Håndkrem til barn?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Vesla på tre år har veldig tørre hender. Kan noen anbefale en god krem som funker godt? Det fins jo diverse til oss voksne, men jeg føler at alle de har så mye greier i seg som ikke egner seg på barnehud. Hun har i tillegg atopisk eksem. (Den holdes i sjakk foreløpig)

Vi bruker ikke håndkrem, men fet krem som lokobase eller apobase på de tørre hendene, og haka, til vår sønn.
Han har hatt atopiske eksemflekker, men ikke de siste årene.

Anbefaler å bruke Forbrukerrådets hormonsjekkapp på produkter du vurderer :)

Her har vi alltid brukt Forever sin Gelly eller Propoliskrem når hun ble litt større :)

Badger sin "hard working hands" er helt genial! Ikke bare fikser den mine hender og tørre kinn på lillemann, men den er så skånsom også. Den virker veldig naturlig. Bruker den også som bleiesalve. Drøy er den óg :)

En annen vinner, er utroligsalven. Den er bare utrolig og kan brukes på absolutt alt.

Selv bruker jeg locobase repair (har aopisk håndeksem) og stellesalven fra Mori. Den er kjempegod :)

Jeg bruker aderma repair på meg selv. Har psoriasis og kan ikke bruke noe med parfyme og diverse greier i.
Driver nå og tester ut hth skin repair også. Skal være helt uten parfymer og fargestoffer:)

Vi bruker Decubal til våre med atopisk eksem, den funker for tørre hender også, for det har eldstemann i perioder.

Vi bruker kaldpresset kokosolje. Funker bra og har ingen skumle og unødvendige tilsetningsstoffer.

Jeg bruker locobase repair til meg selv og ungene. Den får grønt lys i hormonappen, den svir ikke i sår (huden min på hendene sprekker ofte), og den er også super som leppepomade, haha. Dette er en håndkrem, dem er veldig fet.

Back
Topp