Håndsopprekning!

Eldorado

Forumet er livet
Hvor mange har IKKE født enda? Føler meg mer og mer aleine for hver dag som går.
Har vært til akupunktur nå 3 ganger, og skal på den 4 på torsdag. Det virker på ett eller annet vis, men laaaangsomt :(

Har fått mer slim, murringer, tak i rygg og mage, har vært dårlig i magen og kvalm. Men kommer det noen prins her? Nei! :( Skal ikke være utålmodig, men det er ikke noe morro å kjenne alle disse tegna også skjer det ikke noe Satt sånn forrige svangerskap også, så burde vel ha lært da. Hehe :)

Er her jeg også... 8 dager til termin i dag, så må vel kanskje smøre meg med tålmodighet enda en stund...

Vet ikke om det er noen lure kjerringråd vi kan prøve. Har hatt endel sex i det siste, og ligger da og kjenner på divsere små og store smerter gjennom natten, men så forsvinner det igjen.

Noen dager er tunge, andre går greit syns jeg, i dag har jeg det i grunn ganske bra. Vet jo at det blir travelt med 2 barn, så prøver å nyte disse dagene alene hjemme så godt jeg kan.

Jeg har termin på søndag, og jeg hadde håpet jeg hadde slippet å gå helt dit, for da begynner det maset med i gangsetting osv. Går så mye greiere når jeg får begynne av meg selv, har jeg troen på :p

Jeg aner ikke. Stimulere brystvortene skal jo være ganske effektivt, men jeg får det jo fortsatt ikke til da. Så jeg gir litt opp akkurat det der :p

Jeg har termin 25. og har (som ventet) ikke født ennå. Men jeg har hele tiden bevisst holdt fokus på at den "kommer når den kommer" så jeg nyter hver eneste fridag jeg har før den kommer. (Jeg har for så vidt kun meg selv å bekymre meg over siden dette er #1). Siden jeg ikke har noe særlig kroppslige plager annet enn at jeg føler meg litt som en elefant i oppoverbakker, så går det helt greit om den lille tar seg litt ekstra tid. (Forhåpentligvis ute før jeg må bli satt i gang!)

Som deg har jeg vært til modningsakupunktur tre ganger, skal på torsdag også. Skeptikeren i meg er ikke overbevist om det funker nødvendigvis, men jeg har alltid lurt på hva akupunktur er, så nå virket som en god unnskyldning for å prøve det. Funker det så funker det! Uansett grei måte å få trening i å bli kvitt nåleangsten min på!

Når jordmor gjorde sjekk på fredag hadde jeg 1cm åpning, bløt og kort skjede og slimpropp tilnærmet borte. Så modnignsmessig er visst alt "enroute" til fødsel rundt termindato. 

Kjerringrådet med å ha sex sliter vi med å få til nå, for etter at jordmoren sa noe i retning av at hun navigerte seg rundt hodet når hun sjekket åpning for det lå så langt nede, så ser mannen for seg kollisjon hehe (ikke helt så ekstremt  sikker på kollisjon som han i "Knocked Up" for de som har sett den). Så takk for det jordmor, nå blir det lite action her i huset !! :c( 

Jeg er her også! Har termin om 4 dager, så er bare å vente og se. Inn til ny sjekk og vurdering angående igangsetting på fredag så da får vi se. Kjenner meg igjen i det dere sier om at noen dager er veldig greie, mens andre er jeg SÅ klar for å bli ferdig..

Jeg er også her og venter og venter! Noen dager føles det ut som at jeg ikke kjenner noe, nesten som jeg er i tilbake i la oss si 7. måned. Mens som i dag så synes jeg at jeg kjenner masse nedpress og kynnere og vondt i både rygg og bekken og er ekstra trøtt og tung (mange "og"...hehe). Har 10 dager igjen til termin så må vel smøre meg med tålamod..

Jeg er både klar og ikke klar. Merker at jeg for eksempel kun pakker fødebagen sånn nesten ferdig samtidig som jeg er veldig klar til å møte lillen vår - jeg er sååå nysgjerrig på hvem han er er!

hadde termin på søndag 15 jan, så eg e 2 dager på overtid :(  så e utålmodig ja. Va inne på sjekk igår, babyen hadde d fint inne i magen så me valgt å ikke sette d i gang. Siden jentå våres ikke e helt i form så passe d ikke. så me får bare vente t søndag, då sette de d i gang hvis ikke noe annet e skjedd før.
Har hatt 3 modningsakun. og ska på min 4 imårå. D e lov å håpe....hehe   men eg kjenne ingenting t fødsel.

Ingen baby her ennå og fortsatt 10 dager til termin... BLÆÆÆÆ

9 daga igjen og veldig klar før å møte den lille arveprinsen... Har vært på en akupunkturtime, da jeg hadde mye kynnere og murringer etterpå  (har ikke hatt noe særlig tidligere) skal på nytt i morgen og håper virkelig at det skal sette igang noe :o)
Ellers føler jeg meg veldig tung og sliten/trøtt.
Har prøvd tipset om sex (noe gubben er veldig fornøyd med, men ikke bekkenet), litt murringer etterpå, men så stopper det opp igjen :'(
Håper men tror egentlig ikke noe kommer til å skje før termin :(

Sitter her enda. Har termin på søndag, men tror ikke noe skjer før.

emoticon Venter med dere jeg :) 12 dager igjen og en del modning/masrier men ingen andre tegn på at det skjer noe fremgang så får bare vente tålmodig..-ish.. ;)

Jeg tror fortsatt jeg er den eneste her inne som ikke har masrier, ikke kynnere - Nei, ikke så mye som EN eneste liten sammentrekkning. Nesten ingen stikkninger, ingen nedpress. Når har jeg termin? Om 4 dager..
Så det ser ikke ut som om denne babyen har tenkt til å komme ut med det første..

