Håper alle har ei fin romjul!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Snart er nyttårsaften her.
Har dere noen planer?
Vi skal til Oslo og feire med et vennepar som har en sønn som er 9 dager eldre enn Lillebror. Tror det kommer et vennepar av de med baby også =)
Kanskje litt kjedelig for T, men han koser seg med voksne også han, da!
Ellers går det fint her. Vi koser oss masse med fri!
Teodor kom seg gjennom julaften tross mange inntrykk og følelser, Lillebror hadde mageknip, men sovnet til slutt på mormors gode arm!
Lillebror har hatt en voldsom utvikling bare på et par dager her.
Jeg som har vært litt bekymret for om vi er flinke nok til å øve på mageleie, og tenkt at han har blitt stimulert altfor lite på gulvet - og i dag begynner han å rulle fra rygg til mage og tilbake (tilbake tipper han bare da, hodet blir litt tungt :p) OG han klør og klør i munnen, har virkelig funnet hendene sine og er utrolig klar og glad i oppmerksomhet!
 
Hehe, snur seg fra rygg til mage allerede, da er det på tide å slutte å bekymre seg altså. :) :) Høres ut som om du har fått nok en sterk og tidlig gutt. :)

Her flyr romjula av sted, lurer på om vi har mye tettere program enn det som er vanlig. I alle fall koser vi oss nesten ihjel, og ungene elsker juletrefester og familieselskap med søskenbarna. Eller Felix har det i alle fall nesten like kjekt som han ville hatt det hjemme alene med de nye lekene han fikk til jul... Ungene er mer eller mindre helt ville, vil knapt ha mat, og går oftest i pyjamas til vi skal ut om dagene. Det er nesten så jeg håper at de snart skal roe ned gleden over julegavene, men i det minste har de det veldig moro. :)

Har dere prøvd noe av serien lego creator? Det er egentlig helt genialt, men utrolig tidkrevende. Felix fikk to pakker med det, og hver ting inneholder tre ulike bruksanvisninger, så han kan velge hva han skal bygge av klossene. Det blir veldig mange timer moro legobygging ut av noe slikt.

Nyttårsaften skal vi ha besøk av morfar, og skal lage kalkun. Vi skal gå i fakkeltog og se kommunens rakettoppskyting tidlig på kvelden, og så tror jeg bare barna skal legge seg etter det. De har vært ganske kveldstrøtte i det siste, så de blir ikke oppe til midnatt uansett. Vi har god utsikt til rakettene fra stuevinduene ved midnatt. :)
 
Har ikke prøvd den type Lego, høres bra ut!
Tror ikke vi holder Teodor våken på nyttårsaften heller. :)
 
Så moro at lillebror har lært å snu seg da, Fru H :)

Har ikke prøvd den legoen nei, men den høres jo spennende ut, Sukkertopp :)

Vi koser oss også med litt besøk her og der, og idag har vi vært på juletrefest :)

Igår tok vi oss en pilketur sammen med broren min ute på isen ved en sjø i nærheten, og det var deilig å komme oss ut litt :)

På nyttårsaften har vi bedt noen venner hit på kalkun, både voksne og barn, så det blir stas for både store og små. Vi holder ikke barna oppe nei, sender heller opp litt raketter før de legger seg :)
 
Lirr raketter tidligere på kvelden hørtes lurt ut! =)
I morgen kommer hele familien min på besøk!
Planen var egentlig brunch og så ut for å ake/ stå på ski i bakken utenfor her, men det er jo meldt regn!!!
OG vi som endelig fikk masse flott snø!
Irritert MUCH? :p
SÅ vi får kose oss med all maten som er planlagt (spleiselag er genialt, jeg baker nå rundstykker til den store gullmedaljen, vi blir ca 14 stk!),, og se an været rett og slett.
VI har ikke så stor leilighet at jeg hadde regnet med å være inne alle sammen, men...
 
Godt nyttår til alle! :D

Høres ut som dere alle har hatt en fin romula. Synes selv at romjula var over nesten før den hadde begynt, men veldig koselig var det.

Juleaften gikk over all forventning med to jenter som ventet tålmodige hele dagen, og hadde humøret på topp hele kvelden selv om det ble langt over normal leggetid.

