Regnbuespiren kom endelig i nov 21 etter MA/SA/EXU <3 Prøver på søsken!

ruccola

Elsker forumet
Himmelbarn
♡Julekulene 2021♡
Maiskolbene 2023 :-)
Heia! Bestemte meg for å lage en liten dagbok nå som jeg snart kan begynne prøvingen igjen!

Litt om meg og min bakgrunn: 34 år, gift, hverken jeg eller mannen har barn fra før, men vi har skaffet oss to hunder etter at vi ble sammen. Vi giftet oss i fjor sommer og kastet p-pillene i do på slutten av bryllupsreisen! :D
Jeg ble gravid i PP7, fikk positiv test sent i mars, og vi gledet oss utrolig mye over at det "endelig" var vår tur.

Litt før påske begynte jeg å kjenne på at symptomene forsvant eller dempet seg veldig, og jeg ble bekymret. Vi bestilte oss time på TUL til en privatklinikk da den åpnet etter påske. Jeg skulle være 7+0 på vei, gynekologen fant hjerteslag, men embryoet var for lite utviklet til at det kunne stemme med 7+0. Var tilbake en uke etter for en ny sjekk, og da var det dessverre ikke liv lenger.

Fikk med meg cytotec hjem, og venter nå på at blødningen skal bli ferdig slik at vi kan begynne med prøvingen på nytt igjen. Gynekologen sa at vi ikke trengte å vente på og stå over en syklus før prøvingen om vi følte oss klare til å gå rett på, så det kommer vi til å gjøre.

Jeg ser fram til å begynne på igjen, vi prøver så godt vi kan å tenke positivt og krysser fingrene for at alt vil gå godt neste gang. :)

——————————-

Oppdatering nov 2020:
Har så langt i år gått gjennom en MA (april), SA (juli) og svangerskap utenfor livmoren (operasjon november). Prøver videre. :Heartred

Oppdatering nov 2021:
Desemberoverraskelsen vår ville ikke vente riktig så lenge, og kom i stedet i november (35+1).
En skjønn liten gutt :Heartblue

Oppdatering mai 2022:
Mensen kom tilbake allerede 3 mnd etter fødselen. Har begynt med folat igjen og venter på sommeren da vi mest sannsynligvis kommer til å prøve på søsken. :happy:
 
Last edited:
Lykke til neste PP, håper nestemann er en terminspire ❤️
 
Masse lykke til! :Heartred
 
Takk for alle fine ord og lykkeønskninger! Dere er gode å ha. :)

I dag er det en uke siden jeg tok cytotec-tabelettene. På en måte føles det nesten som om det var i går, men samtidig føles det som en liten evighet siden. Dagene har gått fort. Og hver dag er en dag nærmere på å kunne prøve på nytt!

Jeg har begynt å gå daglige turer mens jeg venter, har også meldt meg på Slankekrigen her inne. Tenker å benytte sjansen til å komme i bedre form og gå ned noen kilo før neste spire forhåpentligvis sitter.
Ellers er det ikke så mye som skjer, kommer nok til å skrive mer aktivt når vi begynner med prøvingen tenker jeg. Gruegleder meg, blir både spennende og litt skummelt!
 
Takk for alle fine ord og lykkeønskninger! Dere er gode å ha. :)

I dag er det en uke siden jeg tok cytotec-tabelettene. På en måte føles det nesten som om det var i går, men samtidig føles det som en liten evighet siden. Dagene har gått fort. Og hver dag er en dag nærmere på å kunne prøve på nytt!

Jeg har begynt å gå daglige turer mens jeg venter, har også meldt meg på Slankekrigen her inne. Tenker å benytte sjansen til å komme i bedre form og gå ned noen kilo før neste spire forhåpentligvis sitter.
Ellers er det ikke så mye som skjer, kommer nok til å skrive mer aktivt når vi begynner med prøvingen tenker jeg. Gruegleder meg, blir både spennende og litt skummelt!

Så godt å lese at du er ved så godt mot ❤️
Like greit å bruke tiden på helsa! Det hjelper jo også på å få tiden til å gå litt fortere det da :D
Tenkte jeg skulle komme i gang med trening og skjerpe kostholdet nå selv. Tenker at tiden frem til ny spire er fint å bruke til å forberede kroppen skikkelig! :p

Skjønner at du grugleder deg, man føler jo på litt ekstra bekymringer når man har opplevd å miste fra før. Men denne gangen skal det gå! :playful:
 
Hvordan går det? ❤️

Takk som spør - jeg er treg til å svare ser jeg, hehe. Tok meg en liten forumpause en liten uke for å få tankene over på litt andre ting. :)

Det er nå litt over 4 uker siden jeg tok cytotec, og i dag testet jeg med en graviditetstest. Null strek å skimte, så da skal alt være i orden sånn sett. Godt å slippe å tenke mer på det!

Ellers er det rolige dager. Aner ikke hvordan jeg ligger an i syklusen, om jeg har hatt eggløsning eller ikke, så kan sånn sett vente TR når som helst framover. Jeg tenkte at jeg skulle ta med meg strimmeltester da vi reiste på hytta en uke, så jeg kunen følge litt med, men dem glemte jeg jo naturligvis hjemme. ;)
Krysser jo fingrene og satser på at det ikke blir noen menstruasjon, men kjenner på meg at det skal gå helt greit om prøvingen ikke lykkes med en gang også, og at kroppen får en "ordentlig" syklus på seg først (før det forhåpentligvis blir et frø etterpå!).
 
