Håper på et lite mirakel til - MA

Håpefull ❤

Gift med forumet
Vi som prøver :)
♡Julekulene 2021♡
Tenkte å prøve å skrive en dagbok, for å få litt mer struktur på alle mulige tanker, symptomer, tempgrafer og tester.

Jeg bor sammen med samboer, datter på tre år og en hund. Vi alle lengter etter et til familiemedlem. Vi har hatt flere perioder med prøving fra datteren min var noen mnd.

Litt av vår prøvereise:

Prøvde i 2.5 år og hadde et IVFforsøk som ikke satt, før datteren min ble til på naturlig vis i pausen før fryseforsøk. Føltes så uvirkelig at jeg måtte ta en telefon til klinikken for å høre om det gikk ann å få falsk positiv hehe. Hun er det beste som har skjedd oss, så morsom, smart, sterk og veldig empatisk.

Hadde en MA/BO i vår 2024 og en SA nå i juni/juli og en MA i november

Last edited:
Litt usikker på hvor mange pper vi orker å prøve på naturligvis, er 40 år og overvektig, så har ikke helt oddsen på min side. Vi har fem egg på frys fra IVF forsøk på Riksen og vurderer å undersøke om mulighet for overføring og behandling på privat klinikk. Mindre strengt på alder, men tror jeg fortsatt må ned i vekt først. Kanskje det familiemedlemmet som jeg føler mangler er blant disse eggene

Da er det nok bare å forberede seg på TR og en ny PP.

Vedlegg

• Screenshot_20250826_160830_FF App.jpg
    Screenshot_20250826_160830_FF App.jpg
    292,2 KB · Visninger: 25
Fint å ha en dagbok. Godt å få ned tanker og for å holde litt orden på syklus med symptomer og temping. Kjedelig at det ikke klaffer denne runden. Håper dere får gått i gang med de på frys om det ikke går naturlig. Er sikker på du snart er gravid :Heartred

Veldig rart at du ikke kan "få lov" å bruke de embryoene som er på frys på risken, bare pga alder ? Når man allerede har tatt de ut burde man få lov å bruke de selv om dere var så heldig forrige gang :bored:

Fint å ha en dagbok. Godt å få ned tanker og for å holde litt orden på syklus med symptomer og temping. Kjedelig at det ikke klaffer denne runden. Håper dere får gått i gang med de på frys om det ikke går naturlig. Er sikker på du snart er gravid :Heartred
Tusen takk :Heartred Blir spennende å følge med på testingen din når den starter

CD 1: TR begynte i natt og føler nederlaget er litt lettere å håndtere når hormonene har roet seg. Mensensmerter er veldig sterke nå og, hadde heldigvis paralgin forte liggende. Flere som har fått sterkere mensensmerter etter SA?

CD 3 og blødning nesten stoppet opp allerede. Håper den tar seg opp senere i dag. Mer utmattet i dag, så får prøve å være litt snill med meg selv

Veldig rart at du ikke kan "få lov" å bruke de embryoene som er på frys på risken, bare pga alder ? Når man allerede har tatt de ut burde man få lov å bruke de selv om dere var så heldig forrige gang :bored:

Enig med @Theac❤️ her, jeg trodde det var lov med innsett etter 40 så lenge uttaket er gjort? En jeg kjenner er 43 år og skal få innsett via offentlig denne høsten… Ville ha sjekket dette ut hvis jeg var deg ❤️

Enig med @Theac❤️ her, jeg trodde det var lov med innsett etter 40 så lenge uttaket er gjort? En jeg kjenner er 43 år og skal få innsett via offentlig denne høsten… Ville ha sjekket dette ut hvis jeg var deg ❤️
Jeg skal absolutt ikke påstå at jeg vet noe om det, syns bare det var fryktelig urettferdig om man ikke skal få lov å bruke de. De er jo deres :Heartred

Jeg skal absolutt ikke påstå at jeg vet noe om det, syns bare det var fryktelig urettferdig om man ikke skal få lov å bruke de. De er jo deres :Heartred
Det kan nok være en mulighet med offentlig, dere har rett i at det er en annen aldersgrense ved frys. Men da må jeg nok ned en del i vekt og litt usikker på hvordan de stiller seg i forhold til ettervirkninger av dødselsdepressjon hos samboer. Tror det hadde vært lettere hvis jeg var litt yngre og. Imbiller meg at det går litt raskere og lettere å få i det private. Mye dyrere da men

Det kan nok være en mulighet med offentlig, dere har rett i at det er en annen aldersgrense ved frys. Men da må jeg nok ned en del i vekt og litt usikker på hvordan de stiller seg i forhold til ettervirkninger av dødselsdepressjon hos samboer. Tror det hadde vært lettere hvis jeg var litt yngre og. Imbiller meg at det går litt raskere og lettere å få i det private. Mye dyrere da men
Absolutt sikkert raskere å få gjort det privat ja!

Mange vurderinger å ta! Men det skader jo ikke å høre med de siden dere har allerede embryoet på frys :happy: Synes det er rart hvis fødselsdepresjon skal ha innvirkning så lenge det er ok igjen nå, og vektbegrensninger kjenner jeg ikke til :dontknow

CD 5 i dag. Fikk litt mer blødning i går, så det er positivt at det ikke ble så lite. Ellers sliter jeg litt med å finne tilbake til den som var motivert, full av pågangsmot og babymanifestering. Vil så gjerne tenke positivt, men det svir litt å tenke på at jeg egentlig skulle ha vært 3.5mnd på vei nå. Hengt meg opp i at en kan være mer fertil de første tre syklusen etter SA, så føler syklusen nå er litt siste sjangse. Sikkert tullete

CD 5 i dag. Fikk litt mer blødning i går, så det er positivt at det ikke ble så lite. Ellers sliter jeg litt med å finne tilbake til den som var motivert, full av pågangsmot og babymanifestering. Vil så gjerne tenke positivt, men det svir litt å tenke på at jeg egentlig skulle ha vært 3.5mnd på vei nå. Hengt meg opp i at en kan være mer fertil de første tre syklusen etter SA, så føler syklusen nå er litt siste sjangse. Sikkert tullete
Lei meg for det, det er sånne dumme tanker som kommer iblant om hvor langt man skulle ha vært på vei :sorry: :Heartbigred Tror pågangsmotet ditt vil komme tilbake, bare noen dager som er mer bånn i bøtta enn andre?

Jeg leste en det artikler om dette med å være mer fertil enn før etter SA, jeg tror mye skyldes at man prøver mer konsekvent og iherdig etter SA, for å få tilbake det man tapte, derfor har man større sjans for å lykkes?

Back
Topp