Håper på å bli foreldre for første gang <3

Selv med kvalme og brekninger har jeg klart å avverge oppkast, helt til i dag :(

Jegegryte var ikke godtatt tydeligvis
 
8+5 (9+1)

Kvalm kvalm kvalm.
Brekninger + oppkast

Tenker jeg skal ta postafen før jeg legger meg i kveld.

Må helt sykt tisse når jeg våkner for jeg gidder ikke gå ila natten .+ at kvalmen kommer med en gang jeg reiser meg fra sengen :(
 
9+0 (9+3)

Kvalmen er fæl og med brekninger og oppkast.

Leser at det er verst rundt uke 9.

Håper denne uka går fort og at formen snart blir bedre. Raskt helst :p for dette liker jeg dårlig

Skal prøve bestille med TUL i dag. Tenkte at jeg ikke turte før etter 12 uker (da er fosteret kommet så langt), men tenker å ta like etter 11, så jeg får sett om det er liv før jeg evt. Må tilbake på jobb. Sykemeldingen min går ut når jeg er 11+4
 
9+1 (9+4)

Jeg kjenner jeg begynner å bli kvalm av å lese på forumet også. Tror jeg er inne å sjekker hvert 5. Minutt! Det er omtrent det eneste jeg orker mens jeg ligger på sofaen.

Jeg fikk høre at min mor var kvalm i alle 9 måneder. Håper inderlig det ikke blir slikt for meg! Jeg hadde alltid trodd hun hadde så fine svangerskap siden hun jobbet fullt ut i alle, men så er moren min er skikkelig tøffing, som ikke lar seg stoppe av litt oppkast :p hun var riktignok i fin form ellers, men jeg føler meg også generelt syk og er veldig utmattet. Men det kan komme av at jeg har en kronisk sykdom som forverre ved graviditet.

Ååååh tiden går så sakte! Jeg begynner å ha lyst til å ta en veldig tidlig ultralyd allerede neste uke bare for å forsikre meg om at alt er bra! Jeg vil nødig gå gjennom dette "uten grunn"!

Beklager all sytingen min forresten. Mannen er drittlei av det her hjemme også :( men kjenner det er vanskelig å være glad og positiv hele tiden med denne formen her og når man blir som en fange i eget hus og seng/sofa :( også en dæsj hormoner da
 
9+3 (9+6)

I dag bestilte jeg time til tidlig ul. Jeg ville ha en like før sykemeldingen min går ut, så jeg har fått konstanterer liv tett på, for jeg vet at nesten alle på jobb har fått greie på det mens jeg har vært borte nå, og resten må jeg nesten forklare meg for. Det ble da tul 15 februar. 17 februar har jeg legetime med prøvetaking og så satser jeg på å være tilbake på jobb 18 februar.

I tillegg så har jeg blitt så bekymret pga testene som ikke er så sterke som andres, og jordmor hadde time i morgen også. Hun tar kun utvendig UL, så jeg tenker det er lite stress å ta, så da ble det en time i morgen også!!! :D føler meg klin gærn! Det virket som at hun ble litt satt ut av at jeg skulle ha time så tidlig, OG at jeg skulle beholde time Nr. 2 når jeg tok den i morgen også. Kanskje bare jeg som er så ivrig her i strøket?:)

Jeg trodde jeg skulle være rolig, og jeg var veldig rolig dette svangerskapet, men så snudde det litt med den testen jeg tok for litt siden. Jeg er også så dårlig, så jeg har lyst til å vite at det ikke er "forgjeves" :)

Så nå håper jeg på VELDIG gode nyheter på ul i morgen!
 
9+3 (9+6)

I dag bestilte jeg time til tidlig ul. Jeg ville ha en like før sykemeldingen min går ut, så jeg har fått konstanterer liv tett på, for jeg vet at nesten alle på jobb har fått greie på det mens jeg har vært borte nå, og resten må jeg nesten forklare meg for. Det ble da tul 15 februar. 17 februar har jeg legetime med prøvetaking og så satser jeg på å være tilbake på jobb 18 februar.

I tillegg så har jeg blitt så bekymret pga testene som ikke er så sterke som andres, og jordmor hadde time i morgen også. Hun tar kun utvendig UL, så jeg tenker det er lite stress å ta, så da ble det en time i morgen også!!! :D føler meg klin gærn!

Jeg trodde jeg skulle være rolig, og jeg var veldig rolig dette svangerskapet, men så snudde det litt med den testen jeg tok for litt siden. Jeg er også så dårlig, så jeg har lyst til å vite at det ikke er "forgjeves" :)

Så nå håper jeg på VELDIG gode nyheter på ul i morgen!

