Håper bunaden passer på 17mai

Liljekonvall17

Forelsket i forumet
Oktoberlykke 2019
kom nettopp på at vi er jo nesten halvveis ferdig med graviditeten på 17 mai:happy:
Tenk om ikke bunaden passer:sorry: Jeg ELSKER Bunaden min og ELSKER å gå i bunad. Føler meg så sinnsykt fin i den.

Hva tror dere, klarer vi å presse oss ned i bunaden?:dance008
Liker dere bunaden deres om dere har?
 
Jeg tror faktisk det kan gå! Den har vært en anelse for stor de siste par årene, så jeg håååper :)
 
Jeg elsker bunad! Men har dessverre ikke :(:( mamma ville kjøpe til konfirmasjonen min da jeg var 15, men da hadde jeg andre prioriteringer gitt. Nå er bunad noe av det jeg ønsker meg mest her i livet :rolleyes: tenk om 34 år gamle meg kunne si i fra til 15 år gamle meg at bunad er en lur ting, selv om man er 15? :wacky:
 
Tror nok jeg skal klare det! Livet på bunaden er forhåpentligvis høyt nok oppe! :D
 
Jeg har et lite håp om at den skal passe for den har vært litt stor. Værre med skjorta:p
 
Jeg trodde den kanskje ville passe, spesielt siden mamma er veldig dreven på å sy den inn og ut (hvilket har blitt gjort flere ganger), men så har jeg allerede begynt å få antydning til mage (10+2 i dag). I tillegg må den sys om fra pikebunad til konebunad. Spørs om mamma rekker det før 17. mai (eller konfirmasjonen vi skal i 28. april), med leddgikt og det hele. Vi har ikke råd til å få den sydd om hos Husfliden heller. Blir nok penkjole i konfirmasjon og 17. mai.
 
Jeg er litt bortskjemt. Har en bunad jeg fikk til konfirmasjonen og nå arvet jeg nettopp bestemor sin. Så jeg har 2 stykk!! Den jeg arvet er fra et annet distrikt hvor opphavet til familien på mor min sin side av slekta kommer fra. Den er også litt større i størrelsen enn den jeg har fra før. Så vil tro den passer til 17 mai...hvis jeg ikke spiser litt for mye sjokolade innen da :rolleyes:
 
Jeg er litt bortskjemt. Har en bunad jeg fikk til konfirmasjonen og nå arvet jeg nettopp bestemor sin. Så jeg har 2 stykk!! Den jeg arvet er fra et annet distrikt hvor opphavet til familien på mor min sin side av slekta kommer fra. Den er også litt større i størrelsen enn den jeg har fra før. Så vil tro den passer til 17 mai...hvis jeg ikke spiser litt for mye sjokolade innen da :rolleyes:

Det minner meg på at det faktisk er en ekstra bunad i familien! Mamma arvet mormor sin så nå har hun to. Hvis den passer så kan jeg kanskje låne den ene. Ikke samme bunad som jeg har, men siden de er fra hjemstedet til mamma så er det innafor å bruke de.
 
Min vil nok ikke passe:D Enda ikke gjort noe med den siden jeg fikk den til konfirmasjonen og den har blitt trangere og trangere de siste tjue årene. Tror tiden er inne for å innse at ungdomskroppen ikke er her lenger.. :woot: hvert fall ikke med mage ❤️:angelic:
 
Jeg elsker bunad! Men har dessverre ikke :(:( mamma ville kjøpe til konfirmasjonen min da jeg var 15, men da hadde jeg andre prioriteringer gitt. Nå er bunad noe av det jeg ønsker meg mest her i livet :rolleyes: tenk om 34 år gamle meg kunne si i fra til 15 år gamle meg at bunad er en lur ting, selv om man er 15? :wacky:

Jeg ville heller ikke ha bunad til konfirmasjonen,angret veldig. Så jeg kjøpte en bunad brukt kjempe billig for noen år siden. Sykt glad for at jeg gjorde det :)
 
Jeg ville heller ikke ha bunad til konfirmasjonen,angret veldig. Så jeg kjøpte en bunad brukt kjempe billig for noen år siden. Sykt glad for at jeg gjorde det :)
Ja det skjønner jeg at du er glad for. Kommer nok til å investere i en bunad jeg også, det er så vakkert!
 
Elsker også å gå i bunad, men ikke sjans å få den på meg på 17.mai. Får den nok ikke på nå om jeg hadde prøvd..:p
 
Jeg var akkurat like gravid for to år siden (termin med to dagers mellomrom). Sist fikk jeg jo ikke mage får godt uti juni så har tro på at bunaden passer denne gangen også.

Siden min mor syr bunader så har jeg også fler enn en (vi har fem sammen). Beltestakken utgår, den blir for stram om magen, men Vest-agder har bittelitt hlyere liv, den fungerte kjempebra forrige 17. mai så gjentar nok den i år også.
 
Sist ble jeg gravid i mars, og kom akkurat inn i bunaden på 17.mai. Ganske sikker på at det er 0 håp denne gangen. Har faktisk begynt å tenke på hva jeg skal ha på meg allerede :rolleyes:
 
Jeg var akkurat like gravid for to år siden (termin med to dagers mellomrom). Sist fikk jeg jo ikke mage får godt uti juni så har tro på at bunaden passer denne gangen også.

Siden min mor syr bunader så har jeg også fler enn en (vi har fem sammen). Beltestakken utgår, den blir for stram om magen, men Vest-agder har bittelitt hlyere liv, den fungerte kjempebra forrige 17. mai så gjentar nok den i år også.
Åh, så kult at hun syr bunader!
 
Min bunad har ikke passet siden før jeg fikk første da jeg var 18, så den henger fortsatt fint i skapet.

Eldste skal få arve den når hun konfirmerer seg, jeg arvet den av min mor, så tror jeg bare lar den være som den er:)

Har en festdrakt som min mor endret på da jeg var gravid sist, så den passer nok, den er lik festdraktene til ungene, så tenker jeg bruker den :)
 
Det minner meg på at det faktisk er en ekstra bunad i familien! Mamma arvet mormor sin så nå har hun to. Hvis den passer så kan jeg kanskje låne den ene. Ikke samme bunad som jeg har, men siden de er fra hjemstedet til mamma så er det innafor å bruke de.
Så kjekt :) jeg synes bare det er kjekt å ha en bunad som ikke så mange her har.
 
Back
Topp