Regnbuespiren kom endelig i nov 21 etter MA/SA/EXU <3 Prøver på søsken!

Tusen hjertelig takk, alle sammen! :happy:

Tok to tester i dag også, så tør å tro litt mer på det selv nå! ;) Fortalte mannen det i dag, gav ham testen i en gavepose og overrasket ham med den, og han ble utrolig glad! :Heartred Han trodde jo at alt håp var ute denne måneden ettersom jeg blødde på søndagsnatta og trodde det var mensen som kom da. :wacky:

Vis vedlegget 329766

Da skal jeg tørre å lure meg inn i mars-gruppa, håper virkelig det går veien denne gangen! :Heartred
Gratulerer så mye ☺️ Veldig fine streker ❤️
 
Håper håper håper!
 
Ikke så mye nytt her, annet enn at dagene går kjempetreeeegt. :shifty::hilarious:

Jeg prøver å "glemme" litt at jeg er gravid innimellom, for det går så tregt nå som jeg fortsatt er permittert og går hjemme. Og jeg kommer til å bli smårar om jeg skal gå og engste meg i tiden framover til TUL, etter erfaringen med MA nylig. Selv om jeg prøver å tenke positivt.
Og jeg var visst såpass god til å "glemme" tidligere i uka, at jeg hev innpå en ibux (+ paracet) da ene visdomstanna begynte å verke :dead: Jeg vet jo at gravide skal holde seg unna ibux, men det var rett og slett ikke i tankene mine engang da smertene kom på natta og jeg ikke fikk sove. Husket det naturligvis dagen etterpå. Men gjort er gjort, forhåpentlig går det jo bra når det bare er en engangshendelse. Følte meg bra dust (og forferdelig) etterpå ja...

Over til noe mer positivt: TUL er bestilt! :D Jeg kommer til å være 7+1 den dagen.
Vi ville egentlig ha på Spiren, men de har feriestengt i hele juli. Vi var der de to gangene i forrige svangerskap, og hadde ønsket oss tilbake til "vår" dame, som var utrolig dyktig, varm og omtenksom ifm MA'en. Men det blir nok forhåpentligvis en bra opplevelse uansett, det viktigste for oss er jo å få den sjekken, ikke hvor det er.

Så nå har jeg en dato å se fram til, 17.07, og krysser alt jeg har av fingre og tær for at det blir gode nyheter den dagen.:Heartred
 
Spennende med tul! Og det er jo ikke lenge til heller!! Skal krysse fingrene for deg ❤
 
Så hyggelig at du er gravid igjen, ruccola! :Heartred Gratulerer så masse!
 
I går kveld fikk jeg plutselig smerter i magen, sterkere enn murringene jeg tidligere har kjent, og sterkere enn menssmerter for meg (jeg er ikke plaget med mye vondt til vanlig). Da jeg gikk på do kom det først lysebrunt på papirer, og senere på kvelden mørkebrunt. Det var ikke mye, og det gikk aldri iver til friskt blod.
Smerten gav seg gradvis etter litt over en time. Håper virkelig det ikke er noe galt :arghh: Litt brunt på papiret i dag morges også, så får bare se hva som skjer utover dagen.....

For å toppe det hele, så er jeg nå på vei til tannlegen for å sjekke visdomstanna (blir sannsynligvis trekking). Hurra, litt av en dag :grumpy:
 
Isj og Isj! Jeg håper det er helt uskyldig blødning og at det går bra hos tannlegen. Bare husk å si at du er gravid :)
 
Håper alt står bra til og at det var uskyldige smerter og spotting ❤️
Jeg hadde en del kraftige magesmerter de første ukene, faktisk så kraftig at jeg bestilte meg en TUL dagen etterpå første gangen, bare for å sjekke at alt var bra. Da kunne jordmor fortelle meg at det er helt normalt med kraftige smerter også. Skjønner at det er skremmende uansett ❤️
 
Jeg oppdaget forresten at jeg var gravid på legevakta med sterke smerter i rygg og mage. Han er 8 mnd nå.
 
