Håper noen vil lese

Glapia18

Betatt av forumet
hei,

Har vært plaget siden vi fant ut i uke 5 om graviditeten.

Jeg har kastet opp daglig og ikke gjort annet enn å sove...
Vært 100 prosent sykemeldt.
For fire uker siden var jeg innlagt med hyperemesis. Ting blir ikke bedre. Jg spyr ikke hver dag men sliter med litt tåkesyn, enormt dårlig appetitt. Gått ned i vekt fra starten av graviditet- er i uke 17 og syntes jeg burde legge på meg nå. (Er tynn fra før)...

Ble legevakten igår fordi samboer ønsket det da jeg følte jeg skulle besvime...

Tok prøver som visste at det tærer på kroppen at jeg ikke får næring.

Begynner på næringdrikker idag og fått resept på kvalmestillende nå idag på sykehuset.
På vei hjem idag fra sykehuset ringe legen meg å sa at jeg måtte komme inn igjen imorgen fordi lever verdiene mine er unormale....

Jeg er lei, bekymra og sliten og vet ikke hva jeg skal tenke.

Dette svamherskapet er så langt bare tragisk... og det er så trist

Uff. Slet med kvalme og oppkast selv fra uke 4-5 men gikk heldigvis over i uke 13, er småkvalm til tider, men ikke så ille at jeg ikke får i meg mat. Føler med deg, og håper du får hjelp på sykehuset. Synes du skulle vært innlagt å fått intravernøst

Dette høres forferdelig ut. Håper du blir bedre snart [emoji254]

Uff, så grusomt!
Jeg har en venninne som har hatt det veldig likt deg. Hun har termin nå om et par uker, men har vært innlagt på sykehus over halvparten av tiden av svangerskapet. Det ble dessverre ikke bedre for henne, men jeg håper formen din bedrer seg snart. Unner ingen å ha slike plager.
Ta godt vare på deg selv og lytt til kroppen. Det er lov til å ta imot hjelp når man trenger det. Masse god bedring :Heartred

Usj, det høres helt forferdelig ut. God bedring [emoji173]️

Oi.. :/ Så leit..
Vi hadde en gravid pasient i hjemmesykepleien som ikke klarte å spise noe som helst, og i mange uker fikk hun intravenøs næring og væske av hjemmesykepleien. Vi var der 2 ganger daglig, en gang for å henge opp og en gang for å ta ned. Jeg vet ikke om det er mulig å gjennomføre i din kommune, men det burde det være. Kanskje et alternativ om det viser seg at du trenger intravenøst?

God bedring håper du blir bedre snart. Og kan nyte noen uker før det blir tungt igjen på slutten :happy::happy:

Har selv hyperemesis, er i uke 18 nå! Vært innlagt i gjennomsnitt 2 dager i uka for intravenøs væske, samt fått noe næring intravenøst (en pose som tok 20 timer). Ta i mot all kvalmestillende du kan få er mitt råd. Hadde først god effekt av afipran, før jeg fikk bivirkninger. Deretter fikk jeg fra uke 14 endelig prøve Zofran. Halleluja!! Er fortsatt superkvalm men den verste spyinga er borte, som da jo gjør at jeg beholder den lille næringa jeg får i meg, å tro meg det gjør så utrooolig forskjell! Startet på en «hestekur» hvor di dobbeldoserte meg hvor jeg fikk 16mg zofran, 50mg postafen og noe til. Da følte jeg meg helt frisk i ett døgn å fikk spist «masse». (Magesekken er jo blitt litt liten etter å ikke ha spist på 8 uker så man klarer jo bare 2-3 tygg om gangen..). Gikk så over på totalt 16 mg zofran per døgn. Er nå nede på 8mg zofran i døgnet å klarer meg godt med det :-) har begynt å jobbe 20%! Føler jeg får livet mitt tilbake litt og litt :-) hver dag jeg ikke spyr er en seier :-) dette klarer du!

Huff, så fælt! Ta imot all hjelp du kan få fra helsevesenet, dette skal du ikke måtte takle alene[emoji173] Masse god bedring [emoji254][emoji254][emoji254]

God bedring :) har selv vært kvalm lenge , forrige uke ble jeg innlagt på sykehuset pga høyt blodtrykk og forhøya Leververdier . Ble innlagt fordi jeg ble så redd , men det er pga min forhistorie , ble hastekeisersnitt forrige svangerskap pga hellp syndrom , så dette er Risikosvangerskap. Nå får jeg enda tettere oppfølging . Men noen gravide har forhøya leverprøver . Fikk forresten intravenøst væske og kvalmestillende , det hjalp veldig på kvalmen.

Off[emoji173]️ god bedring!

Herlighet... Stakkars deg! Hvordan går det nå?

God bedring til deg! Ville bare si at ang forhøyet leververdier så hadde jeg det samme sist svangerskap uten at de fant noen grunn til det. Gikk tilbake til normale verdier litt før fødselen :)

Back
Topp