Håper noen kan svare

LilleGull90

Flørter med forumet
Hei jenter!
Jeg har en slik uro i kroppen og kjenner på diverse smerter og murringer jeg aldri har kjennt tidligere. Er av de som kvier for å ringe JM vakt, spesielt når det er helg. Så tenkte at jeg kunne spørre dere her inne hva dere tror.. redd for å ringe føde osv "uten grunn"..

Natt til 17.mai våknet jeg av uro og akutt kvalme og oppkast.
17.mai merka jeg lite til noe annet enn vanlige kynnere..
Men igår, så hadde jeg veldig harde kynnere, mye stikking i underslivet og kjentes ut som jeg måtte på do hele tiden (altså, å gjøre nr 2) uten at jeg måtte..
Har det ganske likt idag også ang kynnere og dobesøk uten grunn..

Inatt var kynnerne såppas at jeg våknet av de, + at noen av de kom med ganske intense smerter i ryggen som ble mer som "tannpine" når de økte, men avtok ganske fort..

Hva tror dere her inne ? Er det modning på gang?
Synes dette er litt tidlig med tanke på at jeg er i uke 33 imorgen...
Skal også nevnes at magen min har falt flere hakk siste tiden, noe hodepine og litt hjertebank (men det er ting jeg ser på som narmalt i ett svangerskap..)

Dette ble vell kanskje litt langt, men håper noen der ute vil ta seg tid til å lese å kanskje komme med noen råd? 1.gangs her, og vet ingenting om hvordan ting skal kjennes ut og ikke...

(Skal også nevnes at jeg har hatt bekkenløsning siden ganske tidlig i svangerskapet. Har blitt mye bedre etter jeg ble sykmeldt, men nå synes jeg det er veldig vanskelig å skille smerter fra bekkenløsningen og andre smerter... )

Jeg hadde ring jordmora bare for å være på den sikkre siden av at det ikke er rier. uke 33 er litt tidlig å føde.
ta å ring er mitt råd.

Kjenner jeg beskymrer meg for om du har sf..
Ta å ring føden og kom inn på en skjekk.
De vil heller ha deg inn enn at du skal gå hjemme og være usikker.
Ikke vær redd for å ringe! :)

Ring føden :)
Jeg er også førstegangs og jeg ringer hvis det er noe jeg er usikker på. de sier hver gang at det var bra jeg ringte. Ikke noe å vente med :)

Anbefales å ringe føden selv om man kvier seg - har hatt mye av det samme som deg, og har ringt føden - og  vært på sjekk og alt har vært tipp topp hver gang. ( og jeg er andre gangs og i uke 38+2 ). Og kynnere kan være vonde også - jeg har slitt med sterke kynnere, som på det værste holdt på hele natta. MEN det kan faktisk være med på å påvirke livmoren og melkeproduksjon fikk jeg beskjed om ( sliter nå med melkespreng så det jomer etter jeg da )... og kanskje for å berolige litt, så har jeg og vært bekymra som andre gangs.. :) Bedre føre var enn etter snar, sier nå jeg.. Lykke til!

Enig med alle her, håper du har ringt og fått deg en sjekk, ikke bra å gå rundt å bekymre seg...

Sier som de andre, ring føden. Som de har sagt til meg på føden, bedre å ringe enn å gå å bekymre seg hjemme. 
Bedre å ha ringt de og fått kommet inn til sjekk ti gang for mye enn en gang for lite... 
Hodepine og kvalme kan også ha med svangerskapsforgifting å gjøre så få det sjekket... Ring føden, de er tilgjengelig for oss gravide 24timer i døgnet hver eneste dag :)

Jeg ville også ringt ja :)

Back
Topp