Håndvask etter tissing

Apekatter

Elsker forumet
jeg har alltid lært at hendene skal vaskes med såpe etter toalettbesøk, uansett hva en har foretatt seg på do. Mannen min er overbevist om at hendene kun skal skylles med vann etter at en har tisset, fordi urin egentlig er ganske rent og såpe fører til unødvendig uttørking av hendene.

Jeg har nettopp funnet ut av dette via treåringen vår, som forteller alle at med pappa vasker han ikke med såpe, men med mamma vasker han alltid med såpe. Hva tror dere? Er det annerledes for menn enn for kvinner?
 
Nei det er ikke annerledes for menn og kvinner.. og urin er ikke så rent at man ikke trenger å bruke såpe :bored:
God håndhygiene er nr 1 for å forebygge sykdom, så han bør absolutt vaske både sine og sønnen deres sine hender med såpe etter dobesøk, uansett hva han har gjort der :)
 
Vasker hendene med såpe, men jeg kliner heller ikke urin utover henda på dobesøk. Får folk urin på hendene etter de har tissa? :D
 
Vasker hendene med såpe, men jeg kliner heller ikke urin utover henda på dobesøk. Får folk urin på hendene etter de har tissa? :D
Treåringen gjør til tider det, og når han har tisset er det ikke uvanlig at vi må vakse litt urin av andre steder også :p de fleste voksne tror jeg klarer å unngå det.
 
Vasker med såpe uansett jeg. Man er jo borti andre ting mens man er på do som ikke nødvendigvis er så rene? Doring/dolokk, knappen man trekker opp, dørhåndtak osv.
Får heller bruke litt håndkrem etter å ha vasket hendene for å forebygge tørre hender ;)
 
Vi vasker bestandig hendene etter dobesøk. Små barn som sitter på doen, tar jo gjerne overalt på selve doen når de holder seg fast. Og gutter som står og tisser holder jo gjerne på tissefanten sin. Man blir jo ikke spesielt hygienisk ren av slike ting. Så her vasker vi alltid med såpe, ja. :)
 
Treåringen gjør til tider det, og når han har tisset er det ikke uvanlig at vi må vakse litt urin av andre steder også :p de fleste voksne tror jeg klarer å unngå det.
Ja barn kan jo selvfølgelig få litt urin her og der, men hvis voksne får det så hadde jeg begynt å lure litt :angelic:
 
Når mannen din tisser ute i naturen eller vi så blir det ikke noe bakterier ut av det. Det er jo ikke derfor vi vakser oss....

Vi vakser oss fordi det er bakterier på knappen på do og på vasken . Der er det avføringsbakterier...det er jo derfor vi skal vaske oss med såpe. ..
 
Alltid såpe og vann uansett hva jeg gjør, så lenge jeg har vært borti toalettet:p Kan ikke fordra dårlig håndhygiene, og tenker spesielt mye på det de gangene vi er med briter (har noen i slekten).

Vasker også hendene før jeg spiser mat, spesielt i lunsjen på jobb (på ungdomsskole) og når jeg er kommet hjem. Lett for å bli smittet når man jobber med så mange ulike personer i løpet av en arbeidsdag!
 
Når mannen din tisser ute i naturen eller vi så blir det ikke noe bakterier ut av det. Det er jo ikke derfor vi vakser oss....

Vi vakser oss fordi det er bakterier på knappen på do og på vasken . Der er det avføringsbakterier...det er jo derfor vi skal vaske oss med såpe. ..
Kanskje han egentlig bare tisser ut vinduet uten at jeg ser ham :p
 
ALLTID med såpe. Man tar jo på doen, håndtak, dorull-holder m.m.

Greit at urin er sterilt, men det lukten for fanden ...
 
Ååh ææææsj! Jeg skal aldri håndhilse på mannen din om vi møtes :hungover:
 
Man vasker seg selvfølgelig på hendene. Det er vanvittig mange bakterier på do. Men en fin fått fra jeg gikk på videregående. Helsefag testet alle håndtak på alle dører, doen og heisen. Det stedet det var mest bakterier var i heisen. Noe å tenke på neste gang man tar en heis.
 
Når mannen din tisser ute i naturen eller vi så blir det ikke noe bakterier ut av det. Det er jo ikke derfor vi vakser oss....

Vi vakser oss fordi det er bakterier på knappen på do og på vasken . Der er det avføringsbakterier...det er jo derfor vi skal vaske oss med såpe. ..
Man kan desinfisere avføring og gjøre det ufarlig.
 
Back
Topp