Håndkler og kluter....

UneMi

My love grows stronger every day
Oktobermirakler 2013
VIP
Hvor mange håndkler og kluter har dere som bare er til barnet? Har liksom ikke tenkt så mye over at de trenger så masse...
Tror ikke jeg har mer en 15 kluter, tenker på vaskekluter, tre håndkler uten hette og to med... Men, de forsvinenr jo fort under stell og vask av diverse ting...

Hvordan har dere gjort det?

Har 18 kluter, 7 håndklær til å ligge på på stellebordet og 2 håndklær med hette.
Har også våtservietter som kan brukes dersom det skulle bli tomt for kluter (noe jeg ikke tror blir noe problem), og jeg ser ingen grunn til at jeg ikke kan bruke andre håndklær også dersom det blir tomt i stellebordet. [:)] 

hmm har vist ingen håndklær spes til babyen.. kan han ikke bruke de samme som oss da ???

Har ikke egne håndklær og kluter til babyen, her deler vi likt. [;)] Alt vaskes i samme vaskemaskin, så bakteriefloraen vil jo være mer eller mindre den samme i alt tøy som vaskes i den maskinen... Men det skal vaskes på minst 60 grader hvertfall. Gulpekluter er egne for babyen da, de skal kokvaskes.

Vi har vel mindre enn deg, men det går en del maskiner.. men vi bruker engangskluter også.. veldig greit å ha [:)]

Vi har ganske så mange "små" håndkler så jeg tenkte egentlig at de kunne da brukes de også. Men noen skal hun få selv. Gidder ikke kjøpe et eget lager til na[:)] Har egentlig fått beskjed om å kaste noen håndkler føre jeg kjøper noen nye, hehe. Er så mange som sier ejg må ha et stort lager vaske kluter, gulpekluter og alle slags kluter og et enda større lager med håndkler. Men vitsen i det ser jeg ikke helt

ORIGINAL: *Ønskebarnet*

hmm har vist ingen håndklær spes til babyen.. kan han ikke bruke de samme som oss da ???

Ser ingen grunn til at han ikke kan bruke samme håndklær som oss. Vi kom over noen billige håndklær i passe størrelse til stellebordet, så vi kjøpte noen av dem for å ha liggende i stellekommoden, men det hadde egentlig ikke vært nødvendig. [:)] 

Har ikke egne håndkler til babyen.

Har sikkert ca 15-20 kluter (ikke telt de...), men det er også gulpekluter.. bruker bare gaskluter nemlig.
Men har også tenkt å bruke sånne engangskluter til å tørke bæsj o.l... så slipper man å vaske vaskeklutene så ofte...

hadde egne til nr 1,men så ender jo alt i samma maskina så jeg ser rett og slett ikke vitsen(bortsett fra barnslige motiv)

Her bruker vi alle sammen av samme bunke[:)]

Har vel ca 20 vaskekluter (slike myke babykluter). Håndklærne er de samme som vi andre bruker [:)]

Totalt med bomullskluter, flanellskluter og gulpekluter har vi vel rundt 60 stk... Så det bør jo holde en stund[:D]

Babyhåndklær med hette har vi 2 stk av, satser på å bruke av de vanlige vi har fra før av også.

Har 20 kluter til ansiktet, 4 babyhåndkler, 4 store gasgreier til stellematta (bruker noen vanlige, små håndklær hvis det kniper), 6 store gaskluter til gulping/til å legge i lekegrinda rett etter mat...Bruker fortrinnsvis gaskluter til rumpevask, evt. papirkluter i reserve...Har sikkert 30-40 sånne etter storegull.

venninne av meg anbefaler Mesoft fra apoteket. Billig, små "kluter" som er greie til vask av stump osv... hun brukte to slike pakker som holdt i flere mnd. de er såpefri, så skal liksom være skånsomt å bruke for ik få irritert hud,,,men ikke vet jeg... tenker å prøve meg ffrem,... har noen kluter og noen håndklær, noen våtservietter og sånne Mesoft... :)

Vi har sikkert hundrevis av kluter i ulike varianter. Bruker dem fremdeles til jenta vår og har handlet inn noen nye i blått til lillebror. Men så bruker vi lite annet da (engangskluter i papir ved bæsjebleier og våtservietter på tur). Av håndklær har vi en del til stellebordet og to hettehåndklær (jenta vår har etterhvert seks badehåndklær så de kan sikkert dele).

ORIGINAL: jente1986

venninne av meg anbefaler Mesoft fra apoteket. Billig, små "kluter" som er greie til vask av stump osv... hun brukte to slike pakker som holdt i flere mnd. de er såpefri, så skal liksom være skånsomt å bruke for ik få irritert hud,,,men ikke vet jeg... tenker å prøve meg ffrem,... har noen kluter og noen håndklær, noen våtservietter og sånne Mesoft... :)

Kan nevne at jeg har en pakke sånn også i tillegg til alle klutene. Det er jo bare vanlige kompresser, så det er jo det samme som og bruke kluter - men disse er jo engang så man slipper å vaske.

Her har vi ganske masse myke vaske kluter som jeg setter stor pris på ettersom Martin stadig bæsjer seg ut noe som igjen har resultert i sår stump. Dermed er våtservietter og papirkluter uaktuelt for oss. Når det gjelder håndklær så bruker han de samme som oss men oppå håndkleet har jeg sånne flanells håndklær (bleier) som vi bruker til å tørke han med ettersom de er myke. Det går endel kluter og håndklær ettersom gutter spesielt er veldig flink til å tisse med en gang bleien blir tatt av[:-]

Kluter er det kjekt å ha mye av, erfarte jeg sist!

Amme/gulpekluter (gasskluter) har jeg en hel haug av, både små og store. Fant noen utrolig søte på nameit (med farger og mønster) som jeg bare måtte ha. Har også endel sånne bomullstørkler str 60 x 60 som er veldig praktisk til ammekluter etter til å tørke babyen med. Så har jeg kjøpt to badehåndkler med hette pluss noen flere til å ha på stellebordet. Selv om vi har endel håndklær ville jeg ha noen nye, myke til babyen [:)] Synes det er praktisk å ha mye kluter og håndklær, så trenger man ikke vaske kokvask annenhver dag [;)]

ORIGINAL: sjeglo

Vi har:
ca.10 frottekluter
10 "flanellsbleier"
10 gas kluter
våtservietter
2 håndkler

Jeg tenker å bruke våtservietter til bleieskift og så sånne frottekluter når vi bader han - som jeg tenker å gjøre hver kveld om alt går etter planen![:)] Så har vi jo gas kluter og sånne der "flanellsbleier" som jeg skal ha under hodet hans i sengen og vognen osv, for å redde vekk mesteparten av gulpet som evt. kan komme..
Men gidder ikke kjøpe inn noe særlig mer no - har en god del klær så må jo ha noe disse ivrige familiemedlemmene kan få kjøpe til oss![8D]

Kan jeg spør nøyaktig hva dette er? Hehe. har aldri hørt flanellsbleier. Sånne gulpekluter må jeg jo få kjøpt. Det har de vel på ikea håper jeg hehe.

har to store hånduker å to vaskekluteer som er bare babyen sitt. aner ikke hvor mange pledd/underlag jeg har til skift å sånt, blir å bruke stort sett våtservietter til bleie skiftet da.

Back
Topp