"Håndtak" på brudekjole

frøken_Nina

Forelsket i forumet
Regner med det er størst sjanse for å få svar her..
Dere som har hatt/har brudekjole med "håndtak" på slepet,- sitter det på midten av slepet, eller mer mot sida?
Jeg må sy på selv på min, og ble litt i tvil om hva som er lurt,eller blir penest...Fint om noen har bilde også...

Tror da mitt var ca midt på slepet!

Står at lillemy har svart, men jeg kan ikke se noe..hvorfor ikke?
dytte litt da...
ok..nå ser jeg svaret...takk! emoticon

Jeg hadde det. Tanta mi som sydde brudekjolen og i midtsømmen på slepet bek, laget hun et hull, det vil si at hun lot være å sy ett par cm der, (det syntes ikke) og hadde sydd på den hempa under som ble tredd gjennom hullet da jeg trengte det. Ble veldig bra :) har dessverre ikke bilde av det.
Vet ikke om du skjønte hva jeg mente, er ikke så lett å forklare.

jo, skjønner hva du mener. Det hørtes veldig genialt ut, men det vet jeg ikke om jeg får til. Kjolen er ferdig sydd, så jeg tror ikke jeg tør å begynne å sprette opp for å lage et sånt hull. Med mine sy-egenskaper kan det bli ganske katastrofalt er jeg redd...hehe

Det skjønner jeg godt. Nå var jeg heldig at jeg fikk en skreddersydd kjole, og det var tante som foreslo å gjøre det på den måten. :) Er vanskligere når den er ferdigsydd ja. Er utrolig kjekt med en sånn hempe :)
Håper du får det til på ett vis :)

Takk for det :)
Regner med det ordner seg på et vis ja.

Tror min var plassert midt på. Hempen var heldigvis såpass lang at jeg fikk den over skulderen så ut på kvelden bar jeg kjolen på skulderen, he he! Utrolig praktisk! Skoene var pent slengt bort i et hjørne. Hadde noen ballerinasko jeg hadde tenkt å ta på, men av en eller annen grunn så hadde jeg ikke hovnet opp i beina i det hele tatt så hælene glapp på de skoene. Jeg gikk i strømpelesten i stedet. :-)

Eg hadde sånn hempa på slepet, men sydde og på et slags heissystem. Drog i 3 bånd, så heiste eg deler av slepet opp på rupa, sånn at da blei samme lengde så resten av kjolen emoticon

jeg har to på min, en på hver side av slepet. Har riktignok bare hatt den på da jeg kjøpte den, men foreløpig syns jeg det var en god løsning :)

Back
Topp