Jeg skulle jo også vente med ul til rundt 12 uker, men fristelsen var for stor, så det blir ved 8 uker i steden for :)
De testene kan virkelig være en kilde til frustrasjon, så denne gangen har jeg latt være å teste like mye. Men testen du tok trenger jo ikke bety noe galt, den var vel fortsatt like sterk som kontrollstreken? :) Jeg krysser hvertfall fringrene for deg i morgen!! :D Dette skal gå bra!
 
Jeg skulle jo også vente med ul til rundt 12 uker, men fristelsen var for stor, så det blir ved 8 uker i steden for :)
De testene kan virkelig være en kilde til frustrasjon, så denne gangen har jeg latt være å teste like mye. Men testen du tok trenger jo ikke bety noe galt, den var vel fortsatt like sterk som kontrollstreken? :) Jeg krysser hvertfall fringrene for deg i morgen!! :D Dette skal gå bra!

Alt vi skal gå igjennom av bekymringer altså :) ja de testene... Jeg sluttet å teste da streken ble line sterk som kontrollstreken, og var veldig fornøyd med det. Men så gnagde det nok litt at jeg så at så mange fikk sterkere strek enn kontrollstreken :) så tenkte jeg jo at det ikke skader å ta en til.. Wups :D men så lenge alt er fint inne i magen så skal jeg roe meg i morgen :)

Er de lenge du skal på TUL?:)
 
Alt vi skal gå igjennom av bekymringer altså :) ja de testene... Jeg sluttet å teste da streken ble line sterk som kontrollstreken, og var veldig fornøyd med det. Men så gnagde det nok litt at jeg så at så mange fikk sterkere strek enn kontrollstreken :) så tenkte jeg jo at det ikke skader å ta en til.. Wups :D men så lenge alt er fint inne i magen så skal jeg roe meg i morgen :)

Er de lenge du skal på TUL?:)

Skjønner jo at det får tankene til å spinne litt når det er så mange som legger ut testebilder, da er det ofte ikke til å unngå at man sammenlikner seg med andre! Ja det viktigeste er at man ser liv på ul, da kan man senke skuldrene mer :) 11. februar skal jeg på TUL, og det føles som en evighet til :s :p

Venter i spenning på resultatet ditt i morgen :)
 
9+4 , 9+5, 10+0 (el, jm, mens)

I dag var vi på tidlig ul! :D
Såååå hyggelig å se lille sprell! Lille spiren sprellet masse og hadde god hjerteaktivitet <3

Jordmor målte meg til å være ca. 9+5 som passer godt med 9+4 som jeg har brukt ut i fra EL-testing og 10+0 som legen bruker ut i fra siste mens.

Veldig godt å se at jeg ikke må uroe meg over testene, som jeg ikke synes var sterke nok:) alt så bra ut til nå, ut i fra det som er mulig å se.

ImageUploadedByBV Forum1454425618.213199.jpg

ImageUploadedByBV Forum1454425631.280029.jpg
 
9+4 , 9+5, 10+0 (el, jm, mens)

I dag var vi på tidlig ul! :D
Såååå hyggelig å se lille sprell! Lille spiren sprellet masse og hadde god hjerteaktivitet <3

Jordmor målte meg til å være ca. 9+5 som passer godt med 9+4 som jeg har brukt ut i fra EL-testing og 10+0 som legen bruker ut i fra siste mens.

Veldig godt å se at jeg ikke må uroe meg over testene, som jeg ikke synes var sterke nok:) alt så bra ut til nå, ut i fra det som er mulig å se.

Vis vedlegget 159890

Vis vedlegget 159891

Så fantastisk :D <3
 
Så fantastisk :D <3

Ja :) hun hadde skikkelig bra utstyr, så selv om det vises dårlig på bilde så vi klart og tydelig på skjermen:)
Sååå, disse testene skaper bare unødvendig med stress og engstelse! Da vet jeg i alle fall at jeg ikke skal uroe meg for sånt igjen :)

Gled deg til ul! Det er helt magisk å se!
 
Ja :) hun hadde skikkelig bra utstyr, så selv om det vises dårlig på bilde så vi klart og tydelig på skjermen:)
Sååå, disse testene skaper bare unødvendig med stress og engstelse! Da vet jeg i alle fall at jeg ikke skal uroe meg for sånt igjen :)

Gled deg til ul! Det er helt magisk å se!