Takk som spør - jeg er treg til å svare ser jeg, hehe. Tok meg en liten forumpause en liten uke for å få tankene over på litt andre ting. :)

Det er nå litt over 4 uker siden jeg tok cytotec, og i dag testet jeg med en graviditetstest. Null strek å skimte, så da skal alt være i orden sånn sett. Godt å slippe å tenke mer på det!

Ellers er det rolige dager. Aner ikke hvordan jeg ligger an i syklusen, om jeg har hatt eggløsning eller ikke, så kan sånn sett vente TR når som helst framover. Jeg tenkte at jeg skulle ta med meg strimmeltester da vi reiste på hytta en uke, så jeg kunen følge litt med, men dem glemte jeg jo naturligvis hjemme. ;)
Krysser jo fingrene og satser på at det ikke blir noen menstruasjon, men kjenner på meg at det skal gå helt greit om prøvingen ikke lykkes med en gang også, og at kroppen får en "ordentlig" syklus på seg først (før det forhåpentligvis blir et frø etterpå!).

Godt at all hcg er ute av systemet nå. :)
Det er så typisk at man glemmer å ta med når man reiser bort. :p Men kanskje du får deg en liten overraskelse du også da? :happy:
Det blir spennende å følge med fremover, jeg håper det går fort for deg også ❤️
 
Godt at all hcg er ute av systemet nå. :)
Det er så typisk at man glemmer å ta med når man reiser bort. :p Men kanskje du får deg en liten overraskelse du også da? :happy:
Det blir spennende å følge med fremover, jeg håper det går fort for deg også ❤️

Ja, det blir spennende! Kanskje er det det beste også, at jeg ikke helt vet hva som skjer. For da må jeg bare slappe av og ta det litt som det kommer, uten å stresse noe mer med det akkurat nå. En overraskelse hadde vært helt topp!
Takk for det! :)
 
Ja, det blir spennende! Kanskje er det det beste også, at jeg ikke helt vet hva som skjer. For da må jeg bare slappe av og ta det litt som det kommer, uten å stresse noe mer med det akkurat nå. En overraskelse hadde vært helt topp!
Takk for det! :)

Det er nok veldig greit å slappe av og ta det som det kommer nå ja :happy:
 
Ikke så mye nytt her for tiden.
Jeg er på dag 35 nå, hvis jeg regner første dag med blødning etter cytotec som dag 1. Fortsatt ingen tegn til mensen, men graviditetstestene (tidlig-strimmeltest) gir heller ikke utslag. Litt lei av å vente nå på at noe skal skje.

Ellers så er det meste bra da, har det fint sammen med mannen og hundene for tiden. Har hatt fint vær i det siste også, sol og masse varmegrader hjelper også på humøret. :happy:
 
Syklusen kan bli rar etter SA dessverre. Når jeg hadde kjemisk i januar tok det 40 dager før jeg fikk eggløsning igjen, det var frustrerende det. Håper du har hatt eggløsning allerede og at du enten får to blå eller tante rød innen få dager ❤️ Aller helst håper jeg du får to blå ❤️
 
Syklusen kan bli rar etter SA dessverre. Når jeg hadde kjemisk i januar tok det 40 dager før jeg fikk eggløsning igjen, det var frustrerende det. Håper du har hatt eggløsning allerede og at du enten får to blå eller tante rød innen få dager ❤️ Aller helst håper jeg du får to blå ❤️

Det var nesten så det hjalp å skrive et innlegg om det, for senere på dagen i går begynte jeg å få murringer i magen. ;) Så nå er tante rød her! Blir jo ørlite skuffa, men samtidig er det godt at noe har skjedd, at jeg slipper å gå rundt å vente på at noe skal skje. Og forhåpentlig så blir syklusen mer vanlig igjen etter denne mensen. Uansett så fortsetter vi å prøve, og denne gangen skal jeg følge med mer på når eggløsningen kommer også. :) Så det blir en spennende tid framover!
 
Da er jeg (etter mine beregninger, litt vanskelig å si ettersom det er første ordentlige syklus etter MA/cytotec, men satser på at det stemmer - puh!) 7 dpo i dag! :happy:
Lurte meg til å ta en sånn tidlig strimmel-graviditetstest i morges, men den var helt hvit. Tror det er litt for tidlig å teste uansett, så var forberedt på det. Skal vente i alle fall to dager til før jeg tar en ny.

Ellers er det mye som skjer her for tiden. Litt styr med jobb, enda jeg er permittert, for de driver og sier opp folk/ikke forlenger kontraktene til de som har hatt midlertidig kontrakt. Så har fått med meg at det er minst 6 stykker jeg ikke kommer til å møte når jeg kommer tilbake etter permitteringstiden i august... :( Samtidig har de holdt på å tullet med feriepengene og utbetaling av dem, så jeg er i en liten "krangel" med dem om det. Og så har bestemor vært dårlig i det siste, slim i lungene og tungt for å puste og vanskelig å få kontakt med. Heldigvis ikke korona, for hun ble testet for det. Det så stygt ut en stund, men nå har hun kommet seg litt. Håper det fortsetter sånn :Heartred
 
Back
Topp