. Utslettet er nå stort sett borte men har litt i panna . Ferdig med vår 2 runde med kortisonbehandling på tirsdag, så vi er ganske spent på om det kommer utslett tilbake etter vi er ferdig med smøringa nå. Tiden vil vise . Vi sliter i tilegg med å få henne opp i vekt . Går så opp å ned. Skal veie om 2 uker igjen. Andre som sliter med utslett på barna uten å få svar på hva d er? Takk for de som tok seg tid til å lese:):)

Huff, det høres ikke noe særlig ut:(
Har desverre ingen egne erfaringer å dele, men vil ønske dere lykke til.
Håpe de finner ut av det og at vesla slipper utslett:)

Trodde egentlig at ved melkeallergi så gikk det mest utover magen? Men egg kan kansje gi mer utslett? Ikke vet jeg:P er kansje veldig forskjellig å! håper dere finner ut av det!

Men ang vekt.. så anbefaler jeg å tilsette en teskje med matolje/kokosolje uten smak i grøt, smoothies, fruktmoser og alt det kan blandes i ;) da får dem i seg mer kalorier og kan legge bedre på seg! Kokosolje kan også brukes istedetfor smør :) men jeg selv foretrekker kokosolje uten smak da :)

Jentungen har jo ik sliti noe med diaré å sånn, men vet om 2 ganger hun har vært hard i avføringa. Hvor kjøper jeg kokos olje ? Apotek el? Matbutikk?

Jentungen har jo ik sliti noe med diaré å sånn, men vet om 2 ganger hun har vært hard i avføringa. Hvor kjøper jeg kokos olje ? Apotek el? Matbutikk?

Man får kjøpt det på de fleste helsekost-butikkene mener jeg.. vi selv har bestilt fra gymgrossisten.no
En økologisk :) kokosolje skal visst være den sunneste oljen ;)

Her har hun atopisk eksem og egge allergi. Eksemen ble mye bedre da vi kuttet ut alt av egg hos henne og meg. Jeg måtte og slutte siden jeg ammer enda. Anbefaler optima produkter til smøring.

Har hatt noen omganger med utslett, men jeg vet hva det var da :)
Først hadde hun den 4.barnesykdom , og nå sist fikk hun en allergisk reaksjon på penecillin han fikk pga ørebetennelse.

Vi har og prøvd å gi olivia melk til drikke ved to tilfeller og begge gangene fikk hun diaré/løs mage med skikkelig vondt/sårt.
Så vi fikk anbefalt å utsette kumelk til drikke fram til 1,5år
da tåler de fleste som reagerer ved 1år også melk. (Gjelder ved intoleranse, IKKE ved allergi) ;)

Jenta vår fikk prikker/utslett etter kortisonbehandling nr 2 :( å vi har jo ik gitt henne noe mat som inneholder egg og melk heller. Ringte sykehuset å fikk beskjed om å fortsette å smøre henne med kortison 2 dager i uka pluss fuktighetskrem . Jeg liker ik å smøre henne med kortison jeg:( å håper jeg snart kan slutte med dette å at jeg kan gi henne alt d vi spiser.

Back
Topp