Håper på å bli foreldre for første gang <3

Det er noe en virkelig må jobbe med altså :) Er et dilemma det der at man vil ha symptomer og føle seg gravid, samtidig som man ikke vil ha alle de slitsomme symptomene :p Det blir nok greiere da ja, du tenker kanskje som meg at graviditeten på en måte endelig kan nytes mer etter uke 12? Før det er det symptomer og redsel for at det skal gå galt igjen som opptar litt for mye liksom.

Ja, jeg kommer til å nyte mye mer etter 12 uker:) håper formen også er stigende da! Hvordan går det med deg for tiden?
 
7+4 (8+0)

Nå vet nesten alle på jobb tror jeg at jeg er gravid og det har faktisk vært en enorm lettelse! Nå blir tingene mine tatt mer tak i og jeg får slappet av litt mer hjemme som sykemeldt. Er fortsatt noe jeg må gjøre, men føler litt mindre press, også fordi de største kundene mine også har fått beskjed. Ble så glad av å få beskjed fra sjefen i går at jeg holdt på å grine! Litt emosjonell!!!

I dag skal jeg prøve å holde meg litt mer våken..

Note to self neste gang:

- du kan bare glemme å vaske håret. Det ender bare med vått hår i sengen og kvalmeanfall

- ikke begynn med ritz-kjeks før du må. Du kommer til å brekke deg av tanken på enda en slik kjeks lenge før kvalmen er på sitt verste

- for Guds skyld ikke glem å spise hver time uansett hvor kvalm du er og hvor lite allting frister!

- ha større bh-er liggende klare. Auauauau. Når du trenger de er du for dårlig til å handle og mannen kommer aldri til å kjøpe bh for deg

- ikke prøv å ta toget etter uke 5 om du vil komme helt frem/ikke ligge som ei bønne i ankomsthallen dit du skal de neste timene

- brekninger skjer plutselig og uventet. Ikke ha besøk etter uke 7 om du prøver å skjule graviditeten. (Som om de ikke fatter mistanke uansett av en som spiser og drikker som en hest og ikke har vasket håret på en ukes tid...)


"You will glow they said.." Eneste gløden her er fra det skinnende fete håret mitt.
 
Ja, jeg kommer til å nyte mye mer etter 12 uker:) håper formen også er stigende da! Hvordan går det med deg for tiden?
Får satse på det, hos de fleste pleier jo det verste å avta rundt den tiden :) Jeg er har lite symptomer, kun småting som oppblåst mage! Så jeg er i grunn heldig :) Det verste er vel kun redselen for å miste igjen! 4+6 i dag, så det kan jo komme mer symptomer etter hvert :p
 
Denne gangen går det bra! Tror bare det er en overvekt med SA her inne fordi vi som opplever det eller har prøvd gjerne oppsøker forum mer enn andre som ikke har prøvd før.
 
Får satse på det, hos de fleste pleier jo det verste å avta rundt den tiden :) Jeg er har lite symptomer, kun småting som oppblåst mage! Så jeg er i grunn heldig :) Det verste er vel kun redselen for å miste igjen! 4+6 i dag, så det kan jo komme mer symptomer etter hvert :p

Seriøst nyt det mens du kan når du ikke har særlig symptomer og håp det vedvarer :D søsteren min hadde sånn supert svangerskap uten noen plager, så jeg trodde jeg skulle få det samme. :p neeeeida
 
Denne gangen går det bra! Tror bare det er en overvekt med SA her inne fordi vi som opplever det eller har prøvd gjerne oppsøker forum mer enn andre som ikke har prøvd før.

Håper det :D
Det stemmer nok ja, at det er overrepresentert med sa/ma osv på slike forum.. Man blir jo litt gærn av å være her inne og lese om alt!
 
Håper det :D
Det stemmer nok ja, at det er overrepresentert med sa/ma osv på slike forum.. Man blir jo litt gærn av å være her inne og lese om alt!
Ja, en må liksom klare å overse en del (i alle fall jeg må det) rett og slett fordi da blir jeg bare mer bekymret enn jeg allerede er.
 
