Håndbagasje....SAS

Lykkelig...

Betatt av forumet
Tenkte å slenge ut et spørsmål ang hånbagasje,er det lov å ha med seg barnemat på glass og fruktpureer??? kikket på siden til sas,men ble ikke helt klok på det,så tenkte at kanskje noen julijenter her inne kunne hjelpe meg.har fått med meg at det ikke er lov å ha mer enn 100ml væske med seg eller annet flytende...og at man kan bli bedt å smake på barnematen,men dette håper jeg gjelder kun hjemmelaget,for man kan ikke stå der og åpne butikk kjøpte flasker[8|]

Jeg har reist myyye med fly, både med storebror og K.

Har hatt med meg både fruktmos, yoghurt, middag og vann på flaske (tatt med vann på tåteflaske gjennom sikkerhetskontrollen). Pleier å ta all mat og vann for seg selv i en sånn "eske", og det går helt fint. Men har ofte måttet smake på vannet da. Men det er helt greit synes jeg. Har aldri måttet åpne noe mat av noe slag. Tror det står på flyplassen der med sikkerthetskontrollen at det er lov å ha med nødvendig barnemat.

Når storebror ble over 2, fikk jeg ikke lov å ha med vann til han da, måtte kjøpe på andre siden. Men det var jo greit det [:D]

Det spiller ingen rolle hvilket flyselskap du reiser med, for sikkerhetskontrollen gjelder for alle reisende, de har ikke forskjellige for hvert flyselskap. Jeg hadde nettopp med barnemat, ikke noe problem[:)]

Takk for alle svar jenter...å smake på mm er ikke særlig yummy[:D]men slipper det siden jeg ikke ammer lenger[:D]takk takk[;)]

JA DA,det gjelder for alle flyselskaper,og eg har reist med sas,hadde med barnet mat og vann''

Hadde med tre fulle tåteflasker og en stor vannflaske og flere glass med mat nå når vi reiste til Thailand. Fløy med SASA tur retur Oslo og deretter charter og det var ikke noe problem. Hadde alt i stelleveska og de åpna den ikke en gang... Kun en gang reagerte de da de lyste gjennom men de så lille trille på armen min s tok de bare tommeln opp.. Tror det går greit hos de fleste.. Og måtte ikke smake på noe av det nei.. [:D]

Det at de KAN be deg smake på maten/vannet er jo for å ha muligheten å kreve det om de er i tvil. Men jeg har aldri vært borti at de faktisk har gjort det. Jeg har alltid all barnemat/drikke i en stor gjennomsiktig pose og så tar jeg bare den ut og legger den slik de kan se den gjennom sikkerhetskontrollen. Som regel tar de bare en rask kikk på den og sender den videre.

Jeg fikk beskjed om at så lenge jeg hadde varmt vann med så gikk det fint- var det kaldt hadde dem måttet ta det (har vel med at da kan man kjøpe/tappe nytt innenfor sjekken.) Har reist med pakker med ferdig HIPP2 på 200 ml og glassmat, måtte ikke åpne.

Back
Topp