Håper bunaden passer på 17mai

Ikke sjelden altså. Er Hardangerbunad. Bor i Rogaland. Så alle her har jo Rogalandbunad.

Hehe skjønte hva du mente.
Jeg bor i Oslo og her er det så mange beltestakker at det er litt teit. Synes det er fint å gå i en av de andre vi har.
17. Mai i fjor gikk vi alle tre i setesdalsbunad, det føltes ganske kult! Mamma hadde sydd ny til lillemann på 8 mnd og han var så å søt :)
 
Hehe skjønte hva du mente.
Jeg bor i Oslo og her er det så mange beltestakker at det er litt teit. Synes det er fint å gå i en av de andre vi har.
17. Mai i fjor gikk vi alle tre i setesdalsbunad, det føltes ganske kult! Mamma hadde sydd ny til lillemann på 8 mnd og han var så å søt :)
La til bilde nå hvilke to jeg har ovenfor. ( i det andre innlegget)
Jeg har en relasjon til begge. Jeg er oppvokst med Hardangerbunad. Min oldemor (fra Hardanger) sydde og hele familien fikk. Men da jeg ble 14 brøt jeg tradisjonen og ville ha Rogalandsbunad for det skulle jo alle andre ha og jeg var oppvokst i Rogaland. Angret på det i voksen tid. Så kjekt å kunne arve en nå :)
 
La til bilde nå hvilke to jeg har ovenfor. ( i det andre innlegget)
Jeg har en relasjon til begge. Jeg er oppvokst med Hardangerbunad. Min oldemor (fra Hardanger) sydde og hele familien fikk. Men da jeg ble 14 brøt jeg tradisjonen og ville ha Rogalandsbunad for det skulle jo alle andre ha og jeg var oppvokst i Rogaland. Angret på det i voksen tid. Så kjekt å kunne arve en nå :)

Flotte begge to. Jeg hadde Hardanger få jeg var liten, fra ett år til ca 11-12. Var kjempeglad i den.

Bunad er ikke lett å velge, for resten av livet. Kjempefint at du fikk arvet da!
 
La til bilde nå hvilke to jeg har ovenfor. ( i det andre innlegget)
Jeg har en relasjon til begge. Jeg er oppvokst med Hardangerbunad. Min oldemor (fra Hardanger) sydde og hele familien fikk. Men da jeg ble 14 brøt jeg tradisjonen og ville ha Rogalandsbunad for det skulle jo alle andre ha og jeg var oppvokst i Rogaland. Angret på det i voksen tid. Så kjekt å kunne arve en nå :)
Jeg har Rogaland her i Østfold, så her skiller den seg skikkelig ut :) Arvet min mors, som er fra Vestlandet.
 
Jeg elsker bunaden min. Men den er nok for trang allerede gitt.. er beltestakk, og den kommer til å bli for stramt rundt magen.
 
Gleder meg fælt til å kunne bruke nordlandsbunad en gang i framtiden. Kan velge mellom den mørkeblå kystbunaden pga mamma, nordmørsbunad pga pappa eller Oslobunaden. Men jeg syns kystbunaden er finest :)
 
Gleder meg fælt til å kunne bruke nordlandsbunad en gang i framtiden. Kan velge mellom den mørkeblå kystbunaden pga mamma, nordmørsbunad pga pappa eller Oslobunaden. Men jeg syns kystbunaden er finest :)

Jeg har blå nordlandsbunad. Mamma sydde den til seg selv i 1974. Da jeg var yngre syntes jeg alltid den blå var finest, men senere årene er det den grønne jeg liker best. Hele mormorslekt var fra Narvik så er blå som er mest naturlig for oss
 
Jeg har blå nordlandsbunad. Mamma sydde den til seg selv i 1974. Da jeg var yngre syntes jeg alltid den blå var finest, men senere årene er det den grønne jeg liker best. Hele mormorslekt var fra Narvik så er blå som er mest naturlig for oss
Åh, hvis du ikke liker den blå mer så tar jeg gjerne den :hilarious::hilarious::hilarious: mamma er fra Mo i Rana så det er den blå som gjelder hos oss. Nå er blå yndlingsfargen min så det passer jo godt :)
 
Min blir i alle fall alt for trang. Hadde ikke sjangs sist da jeg hadde termin i månedsskiftet oktober/november.
 
Jeg kan til nød få på bunaden, men verre med skjorta tror jeg. Vi skal i konfirmasjon 12.mai også.. mamma strikka til frøkna i fjor, så veldig koselig om vi kunne hatt lik bunad på i år også, men det spørs.. har blå nordlandsbunad:)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190317-131621_Gallery.jpg
    Screenshot_20190317-131621_Gallery.jpg
    43,3 KB · Visninger: 4
Hehe, bunaden min passet ikke før graviditeten (ikke justert siden konfirmasjonen), så den passer garantert ikke i år heller. Blir hardtrening frem mot 17.mai 2020, for da SKAL den passe. Men må nok investere i ny skjorte for puppene er jo blitt enorme sammenlignet med før jeg fikk barn :hilarious:
 
Jeg har en festdrakt da og hååper at ikke de gigantiske puppene gjør at jeg ikke får den på meg på 17.mai:facepalm:
 
:nailbiting::nailbiting::nailbiting: Prøvde bunaden i dag. Den passer AKKURATT! Men det er jo fortsatt 3 uker til 17 mai :yuck: håper ikkje magen popper skikkelig ut ila de 3 ukene her da. :happy:
 
Oi... det hadde jeg ikke tenkt på. Beibis er visst inne i en stor vekstperiode fom nå, så det kan nok hende at bunaden må henge i skapet i år. Magebeltet er akkurat litt for langt ned til at det sitter pent med gravidmage :arghh:
 
Har en nydelig Aust-Agder-bunad. Men det er no chance... Kom meg tilbake inn i den 10 mnd etter første svangerskap, men etter barn nr2 har jeg dessverre ikke fått den på :-( Håper på 2020 eller iallfall 2021!
 
Back
Topp