Isj og Isj! Jeg håper det er helt uskyldig blødning og at det går bra hos tannlegen. Bare husk å si at du er gravid :)

Ja, dét husket jeg heldigvis å nevne, hehe.
Håper det er uskyldig jeg også... blir 2 lange uker å vente på TUL for å se at alt er bra. Men satser på at det har gått bra ettersom det ikke var mye, ikke friskt blod og det stanset opp helt i går ettermiddag. :Heartred
 
Håper alt står bra til og at det var uskyldige smerter og spotting ❤️
Jeg hadde en del kraftige magesmerter de første ukene, faktisk så kraftig at jeg bestilte meg en TUL dagen etterpå første gangen, bare for å sjekke at alt var bra. Da kunne jordmor fortelle meg at det er helt normalt med kraftige smerter også. Skjønner at det er skremmende uansett ❤️

Takk! Det håper jeg også, krysser fingrene og håper på det beste! Det var hverken mye eller langvarig, men blir jo engstelige likevel når noe sånt dukker opp. Så satt og googlet en del og leste erfaringer her inne også med smerter/blødning i første trimester og spontanaborter... men det fant jeg fort ut at jeg bare må slutte med. Blir bare mer engstelig av det, og det er ikke noen "fasit" uansett. En har hatt store blødninger og smerter men det har likevel gått bra, en annen som har hatt det likt har det ikke gått bra for. En hadde små blødninger og ikke noen smerter og mistet likevel, en annen gikk det bra for osv.
Får ikke sjekket med noen tidligere TUL ettersom vi er på farten til å reise bort, men har i alle fall timen den 17. juli å se fram til.
 
Jeg oppdaget forresten at jeg var gravid på legevakta med sterke smerter i rygg og mage. Han er 8 mnd nå.

Oi, såpass ja! Det var litt av en overraskelse kan jeg tenke meg. Så godt at det gikk bra! :)
 
Oi, såpass ja! Det var litt av en overraskelse kan jeg tenke meg. Så godt at det gikk bra! :)
Jeg hadde sluttet på p-piller måneden før og var noen dager på overtid, men har ofte hoppet over sykluser, så tenkte ikke over den muligheten :p
 
I går hadde jeg svake murringer igjen og ørlite brunt på papiret, før det stanset igjen. Altså fortsatt ingen stor blødning eller frisk blod, bare ørlite brunt et par anledninger. Heller ikke noe mer smerter slik som jeg hadde på onsdag.

Jeg tok en Clearblue-test i morges, som viste 2-3.
Forrige gang jeg tok en var 30. juni, altså 5 dager siden, og den viste også 2-3. Det har jo ikke gått en uke, så sånn sett er det ikke noe direkte faresignal at jeg ikke tippet 3+ forsåvidt.
Skal være 5+3 i dag..

Det har blitt litt endringer i planene, så vi reiser ikke bort tidlig neste uke likevel. Tenker jeg tar en telefon til legekontoret i morgen og hører om jeg kan få komme innom og måle HCG. Bruker de å være greie med sånt? De vil vel ikke nekte? Jeg skal jo på TUL etter hvert, men er det noe galt fatt vil jeg jo heller finne det ut tidlig, hos legen, enn å vente helt til TUL og attpåtil betale 1550 kr på det..


Ellers prøver jeg å tenke positivt og håpe det beste. Koser mye med hundene og slapper av. :Heartred
 
Da har jeg vært innom legekontoret. Leverte urinprøve og tok blodprøve. Jeg fikk ny time onsdag morgen for blodprøve nummer to, så nå er det bare å vente og se hva de finner ut etter hvert.

Kjenner at jeg heldigvis fortsatt har symptomer. Ømme/ekstra følsomme brystvorter, uggen på morgenen, murringer i løpet av dagen, frossen og trøtt og slapp. Da jeg var gravid tidligere i år og det ikke gikk bra (MA), mistet jeg så og si alt av symptomene uken før. Så så lenge jeg fortsatt kjenner meg gravid håper jeg på det beste. :Heartred

Ønsker alle en fin uke! :)
 
Håper på fine resultater og håper på at alt er fint med lille spire ❤
 
Krysser fingre og tær for fin stigning på blodprøvene ❤️
 
Krysser fingrene fin stigning!
 
Masse lykke til! ❤️ Jeg tenker også at symptomer er betryggende, selv om man kan være gravid uten også uten at det er noe galt. Håper spiren klamrer seg fast! :)
 
Back
Topp