Håndarbeidstråd!

Driver både med hekling og strikking. (Har egen nettbutikk med garn osv hvis noen skulle være interessert? www.hobbygarn.no ) :)
Men akkurat nå driver jeg å brodere bunad, som jeg har kjøpt meg. Håper jeg kan bli ferdig (og gå såpass ned i vekt igjen) før barnedåp neste sommer? Wishful thinking... :hilarious:
20160622_232721.jpg
 
Hei!

Her har håndarbeidet lagt på hylla en stund, men jeg har tidligere heklet babytepper o.l. til familie og bekjente som har ventet barn...
Nå vil jeg hekle et eller to til meg selv:) Bestilte nettopp garn nå...
Tenkte å lage et teppe i babyull, og et vognteppe i merino ull....

Jeg har leita litt på nett, men lurer på om noen har fine oppskrifter til tepper som er laget med ruter av ulike slag?...
Vanlige bestemorruter er jeg litt lei av (selv om jeg synes er fint)...

Kunne tenkt meg noen enkle, men fine ruter......Har som sagt funnet noe, men tar gjerne imot tips fra noen som er litt mer drevne på håndarbeid enn meg.......:)
 
Jeg strikker, hekler og syr.....litt for mye men har man dilla da så akkurat nå driver j med osloanorakker med frøken kanin og løveungen...
 
Har rett og slett blitt litt uvel av håndarbeid de siste ukene (hallo!?!?!) men nå er endelig strikketøyet fremme igjen :) Gjorde nettopp ferdig en genser til meg selv, men den blir nok ikke lenge i bruk... Neste på listen blir nok et babyteppe eller to!
 
Har nettopp gjort ferdig råtasslue fra Klompelompe til niesen min, og er godt i gang med en til jenta mi :) Den var overraskende enkel å strikke :) Ellers har jeg et broderiprosjekt som har ligget brakk noen år som jeg nå tenker å gjøre ferdig. Noe til mageboeren får vente litt enda.
 
Begynt på nytt for 3 gang. Nå skal jeg strikke ut, samme hvordan det blir
 
Jeg holder på med bukse til mageboeren, men er foreløpig så trøtt på kveldene at det blir bare noen få masker nå og da...
 
Har to planlagte prosjekter i klompelompeboka, og etter det tror jeg at jeg må prøve meg på noe i den store guttestrikkeboka:D
 
Gleder meg så veldig til oul (hvor jeg forhåpentligvis får vite kjønn) og til jeg er i litt bedre form, da tenkte jeg å sy litt sengetøy og et babynest eller to :joyful:
 
Kan det stemme at det blir da 25 kr for 6 nøster???? Og 15 meter i nøstet?? Shitt.. Hvor mange trenger jeg da for et teppe på 1x1 meter???
 
130b6f9ad59c8090ee6344f8ffa03a54
og her kom bilde
 
Back
Topp