Håper det smaker.... *servitører her?*

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Sambo sitter og knurrer gjennom sammenbitte tenner her[:D][:D][:D][:D]. Fasinerende. Og jeg er forsåvidt enig...
Sitter å ser på Hellstrøm og lurer på hvorfor så mange servitører sier: "håper det smaker".. når maten blir servert?
Det har de neppe lært på servitørlinja? For... burde de ikke vite at det smaker godt det de serverer?

Når en servitører sier "håper det smaker.." så svarer jeg gjerne "ja, det håper jammen jeg og..." (når du sier slik[8D])

Dere som mener det er høflig: Vel bekomme er det de lærer her iallefall.

Mye man skal lure på. hehe :):)

Det er sikkert fordi vi har forskjellig smak alle sammen.
Noe som kan være supergodt for meg smaker crap hos noen andre.

ORIGINAL: TonjeJenta

Sambo sitter og knurrer gjennom sammenbitte tenner her[:D][:D][:D][:D]. Fasinerende. Og jeg er forsåvidt enig...
Sitter å ser på Hellstrøm og lurer på hvorfor så mange servitører sier: "håper det smaker".. når maten blir servert?
Det har de neppe lært på servitørlinja? For... burde de ikke vite at det smaker godt det de serverer?

Når en servitører sier "håper det smaker.." så svarer jeg gjerne "ja, det håper jammen jeg og..." (når du sier slik[8D])

Skal de smake på maten først da mener du?

Trodde det var kokkene sin jobb jeg..

Er vel en høflighetsfrase..
Selv om de selv liker maten så vet de jo ikke om du liker maten de har laget til deg.
så da sier de det fordi de håper at du blir fornøyd

Jeg er ikke servitør,men kokk.
Noen ganger må vi servere,og da sier jeg "håper det smaker"

Selv om jeg vet at maten jeg serverer er god,så er det ikke sikkert de som spiser den, liker maten,men jeg håper ihvertfall at de liker det[:D][:D]
Og så er det egentlig bare en høflighetsfrase.

Hva mener du vi bør si?

e' en annen måte å si "håper maten faller i smak" på.
Hva folk som bestiller forventer av måltidet kan være så mangt.

Det er vel bare en høflig gest... Be gubben din finne seg noe mer relevant å irritere seg over 

ORIGINAL: noodledoodle

Selv om de selv liker maten så vet de jo ikke om du liker maten de har laget til deg.

Høflighetsfrasen er vel: Vel bekomme!!

Det er noe bare bestemødre sier.
ihvertfall her på vestlandet.

Hadde ikke klart og husket på og sagt det når jeg serverte.

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Jeg er ikke servitør,men kokk.
Noen ganger må vi servere,og da sier jeg "håper det smaker"

Selv om jeg vet at maten jeg serverer er god,så er det ikke sikkert de som spiser den, liker maten,men jeg håper ihvertfall at de liker det[:D][:D]
Og så er det egentlig bare en høflighetsfrase.

Hva mener du vi bør si?

Velbekomme[:)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Det er noe bare bestemødre sier.
ihvertfall her på vestlandet.

Hadde ikke klart og husket på og sagt det når jeg serverte.

Er man ikke servitør er det kanskje litt kunstig? jeg kan si det hjemme og jeg da.
Men servitører skal holde armen rett når de heller vin, hånd på ryggen, Hvit tørkesak over armen
osv osv... så en liten velbekomme oppi alt det er neppe verken stivt eller unaturlig[:D]
Men da skal jeg ikke dra meg meg gubben til vestlandet.. han kommer til å dævve[8D]

Det jeg syntes er irriterende er når di kommer tilbake mens man spiser og spørr om det smakte.. Jeg vil spise i fred[X(]

Viktigste er vel at de faktisk sier noe når de serverer?
Om det er "håper det smaker", "velbekomme" eller "bon appétit" spiller vel liten trille så sant man ikke heter Hellstrøm til etternavn...

Nå er ikke jeg servitør, men jeg har jo ofte folk på mat hjemme
Da serverer jeg mat som jeg VET smaker godt, og sier "håper det smaker"[:)]

ETTER at folk har takket for maten, sier jeg "velbekomme"

Takk for mat SÅ velbekomme

Akkuratt dette er faktisk fryktelig vannskelig, jeg huseker jeg og gamle sjefen diskuterte dette mye. Men å si velbekommen er helt feil for meg å si.
Jeg har ikke noen gang vært på enn returang der alt er så stivt så servitøren gikk med stiv hånd og en på ryggen.[:-]
Ikke på refsnes gods enn gang. Som da er den fineste resturangen jeg har vært på.
Jeg vet kundene våre satt pris på håper det smaker, også må man bare ta det fra der.

det gir jo folk en mulighet til å klage på ting de ikke er fornøyd med. hjelper ikke klage når maten er spist!!!

eller..folk må gjerne gjøre det men ville ikke kommet noen vei.

men der maten ikke smaker blir den tatt med tilbake til kokken og kokken prøver å rette opp i det så langt det lar seg gjøre.

ORIGINAL: søteste

Akkuratt dette er faktisk fryktelig vannskelig, jeg huseker jeg og gamle sjefen diskuterte dette mye. Men å si velbekommen er helt feil for meg å si.
Jeg har ikke noen gang vært på enn returang der alt er så stivt så servitøren gikk med stiv hånd og en på ryggen.[:-]
Ikke på refsnes gods enn gang. Som da er den fineste resturangen jeg har vært på.
Jeg vet kundene våre satt pris på håper det smaker, også må man bare ta det fra der.

Det fins nok finere restauranter enn Refsnes. Gubben har jobba der. Men servitørene der er faktisk stive i snippen når det er selskaper i kongesalen der ja. Var imponert.[:)]

ORIGINAL: tindra

det gir jo folk en mulighet til å klage på ting de ikke er fornøyd med. hjelper ikke klage når maten er spist!!!

eller..folk må gjerne gjøre det men ville ikke kommet noen vei.

men der maten ikke smaker blir den tatt med tilbake til kokken og kokken prøver å rette opp i det så langt det lar seg gjøre.

Hvis maten ikke er god så spiser man den vel ikke opp vel?
da må man jo huke tak i en servitør og si ifra.

Back
Topp