Nyttårsaften feiret vi hos et vennepar som også har to små barn. Var en rolig og koselig feiring med mye god mat. Barna la seg når de ble trøtte, men minstejenta vår våknet og sovnet ikke før jeg la meg sammen henne kvart over tolv. Hun var veldig fascinert av rakettene, så jeg synes det var dumt storesøster ikke fikk sett, men det kommer flere anledninger. Var merkelig nok veldig få som sendte opp raketter i området før tolv. :)
 
Godt nyttår!!!!


Vi hadde en rolig feiring av det nye året, med besøk av et vennepar med jevnaldrende barn og en kamerat.

Vi spiste kalkunmiddag, sendte opp raketter og så la barna seg til vanlig tid. Til og med Amelia og venninnen, som skulle sove på samme rom for første gang, sovna etter en halvtime. Flinke barn :)

Vi voksne tok med oss babycall, og gikk en tur ut for å se på rakettene klokka tolv også da :)

En fin kveld :)
 
Godt nytt år! :)

Vi feiret også nyttårsaften rolig og koselig, rart hvordan alle feiringer er blitt rolige. :) :p En ting som er flott med at vi er flyttet hjem til byen vi har vokst opp i, er at her er det så mye mer raketter enn alle andre steder jeg har bodd. Etter en stor og fantastisk offentlig oppskytning kl 17, så tror jeg det var raketter å se hele tiden fram til kl 01. Jeg så ikke himmelen svart en eneste gang. :) Selv sendte vi bare opp noen få med barna når vi kom hjem fra fellesoppskytingen, og tente noen stjerneskudd. Etterpå bare satt vi inne og kikket på alle fargene. :) Ungene var mettet med raketter lenge før leggetid, og sovnet helt som vanlig.

Det ble litt hektisk midt på dagen, da lillesøster fant ut at det var nyttårsaften. Da hun hørte ordet nyttårsaften, kunne hun bestemt fortelle at "Fantorangen popper popcorn nyttårsaften. Vi også poppe popcorn, popcorn er veldig godt, jeg liker å spise popcorn." Dette til tross for at hun aldri hadde smakt det før. :p Det ble litt småkrise et øyeblikk, men vi fant heldigvis en butikk som var åpen helt til kl 14. :) Spørs om min lille fantorang-fan har innført en ny tradisjon.
 
Høres veldig barnevennlig ut med raketter klokka 17. Synes det er litt merkelig at folk likevel ikke klarer å da vente med egne raketter til klokka tolv, men så er jeg veldig vant til at raketter skal skytes opp klokka 12. Er man ikke våken da får man helelr ikke se de. :p

Herlige lillesøster. Å poppe popcorn på nyttårsaften synes jeg kan bli en veldig fin tradisjon. :)
 
GOdt nytt år alle sammen :D
 
Høres veldig barnevennlig ut med raketter klokka 17. Synes det er litt merkelig at folk likevel ikke klarer å da vente med egne raketter til klokka tolv, men så er jeg veldig vant til at raketter skal skytes opp klokka 12. Er man ikke våken da får man helelr ikke se de. :p

Herlige lillesøster. Å poppe popcorn på nyttårsaften synes jeg kan bli en veldig fin tradisjon. :)
Hehe, jeg ser at du er fra en slik by som den jeg er glad jeg har flyttet fra. :p Det er nok hva man er vant til, for jeg syntes det var rart at de fleste ventet til midnatt der vi bodde før. Tidligere var det ikke lov å sende opp før kl 18 her, mulig det er endret nå siden kommunen selv sender opp kl 17. Uansett så har de fleste velforeninger og borettslag samlinger for å sende opp raketter for de minste kl 18-19-20. Senere på kvelden er jeg vant til at man går ut og sender opp et par raketter når naboene går inn, slik at nabolaget holder det gående på en måte. Glad jeg har flyttet hjem til evigvarende nyttårsbråk. :) :p :)
 
Jaja, de sender fortsatt opp raketter her innimellom, så er visst ikke helt over enda :)

Synes det er best at mesteparten blir sendt opp klokka 24 på nyttårsaften, men vi sendte jo selv opp noen tidlig pga. barna, så kan vel ikke si noe på det :)

Men unødvendig å snede opp mellom 22- 23.50 da, da kan man jo vente til midnatt!!!!
 
Back
Topp