Jeg har forøvrig prøvd sex, massere pupper og litt andre småting. Sånn mest for å se om det skjedde noe - men ingen reaksjon hverken etter orgasme, massasje eller inseminering =P

Har forøvrig gjort noe så veldig utfordrende som å klippe tåneglene nå. Det er jammen ikke bare bare, og føler virkelig det var dagens innsats! =P

JEG har ikke født ennå... Går rundt daglig med modningsrier, slim og gørr... Kroppen min er utslitt :(

Da var vi jo en del her inne allikevel da.
I dag har jeg bare ventet på at noe skal ta seg opp. Å det er jo nesten like slitsomt som at det ikke skjer noe i det hele tatt.

Tror nok akupunkturen har vært godt for noe, men jeg har heller ikke stor tro på at detta kan funke noe særlig. Godt å se det er flere skeptikere her inne! Jeg holder en knapp på at det blir fødsel på torsdag jeg. Har nemmelig lagret på telefonen min rundt da jeg giftet meg (18.06.11), at han skulle komme den 19 januar! Hadde vært knall kult om han kom da :) hihih!!

Jeg har hatt håpet lenge om at det skulle skje noe. Masse maserier, og andre tegn.. men nå har jeg gitt helt opp jeg. MEN jeg skal til slik en akupunktør i dag, det er veldig spennende

Jeg er også her!! Har termin på lørdag, har masse mensmurringer,kynnere,nedpress og vondt i korsryggen. MEN slik har det vært en stund. Jeg har en del maserier også, som har vært litt sterkere denne uka, men har mista helt troen jeg. Så på tunge dager ser jeg ikke helt lyset i tunnelen. Har ikke mista noe slimpropp heller emoticon
Gleder meg veldig til å bli ferdig, er helt utslitt og får nesten ikke sove. Barna mine på 4 år gleder seg også til å få mamma tilbake.

Så kom lille bebiss emoticon

Eg venter også!  I dag er eg 6 dager på overtid! Begynner å bli bra lei av å vente, men formen er heldigvis fin så det hjelper på. Skal på overtidskontroll på sjukehuset i dag, så blir spennande å sjå kva dei seier. Er redd er eg er i for "god form" til å bli satt i gang no, så må vel bare smøre meg med mer tolmodighet...

Venter med dere og er veldig klar til å få veslejenta ut!

Har termin den 25 og gikk 7 dager over termin med første. Dette er nummer to, så hadde håpet på litt tidligere. Spesielt siden jeg har hatt maserier, nedpress, vondekynnere, murringer og skikkelige tak i snart to uker nå. Hmm. Men hver gang (helst om natten/kvelden) jeg ligger å kjenner på dem så våkner jeg plutselig neste morgen... og er like skuffa hver gang for at det aldri tok seg mer opp og gikk over til skikkelgie rier.

Prøver å tenke at hun kommer når hun kommer, men tålmodigheten begynner å bli veldig tynslitt. Med ei lita på 2 år trenger jeg å komme tilbake i min gamle kropp snart også. Føler det går utover henne nå for mammaen kan ikke lenger bøye, løfte, krabbe, springe og hoppe pga bekken og styr. Kom ut Emma!

Satser på vi snart har født hele gjengen. Lykke til!

By the way:

Hvis ikke ting har skjedd innen fredag skal jeg til jordmor for vanlig kontroll samt modningssjekk. Hvis utgangspunktet er bra skal hun røske og tøye (AU!?) samt sette noen nåler for å prøve å få i gang fødselen. Blir spennende å se om det hjelper.
Snakte om det sist uke, men ble enige om å vente en uke til. Om man satte i gang med slikt for tidlig så kunne det føre til bare maserier uten noen videre virkning sa hun. Gikk til modningsakupunktur rundt termin sist, men det funka ikke veldig bra tror jeg. FØdte allikevel 7 dager over (mulig vi startet for sent) og fødselen tok 16 timer (8 timer aktiv) så....

Krysser fingrene for at modning er godt på vei og at litt hard behanlding kan sette i gang alt nå om noen dager :)

I natt var jeg helt sikker på at vannet gikk. Hodet er jo festet og baby ligger med hodet godt nedi bekkenet, så har forberedt meg på at vannet ikke trengte å gå med et plask. Etter jeg dusjet virket det nemlig som om jeg aldri ble helt tørr, og dette pågikk helt frem til jeg sovnet. Ville ikke ringe føden midt på natten når.det bare var litt vann. Så la meg til å sove, full av håp om at i dag kom jeg til å våkne i en våt seng, eller kanskje til og med av rier. Den gang ei. Sengen er tørr, ingen rier, ingen mer fuktighet og jeg er fremdeles like gravid..

Back
Topp