Håper formen holder...

Ane_Rikke

Glad i forumet
Det er greit at dagene nå består av kvalme og trøtthet, og at det derfor blir begrenset meg ting jeg orker å gjøre. Men jeg tenker mer fremover. Forrige gang var jeg mer eller mindre sengeliggende, eller krykkegående. Husker ikke helt hvor sent i svangerskapet det ble så ille dog...

Det er så mye jeg har lyst til å gjøre i mnd fremover! Vi overtok huset i slutten av november, og ENDELIG har jeg hage! Jeg bestilte masse frø i går, og har store planer om å lage grønnsakshage, et par bed kanskje og plante en del prydbusker/trær. Kanskje til og med lage drivhus?
På skolen har vi praksisperiode til våren, og generelt mye utejobb frem til eksamen i juni (skal bli gartner). Jeg har gledet meg sånn til denne våren, og nå er jeg redd jeg ikke orker å gjøre noe ut av drømmene mine pga graviditeten.

Jada, jeg vet at man ikke skal ta sorger på forskudd, og at det er en negativ tankegang... Men jeg har nesten sluttet å glede meg over alle tingene jeg hadde planlagt denne våren/sommeren fordi jeg ikke vet om jeg orker, får ikke planlagt noenting...

En av baksidene av medaljen detta her med å ikke vite åssen formen blir kjenner jeg...

Er vel bare å ta en dag av gangen;) du får så frø, og prikle litt når formen tilsier at du klarer ;) ang planting og ordning av bed kan du jo beordre mannen til å anlegge de, å pek på hvor du vil ha buskene, så kan han plante;) evt vente med å plante til høsten, for som regel får man bedre resultat av plantingen hvis man venter til september ;) det ordner seg alltid på et vis :D hilsen anleggsgartnern ;)

å planleggingen av hagen tar du jo fra sofaen :D:D men et annet godt tips, er å vente med å gjøre noe i hagen til du ser hva som dukker opp i den i løpet av det første året man bor der, mye løker/staauder og lignende so man ikke ser på våren som kan komme å blomstre sent i oktober feks;) det var dagens ^^ hehee

Her er det ikke plantet noen ting foruten 5 ripsbusker og en thuja... Ellers bare gressplen. Singel mann i 30-åra som har bodd her, og har ikke akkurat brydd seg om hage =D Så her er det bare å boltre seg.... Selvfølgelig kan jeg vente til høsten, men det har liksom klødd i fingra en stund nå ;) Grønnsaksbed blir det, om jeg så må ha hjelp. Det har jeg nemlig lovt jentungen.

Takk for svar :)

Back
Topp