Seriøst nyt det mens du kan når du ikke har særlig symptomer og håp det vedvarer :D søsteren min hadde sånn supert svangerskap uten noen plager, så jeg trodde jeg skulle få det samme. :p neeeeida

Uflaks! Store forskjeller innen hver familie også :p Ja er så glad jeg slipper kvalme (så langt hvertfall) :D
 
7+5 (8+1)

Jeg råtner bort her hjemme. Duger ikke til noe, men er "oppegående" nok til å føle at jeg kaster bort livet mitt og mugner i sofa og seng. denne kroppen er visst ikke ideell for å bære frem barn :p

Jeg leser at de fleste er dårlig når det er rundt uke 9. Dvs. At jeg har litt over en uke før jeg når bunnen og kanskje 4-6 uker før formen blir bra. Håper virkelig at formen blir på topp i 2. Trimester :eek:

Skulle ønske jeg nøt tiden før mer. Høsten gikk bort i en sorg over SA'en og oppslukt av å få ny spire, men jeg vet nå at denne tiden må man søren meg NYTE! Og trene! For det er ikke sikkert man får gjort se første 3 månedene i svangerskapet.

Men selvfølgelig er jeg jo overlykkelig for å ha en spire i magen <3
 
8+0 (8+3)

Bare 4 uker igjen til 12 gjennomførte uker! Måtte denne måneden gå fort :D og helst med mye bedre form

Kvalmen er som vanlig på morgenen, men jeg er blitt ganske flink til å holde den i sjakk nå som jeg er sykemeldt og kan ta det skikkelig med ro.
Men kvalmen resten av dagen varierer så veldig! Plutselig kvalm fra kl 14, andre dager fra 16, og noen kvelder er jeg veldig kvalm, mens i det siste har jeg vært kvalm ved sengetid. Usj.

Ellers så forandrer smaken min seg fra dag til dag. Det jeg likte i går er ikke sikkert jeg liker nå. Også har jeg fått lyst på skikkelig gamle guilty pleasures fra da jeg var barn! Slik som pølse og potetmos, fiskeboller i hvit saus, kylling og pommes frites :p det er fortsatt også vanskelig å generelt velge hva jeg skal spise gjennom dagen (og jeg må spise hele tiden pga kvalmen), så det er blitt skikkelig ork å presse i seg noe. Men må man så må man! Jeg får jo heldigvis i meg næring (og vel så det)
 
8+3 (8+6)

I dag skal jeg til legen igjen for å vurdere om jeg trenger Sykmelding etter 2 uker på avventende, som forøvrig ble brukt fullt nesten.

Har vært mindre kvalm siste dagene og når jeg våknet syntes jeg puppene er mindre og nesten ikke ømme mer! Kjenner jeg ble veldig nervøs nå!
På en annen side er jeg fortsatt helt utmattet og det går jo best hjemme fordi her har jeg alt jeg trenger og en god seng/sofa.
 
Så var man sykemeldt i 3 nye uker. Håper at formen er på topp igjen da og at jeg kan jobbe. Gleder meg til normal hverdag igjen!

Har kjent på at formen er på bånn igjen i dag. De gode dagene mine har nok utelukkende skyldtes lange morgener og mye søvn på natten (typ 12 timer). Å stå opp tidlig igjen i dag... Grøss!
 
7+4 (8+0)

Nå vet nesten alle på jobb tror jeg at jeg er gravid og det har faktisk vært en enorm lettelse! Nå blir tingene mine tatt mer tak i og jeg får slappet av litt mer hjemme som sykemeldt. Er fortsatt noe jeg må gjøre, men føler litt mindre press, også fordi de største kundene mine også har fått beskjed. Ble så glad av å få beskjed fra sjefen i går at jeg holdt på å grine! Litt emosjonell!!!

I dag skal jeg prøve å holde meg litt mer våken..

