Håper du på et kjønn?

TulleHøna

Forumet er livet
Er det helt likegyldig for deg hva som bor i magen eller har du et lite eller stort håp om at det er et spesielt kjønn?

Jeg har alltid sett for meg at jeg først skulle få en jente og så en gutt :) men planen var å ha 4-5 år mellom dem.. Nå som de blir så tett kan det gjerne komme en jente til :) er i grunnen helt likegyldig til hvilket kjønn det blir :)

Det betyr veldig lite for meg hva det blir. og jeg kommer til å bli overlykkelig uansett. For 3 år siden så det ut til at vi ikke ville få barn i det hele tatt, og etter gutten min var jeg slett ikke sikker på om det ville bli flere heller. MEN, skal jeg være helt hundre prosent ærlig, så hadde det vært litt ekstra kjekt om det hadde blitt jente denne gangen siden vi har en gutt. Bare for å få oppleve begge deler, og det å engang skulle bli mormor, det føles litt nærmere enn det å bli farmor, og ser at gutten min har mye mer kontakt med min mor enn sambo sin. Men det er vel sikkert veldig individuelt. Men siden de er forholdsvis tette hadde det også vært veldig kjekt med en gutt da.. Hehe.. Blir like glad i babyen og kommer til å glede meg like mye over den uansett. Så det er i grunn akkurat samme hva det blir!

det spela ingen rolle ka kjønn det blir,håpe alt er bra me den lille :-) ..men sia ej he to gutta ha det vor kjempe kjekt med ei jente :-) men uansett er det hjertlig velkommen :-)

Det spiller jo egentlig ingen rolle så lenge babyen er frisk. Men jeg har hatt veldig sterk guttefølelse fra dag EN og til og med bestevenninna mi sier "du må få i deg nok næring nå for Elias sin skyld". Så om det blir jente så må hun vel hete Elias, haha neida.

Før jeg ble gravid drømte jeg om jente. Det var liksom det jeg så for meg hver gang og som jeg har tenkt at ville bli "lettest" for meg å takle. Etter jeg ble gravid begynte jeg å få en følelse av at det kunne være en gutt der inne og likte tanken svært godt! Så var jeg på ultralyd nå og fikk på en måte en realistisk tanke om at det like gjerne kan være en jente slengt i trynet, noe som føltes litt rart til å begynne med.

Samtidig har jeg vært i overkant bekymret for at noe skal gå galt gjennom hele graviditeten så langt - og det jeg føler nå er at det spiller null rolle. Jeg blir like glad uansett kjønn, og håper bare på et friskt barn :) 

hehe! det er så morsomt å lese at alle sier at det spiller ingen rolle så lenge det er friskt. MEN... hadde vært gøy med....
alle føler de MÅ si at det ikke spille noe rolle for å ha samvittighet til å si noe annet etterpå :P
mødre er morsomt.

jeg sier som dere at det viktigste er at ungen er frisk og det hadde vært kjekt med to gutter for da har vi jo alt fra før og alt.
MEN (hehe) hadde jo vært gøy med en av hver og :)

Hehe,får si som de andre her : ønsker meg ett friskt barn!!
Har ei jente fra før,så må si jeg er litt "redd" for gutt denne gangen,hehe. Nå kan jeg jo jente liksom, og alt av tøy har vi jo.... Hvordan ville min guttebaby se ut liksom?? 
Hehe,er litt rart å tenke på... Men Nora sier hun ønsker seg en lillebror :D
Og han skal hete Mad - mat på sørlandsk:D Hun er veeeldig glad i mat ;)

vi har lite gutter i familien, så hadde vært gøy med gutt, men kunne egentlig tenkt meg en av hver etterhvert.

*Annie86* skrev:
Jeg har alltid sett for meg at jeg først skulle få en jente og så en gutt :) men planen var å ha 4-5 år mellom dem.. Nå som de blir så tett kan det gjerne komme en jente til :) er i grunnen helt likegyldig til hvilket kjønn det blir :)

Samma her!! :)

E samma kva da bli. 
Ha eit håp om jenta da sia eg ha to guta ;) Men, eg trur nok eg får gut :)

Har en jente fra før så har elt til ei jente...sånn sett greit med jente, men går sikkert bra med gutt også for da blir det en av hver. Vet ikke så jegg faller tilbake på FRISKT BARN :) Spiller ingen rolle egentlig...eneste som irriterer meg er at jeg ikke har noe magefølelse :S

Jeg har en gutt fra før, så kunne vært gøy med en jente. Men for all del, jeg blir like glad om det er en gutt! Dessuten har jeg jo masse gutteklær fra før av. Egentlig har jeg guttefølelse, tror ikke jeg kommer til å få jente ;)

Har en av hver alt jeg, så det er virkelig 100% likegyldig om det blir det ene eller det andre. Ønsker meg en frisk og velskapt liten en :) Har jentefølelse, så om det er gutt vil jeg sikkert bruke et par dager på å venne meg til tanken, men alt er velkomment! Skulle ønske jeg ikke var så nysgjerrig, og orket å kjøre løpet med å ikke vite kjønn hele veien...

Før har jeg altid sagt at jeg ønsker meg en av hver, men etter at jeg mista i fjor og fått føle på den der følelsen at man skal ikke ta ett svangerskap som en selvfølge så er eg bare så utrolig glad at jeg ble gravid igjen! :D Så her spiller kjønn ingen trille lenger for meg! Jeg er bare overlykkelig at denne gangen ser det ut for at det går bra! :-D Men bare så det er sagt, så trur jeg gutt, men det har lite med magefølelse å gjøre :-P høres sikkert teit ut, men jeg ble spådd av en venninne av meg for noen år siden før jeg ble gravid. Hun hadde følgende å si: du får to gutter, begge guttene konmer til å bli født tidlig på året, mulig i samme måned.. Og du kommer til å miste en i mellom. Vel, jeg fikk en gutt i mars 2010, mista i desember 2011 og nå har jeg termin 4 mars :-P så veldig spent om min venninne virkelig ER synsk! :-P

Jeg håper ikke på noe spesiellt men tar meg selv i å tenke på at "å tenk hvis det blir en til gutt", og gleder meg over det.. i neste øyeblikk tenker jeg at det hadde vært gøy med jente siden vi har en gutt fra før :) Altså jeg blir like begeistret over begge kjønn når jeg tenker på det :D

MEN som alle andre sier er det selvfølgelig det samme! :) I starten hadde jeg veldig jentefølelse men har egentlig alltid trodd at jeg er en guttemamma.. Nå har jeg ikke peiling så gleder meg sånn til ultralyd for å se hva det blir :D:D

Hadde vært moro med 3 av samme kjønn ;) Men selvfølgelig et av motsatt også..

Minismurfen skrev:
Jeg har en gutt fra før, så kunne vært gøy med en jente. Men for all del, jeg blir like glad om det er en gutt! Dessuten har jeg jo masse gutteklær fra før av. Egentlig har jeg guttefølelse, tror ikke jeg kommer til å få jente ;)

Sign :-)

Siden nummer 1 er en jente, så må jeg innrømme at det hadde vært veldig gøy å få en gutt - så man har en av hver. Men det mest praktiske er en jente med hensyn til arveklær og ikke minst at de to små skal dele rom (som allerede er ganske rosa og hvit, hehe).
Er glad så lenge det er frisk baby :)

Sist ønska jeg meg jente, og fikk det...:) Denne gangen ønsker jeg begge deler like mye.. lillefrøkna hjemme ønsker seg en lillebror...:)

Back
Topp