Håndarbeidstråd

Jeg skulle ønske jeg kunne strikke/hekle! Men jeg må nok sette min lit til andre i familien om jeg skal kunne få tak i noe [emoji85]
 
Jeg skulle ønske jeg kunne strikke/hekle! Men jeg må nok sette min lit til andre i familien om jeg skal kunne få tak i noe [emoji85]

Det er så mange fine strikkerier, så derfor bestemte jeg meg for å lære det selv. Men hekling får jeg ikke til :hilarious:
 
Jeg mener jeg så noe slikt inne hos marsgjengen tidligere, og tenkte dette kunne være noe for oss?

Jeg har begynt å strikke til babyen nå, og har også planlagte prosjekt. Har dere laget noe, evt bilde av noe dere tenker å lage?

Så koselig at du er i gang med strikkinga [emoji2]Hva har du begynt å strikke da? Kjenner at jeg ikke er helt klar til å begynne strikkingen til mini før ting er litt mer sikkert [emoji849]
 
Sist strikket jeg kjappstrikka drakt, djevellue, pilotlue ol. Venter til jeg vet om det blir gutt eller jente :)
 
Jeg begynte litt tidlig (for mange år siden) med å strikke litt til neste baby. Foreløpig har jeg strikket vognteppe, helseteppe, litt klær osv. som jeg håper kan brukes. Lagde teppene tidlig, for det er for meg evighetsprosjekter som jeg ikke tør ta sjansen på å begynne på mens jeg er gravid. Vet jo aldri om jeg er i form til å orke å strikke noe særlig. Men hentesett står øverst på lista over det jeg skal i gang med:) Tror jeg må lage både Hjem-settet fra Kjærlighet på pinner og Knapper bak-genseren fra Ministrikk:shy:
 
Begynte egentlig å strikke et vogn teppe til venninnen min får en god stund tilbake da hun annonserte at nr.2 var på vei ! Fant nylig ut at jeg trenger ett jeg å.. Så om det blir til meg eller henne er ikke godt å si enda haha
 
Gleder meg til å få tilbake litt overskudd så jeg kan starte å strikke litt igjen [emoji4]
 
Vurderer sterkt å lære meg å strikke på YouTube, har flere venninner som har gjort det og blitt helt rå med pinnene. Ellers har jeg heklet et teppe som egentlig skulle gies bort til en kollega, men ble ikke helt fornøyd så ville ikke gi det bort. Men tenker jeg kan bruke det som et hjemmekos teppe.
 
Noen som har tips til youtube videoer til inspirasjon til nybegynner nivå? Kan strikke litt men synes det er så vanskelig å lage masker o_O
 
Gleder meg utrolig mye til at strikkelysten skal komme tilbake, den har vært helt fraværende siden uke 6, er 11+4 i dag.
Har en del kjønnsnøytrale ting som ligger klart Om jeg har strikket det siste halve året :joyful:
 
Noen som har tips til youtube videoer til inspirasjon til nybegynner nivå? Kan strikke litt men synes det er så vanskelig å lage masker o_O
Jeg vil anbefale garnstudio sine videoer :) Jeg er litt erfaren, men innimellom er det en teknikk jeg har glemt og da syns jeg de videoene er så gode på å forklare på en tydelig måte :)
 
Fikk plutselig litt strikkelyst [emoji1319][emoji4] så nå blir det strikkegave til en liten baby som blir født en av de nærmeste dagene [emoji324]
 
Back
Topp