Håndpumpe eller elektrisk?

FrøkenGravida

Blir kjent med forumet
 Hei og hopp :) 

Har ei venn av ei venninne som vil selge meg helt ny håndpumpe og elektrisk pumpe.
Så æ lurer på hva som er best jeg? Ulemper og fordeler?
Hva bør jeg velge?

Jeg hadde valgt håndpumpen.
Har en Avent håndpumpe selv og jeg er utrolig fornøyd med den emoticon
Den er lett å rengjøre.
El-pumpen syns jeg "sugde" brystet så hardt til seg, men det er jo forskjellige meninger om det.
Det er iallefall min erfaring emoticon .

Ticker id: PJa0

Ticker id: f9k1

Ticker id: XOL6

Og jeg fikk aldri håndpumpa til å fungere skikkelig ;) Prøvde uttallige ganger, men den sugde ikke godt nok. Så jeg skal ha elektrisk

Jeg skal IKKE gjøre samme tabba som mange av vennindene mine har gjort, nemmelig og kjøpe pumpe til over 1000 kr før barnet har kommet. Jeg skal først sjekke om jeg i det hele tatt kan amme og får melk før jeg kjøper pumpe ! :) Prøve og få inn en god rutine før  jeg gir bebbisen flaske :) 

jeg har philips avent elektrisk pumpe. den er kjekk, når man endelig får dreisen på den. hadde litt problemer med å få den til å pumpe i begynnelsen, men når jeg fikk dreisen på vacuumet, så gikk det som en drøm :)

Her ble det kjøpt elektrisk noen uker etter fødselen. (Avent iq) og angrer ikke ett sekund.... MIn pode tok både bryst og flaske og dette gjorde at far også fikk mate innimellom.... 

Jeg likte den elektriske best og med iq så "stiller" man inn hvordan man vil at den skal suge "ut av brystet".. ;) 

Froni skrev:
Her ble det kjøpt elektrisk noen uker etter fødselen. (Avent iq) og angrer ikke ett sekund.... MIn pode tok både bryst og flaske og dette gjorde at far også fikk mate innimellom.... 

Jeg likte den elektriske best og med iq så "stiller" man inn hvordan man vil at den skal suge "ut av brystet".. ;) 

Det er jo ikke alle som syns det er like behagelig med en el-pumpe uansett hvor stor iq de enn måtte ha! 
Det er vel heller bare smak og behag. emoticon

Har hatt begge to, men er mest fornøyd med den elektriske.

Tror jeg heller mer mot den elektriske. Virker så stress å sitte der å håndpumpe. Går vel litt fortere med den elektriske, så får man bare håpe på at det går bra :) Så lenge ikke puppen blir sugd inn, hehe :)

Sjekk om helsestasjon låner ut elektrisk brystpumpe! Jeg fikk låne de første ukene - veldig ok ordning :) Ville uansett ikke kjøpt pumpe før jeg hadde visst hva behovet vil bli!

luxusmamma skrev:

Froni skrev:

Det er jo ikke alle som syns det er like behagelig med en el-pumpe uansett hvor stor iq de enn måtte ha! 

Modellen på Brystpumpen hennes var IQ, og der kan man stille inn sugestyrken... Var nok det hun mente, ikke smarthetsnivå

luxusmamma skrev:

Froni skrev:

Det har du helt rett i , derfor jeg skrev at jeg likte den elektriske best og ikke at den er best ;)

hissigproppen skrev:

luxusmamma skrev:

Froni skrev:

Modellen på Brystpumpen hennes var IQ, og der kan man stille inn sugestyrken... Var nok det hun mente, ikke smarthetsnivå

ha ha ja ser nå at jg glemte å spesifisere at brystpumpen ikke er smart men har hukommelse så man kan stille inn sugestyrken.. :P

Må innrømme at jeg også håndmelket en del da jeg ble lei av å vaske og sørge for at alt var klart til neste pumpe session. 
Skal sies at jeg hadde MYE melk og vurderte til å med ¨å selge til ahus... 

marley88 skrev:
Jeg skal IKKE gjøre samme tabba som mange av vennindene mine har gjort, nemmelig og kjøpe pumpe til over 1000 kr før barnet har kommet. Jeg skal først sjekke om jeg i det hele tatt kan amme og får melk før jeg kjøper pumpe ! :) Prøve og få inn en god rutine før  jeg gir bebbisen flaske :) 

hehe, dette gjorde eg!
kjøpte jo sikkert de dyreste pumpa på markede også.. sukk..
eg amma lenge med har ikkje hatt "pumpbare pupper" som eg blei fortalt.. kom ingenting ut når eg pumpa.. toppen 20 ml av og til.. og jenta mi amma HEILE tida og da.. så eg fikk liksom aldri tid til å fylles skikkelig opp heller.

Froni skrev:

hissigproppen skrev:

luxusmamma skrev:

Froni skrev:

ha ha ja ser nå at jg glemte å spesifisere at brystpumpen ikke er smart men har hukommelse så man kan stille inn sugestyrken.. :P

HAHAHA.....hvem føler seg IKKE dum no da?? 

Mange supre tips. takk takk :)

Back
Topp