Så utrolig gøy da <3 :)
Ja de testene gjør det, det har ingen hensikt å holde på lenge med de, det lærte jeg etter forrige graviditet!
Jeg gleder meg helt enormt (og gruer meg en del)! Hvis det er liv tviler jeg hvertfall ikke på at det blir en helt magisk opplevelse nei! :)
 
9+6, 10+0, 10+2 (el, ul, mens)

Jeg vet ikke helt om hvilken termin jeg skal gå etter. El, tidlig ul eller mens som legen bruker. Det er fysisk umulig at jeg er 10+2, men man vet jo aldri helt med el-tester så kan jo være jeg er litt lenger på vei enn 9+6.
Tenker jeg holder på den jeg alltid har gått etter enda og til OUL, da jeg tror tul kan si så mye forskjellig. Bedre å tro en er kortere på vei enn lengre også:)

I dag har jeg tatt ny blodprøve. Om 2 uker skal jeg ta alle knytter til graviditeten ved 12 ukers kontrollen. Håper hun som tar de er flinkere.. De slet med å få ett glass i dag, og jeg som hater blodprøver + er kvalm og svimmel. Jeg skal egentlig ta disse prøvene fastende, men det har jeg måttet gi opp, for jeg synes nesten ingen av sekretærene på legekontoret mitt nå er noe flinke

Ellers så har jeg hatt to dager som ikke har vært sååå verst. Jeg får gjerne gjort litt i huset, som å ta ut av oppvaskmaskinen en gang ila dagen. I går satte jeg til og med på en klesvask! Orket ikke ta den ut da, selv om det bare skulle i tørketrommelen, så det har fått seg en ekstra tur nå :p jeg håper jeg får litt mer krefter snart, for det er ekstra fælt å gå her hjemme i et så forfallent hus. Det hjelper liksom ikke at pus røyter som bare det og kastet opp i sofaen den ENE dagen vi var ute av huset (og det nesten hele dagen) slik at det tørket godt inn i stoffet. Mannen stakkars er kjempetravel med jobb og borte på konferanse nå. Er det en slags oppvarming til hvordan det vil være med spedbarn i hus tro?
 
10+3

Fortsatt kvalm. Mandler fungerer best i tillegg til å spise hyppig, men har jo alltids morgenkvalmen..

Har slitt mye med søvn i det siste, men litt bedre nå. Måtte ikke opp for å tisse engang! Kanskje livmoren har flyttet seg litt? Eller var jeg bare stuptrøtt.. Her om dagen fikk jeg bare sovet 2 timer...

Nærmere seg en uke bare til jeg skal tilbake til jobb. Det er et heldagsmøte for hele ledelsen dagen jeg skal være tilbake, og det har de flyttet pga meg. Føler jeg MÅ være med, men hærregud, da må det skje underverker med formen! Her om dagen hadde jeg tidenes low som gravid. Jeg var på do for å tisse PG samtidig helt ut av det blå kastet jeg opp. Deiiiilig. Vi hadde selvfølgelig besøk samtidig. :eek:

Men alle først, ny TUL neste mandag :D
 
Krysser fingrene for at formen blir bedre raskt nå! ❤️ spy og måtte gå på do samtidig er alltid like kjekt... :(
 
10+4

Hadde en skikkelig dårlig dag igjen i går. Sjefen ringte også for noen avklaringer og det var ganske leit å si at jeg ikke har hatt noen bedring. Jeg kan egentlig tilbake om en uke ca. Og de holder jo tilbake noe pga det. Hvis jeg skulle vært lengre borte burde de bare satt igang endel aktivitet mot noen kunder. Det er så vanskelig å vite med denne formen! Men håper inderlig at jeg blir masse bedre ila. Uken og kan i alle fall jobbe litt! Kanskje bare litt redusert i starten:)
 
10+6

ENDELIG begynner formen å lette :D
Såååå deilig å føle seg mer som seg selv igjen!

Kvalmen og brekningene er ikke til å unngå på morgen og ved tannpuss, men resten av dagen får jeg holdt det i sjakk med spising og mandler. Så begynner energien også å komme litt tilbake. :)

Selvfølgelig blir jeg jo litt urolig av det og tenker at nå har det kanskje gått galt :p men innimellom klarer jeg å nyte graviditeten igjen :)
 
10+6

ENDELIG begynner formen å lette :D
Såååå deilig å føle seg mer som seg selv igjen!

Kvalmen og brekningene er ikke til å unngå på morgen og ved tannpuss, men resten av dagen får jeg holdt det i sjakk med spising og mandler. Så begynner energien også å komme litt tilbake. :)

Selvfølgelig blir jeg jo litt urolig av det og tenker at nå har det kanskje gått galt :p men innimellom klarer jeg å nyte graviditeten igjen :)
 
Back
Topp