Håper på hjelp

tryllering

Betatt av forumet
Vi håper på hjelp fra noen....
Vi fikk ei nydelig lita jente torsdag 15. november som desverre bare levde i 3 timer før hun forlot oss igjen.
Det som skulle vært ei fantastisk og gledens tid, er blitt ei grusom tid hvor vi sitter å planlegger begravelse for vår lille skatt.
Det vi lurer på er om det er noen som har vært i en lignende situasjon som har forslag til sanger og salmer som egner seg i en begravelse til et lite barn.
Håper virkelig noen kan hjelpe oss. Vi ønsker ikke å bruke tunge salmer som er typiske for begravelser - de passer jo bare til voksne som har levd et langt liv.

Hei..kjempetrist å lese at dere mistet...[:(][:(][:(]Føler med dere..
Er så grusomt ...så uforståelig at barn skal dø..

Vi sang Alltid freidig når du går og Skriv deg Jesus på mitt hjerte..Den siste betyr noe personlig for oss,vet ikke om det er en typisk salme for begravelser..

Dere kan velge en barnesalme , de "vanlige "tunge begravelses-salmene virker som å passe mere til voksne  ..

Klem fra Kråkemor..

[:(] Så forferdelig trist... Ønsker dere alt godt videre den tunge veien dere skal gå sammen...

Men jeg vil gjerne foreslå en gammel vuggesang jeg synes passer godt og som for meg handler om å gi slipp. Jeg er usikker på hva den heter, men antakelig kan du den. Jeg tror at i den opprinnelige teksten er navnet på barnet "prinsen", men jeg har bare brukt barnets navn i stedet. Teksten er "Sov, lille prinsen, sov inn. Drøm med et smil om ditt kinn. Trygt du kan legge deg ned. Alt ånder stillhet og fred. Sølvmånens glitrende skjær. Kommer i vinduet her. Bringer deg ro i ditt sinn. Sov lille prinsen, sov inn. Sov inn, sov nå inn". Melodien er den samme som til en svensk sang som heter "Låt mig få tända et ljus".

Skulle så gjerne sagt noe mer som kunne ha hjulpet dere, men vet jo at ikke noe kan lindre den sorgen dere føler...[:(] Føler med dere....

Først må jeg su så utrolig trist[:(] Føler med dere i sorgen...

Vi sang en fin sang i begravelsen til vår lille Andreas, den heter : Ingen er så trygg i fare.....
Synes den er så fin, jeg kan skrive hele sangen her visst du er interresert, bare og si ifra...
Vi sang bare første verset..

Vi hadde en fin sang i begravelsen til vår lille engel Andre`.

Den Heter: Så ta da mine hender.

Tenker på deg på deg og dine.

ORIGINAL: sweat

Vi hadde en fin sang i begravelsen til vår lille engel Andre`.

Den Heter: Så ta da mine hender.

Tenker på deg på deg og dine.

Den er jo så fiiin...og så trist samtidig...[:(]

Fryktelig trist å oppleve det dere nå går igjennom.
Varme tanker til dere i en tung tid.

Selv valgte vi å ha Ingen er så trygg i fare og Min båt er så liten.
Er veldig glad i den første sangen - fin tekst og melodi.

Kanskje presten har noen forslag til dere?

Håper dere får en fin stund i begravelsen. Det er meningsløst og uendelig trist å måtte legge sin lille til hvile, men oppi all sorgen føles det godt å ha den markeringen. Det følte i hvert fall jeg... Og særlig nå i ettertid ser jeg tilbake og tenker at vi fikk tatt et verdig farvel med vår lille engel.

Ta vare på hverandre i den tunge tiden.

Varm klem fra meg

Back
Topp