Note to self neste gang:

- du kan bare glemme å vaske håret. Det ender bare med vått hår i sengen og kvalmeanfall

- ikke begynn med ritz-kjeks før du må. Du kommer til å brekke deg av tanken på enda en slik kjeks lenge før kvalmen er på sitt verste

- for Guds skyld ikke glem å spise hver time uansett hvor kvalm du er og hvor lite allting frister!

- ha større bh-er liggende klare. Auauauau. Når du trenger de er du for dårlig til å handle og mannen kommer aldri til å kjøpe bh for deg

- ikke prøv å ta toget etter uke 5 om du vil komme helt frem/ikke ligge som ei bønne i ankomsthallen dit du skal de neste timene

- brekninger skjer plutselig og uventet. Ikke ha besøk etter uke 7 om du prøver å skjule graviditeten. (Som om de ikke fatter mistanke uansett av en som spiser og drikker som en hest og ikke har vasket håret på en ukes tid...)


"You will glow they said.." Eneste gløden her er fra det skinnende fete håret mitt.
Fantastisk skrevet! Håper du føler deg bedre snart! ❤️
 
Fantastisk skrevet! Håper du føler deg bedre snart! ❤️

Takk <3 hadde to bedre dager like etterpå faktisk :D de ble selvfølgelig tilbrakt hos svigers... Men hyggelig å være litt normaltfungerende menneske også ovenfor dem. Nå er all elendigheten tilbake dog med en liten dæsj feber på toppen.

Teller ned til uke 12 for mange grunner for tiden :D

Hvor langt på vei er du?
 
Takk <3 hadde to bedre dager like etterpå faktisk :D de ble selvfølgelig tilbrakt hos svigers... Men hyggelig å være litt normaltfungerende menneske også ovenfor dem. Nå er all elendigheten tilbake dog med en liten dæsj feber på toppen.

Teller ned til uke 12 for mange grunner for tiden :D

Hvor langt på vei er du?
Huffda, håper tiden går fort frem til 12 ❤️

5+0 idag, så en liten milepæl nådd idag. Med det fulgte kvalmen og svimmelheten.. Tenkte på å kjøpe Ritzkjeks tidligere idag, men kanskje jeg skal drøye litt? Haha :D
 
Huffda, håper tiden går fort frem til 12 ❤️

5+0 idag, så en liten milepæl nådd idag. Med det fulgte kvalmen og svimmelheten.. Tenkte på å kjøpe Ritzkjeks tidligere idag, men kanskje jeg skal drøye litt? Haha :D

Flott milepæl :D

Haha! Du kan godt kjøpe inn og ha, men anbefaler kanskje ikke å bli for ivrig :D får håpe du ikke får så ille kvalme da :)
 
8+5

Er trøtt, slapp, uggen og kvalm av og til med brekninger. + føler meg syk.

Mannen har blitt skikkelig dårlig og redd han har smittet meg. Lurer på om det er influensa :( hvor farlig er det for meg og bebis??!
 
8+5

Er trøtt, slapp, uggen og kvalm av og til med brekninger. + føler meg syk.

Mannen har blitt skikkelig dårlig og redd han har smittet meg. Lurer på om det er influensa :( hvor farlig er det for meg og bebis??!

Huff, mye på en gang gitt! Det jeg vet er at man ikke bør ha høy feber hvertfall, så ta en paracet hvis du har skikkelig feber. Men ellers ville jeg ringt legen hvis jeg var bekymret.
 
Huff, mye på en gang gitt! Det jeg vet er at man ikke bør ha høy feber hvertfall, så ta en paracet hvis du har skikkelig feber. Men ellers ville jeg ringt legen hvis jeg var bekymret.

den lille oppturen er at vi er to som er hjemme og slappe :)
Får følge med på temperaturen da :) håper den holder seg nede for jeg tåler ikke Paracet så godt
 
den lille oppturen er at vi er to som er hjemme og slappe :)
Får følge med på temperaturen da :) håper den holder seg nede for jeg tåler ikke Paracet så godt

Da har dere i det minste selskap i hverandre :) Krysser for at du slipper noe særlig med feber da!
 
Back
Topp