Håndvask

Lille Hilde

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Høsthjerter 2017
Jeg har fått en ulldress i merino ull som må vaskes for hånd. Jeg har aldri vasket noe for hånd før. Noen som kan forklare meg hvordan jeg gjør det? :p

Om du har en ny og bra vaskemaskin kan du vaske på ullprogram med mill eller annet vaskemiddel for ull :)

Jeg gjør det med alt som skal håndvaskes, går helt fint :)

Når jeg har vasket ull for hånd tidligere, har jeg lagt det i lunket vann med litt Milo. Lar det ligge noen timer, før jeg skyller godt ut av. Ikke for varmt vann. Så vrir jeg helt forsiktig. Ruller det inn i tørt håndkle for å få det tørrere. Strekker litt i det, og lar det tørke flatt på en håndkle. :)

Bruker også ullprogram på maskinen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker noen ganger ullprogrammet på vaskemaskinen, da gjerne i vaskepose, men er det noe jeg er ekstra redd for, så skyller jeg det opp for hånd. Legger plagget i en balje med milo og vann, og det skal kjennes ganske kaldt ut når det er 30 grader! Lar det ligge ei stund, og skyller så opp:) Tørker flatt på et håndkle:)

Alt som står håndvask på går på ullvask program her i hus:p

Kanskje jeg bare vasker den på ull program i maskinen da :p

Den eneste gangen jeg vasker ull for hånd er sånn som idag, når alt som skulle vaskes var 2 sett med ull ammeinnlegg. Vil ha de klare for fødebagen, så da ble det en kort omgang i håndfatet på badet. Ellers er det ullvaskeprogram på maskinen :)

På min vaskemaskin er ullprogram, skånsom og håndvask merket på samme plass. Så tar alltid ull i vaskemaskinen.

Back
Topp